כוכבי פגש את משפחת נכה צה"ל שהצית עצמו: "נתמוך בכל מה שאפשר"

הרמטכ"ל הדגיש כי "עלינו לעשות הכול כדי להילחם עבור אלו שמסכנים את חייהם ונפשם למען הגנת המדינה". אחותו של סעידיאן: "תעשו שזה יהיה המקרה האחרון - אל תסגרו בפניהם את הדלת"

זמן צפייה: 05:00

הרמטכ"ל אביב כוכבי נפגש היום עם בני משפחתו של איציק סעידיאן בן ה-26, נכה צה"ל שסובל מפוסט טראומה והצית את עצמו אתמול בפתח משרדי אגף השיקום בפתח תקווה. בהצהרה שנשאו בני משפחתו של סעידיאן בבית החולים, הם ביקשו לשים דגש על מקרים דומים. האחות לאה אמרה: "תעשו שזה יהיה המקרה האחרון - אל תסגרו בפניהם את הדלת". האח אבי הוסיף כי "איציק ראה דברים נוראיים ואף אחד לא התייחס - הזניחו אותו. תעזרו לכל החיילים האלו". לאחר מכן כוכבי הגיע לבית החולים ונפגש עם המשפחה.

לפני כן כוכבי התייחס למקרה ואמר כי "אני שולח בשמי ובשם צה"ל כולו איחולי החלמה מהירה ומלאה. נתמוך בכל מה שאפשר. בין לוחמינו ואנשי המילואים שלנו נמצאים אלו שאת פציעותיהם לא ניתן לראות והם סוחבים בנפשם את צלקות הקרב משך שנים רבות. צה"ל ועם ישראל חבים חוב גדול לאלו שמסכנים את חייהם ואת נפשם למען הגנת המדינה ועלינו לעשות הכול כדי להילחם למענם".

נוסף על כך, אמש במהלך הלילה, הגיעו לבית החולים שיבא תל השומר מפקדיו של סעידיאן מחטיבת גולני בעת מבצע "צוק איתן", אלוף-משנה ארז אלקבץ, סגן-אלוף אוהד מויאל, ורב-סרן ניקולאי אשורוב, על מנת לתמוך וללוות אותו ואת משפחתו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

המטען הונח מראש, המתקן פונה: פרטים חדשים על הפיצוץ בנתנז

הממשלה אישרה: מערכת החינוך תיפתח במלואה אחרי יום העצמאות

"הזכיר לי אותי": המפגש המרגש בין אביב אלוש להורים השכולים

לאה סעידיאן, אחותו של נכה צה''ל שהצית עצמו
לאה סעידיאן, אחותו של נכה צה''ל שהצית עצמו | צילום: חדשות 13

כוכבי מחבק את אמו של איציק סעידיאן
כוכבי מחבק את אמו של איציק סעידיאן | צילום: חדשות 13

שר הביטחון, בני גנץ, גם התייחס למקרה וכתב: "איציק סעידיאן היה לוחם אמיץ. הוא וחבריו לגולני לחמו בעוז ובגבורה בשכונת שג'עייה והגנו על תושבי הדרום. בינינו מסתובבים אלפי נפגעי פוסט טראומה שהם 'פצועים שקופים' - אין סימני דם, אי אפשר לעשות צילום רנטגן. גופם שלם, אבל נפשם מצולקת - וחובתנו היא לעשות הכול כדי להגן גם עליהם, לטפל בהם ולשמור עליהם. הבוקר קיימתי דיון דחוף במשרד ביחד עם מנכ"ל משרד הביטחון וממלא ראש אגף שיקום, ואנו ננקוט בימים הקרובים בשורה של פעולות שהמיידית שבהן, הקמת צוות בדיקה פנים משרדי לאירוע".

כאמור, אתמול הצית את עצמו סעידיאן בפתח משרדי אגף השיקום של משרד הביטחון בפתח תקווה. צוות מד"א שהגיע למקום העניק לו טיפול רפואי ופינה אותו כשהוא סובל מכוויות בכל חלקי גופו לבית החולים, שם נאבקים על חייו, ומצבו מוגדר אנוש. הוא מטופל במיון על ידי מנהל המחלקה ד"ר אבי עירוני.

מתחקור ראשוני של האירוע עלה כי הוא הגיע למקום, שלף בקבוק עם חומר דליק שהביא עמו, שפך על עצמו את החומר - והצית אותו. המאבטחים במקום הזעיקו סיוע רפואי וכיבו את האש. ממשרד הביטחון נמסר כי השר גנץ ומנכ"ל המשרד אמיר אשל עודכנו בפרטי המקרה, והורו לחקור אותו.

איציק סעידיאן, הצית, נכה צה''ל, אגף השיקום, משרד הביטחון, פוסט טראומה
איציק סעידיאן, הצית, נכה צה''ל, אגף השיקום, משרד הביטחון, פוסט טראומה

סעידיאן הוא לוחם בגדוד 13 של גולני לשעבר, שסובל מפוסט טראומה ממבצע צוק איתן, אז השתתף בקרב בשג'אעיה‎. מאז שהשתחרר מצה"ל הוא קיים מאבקים נגד משרד הביטחון בנוגע לגובה אחוזי הנכות שקיבל. לטענתו, המשרד סבור שבגלל מקרים מעברו, הוא לא זכאי להכרה כנכה בעל אחוזים גבוהים.

"נפגשנו בחודש האחרון כל יומיים", סיפר חברו של איציק לחדשות 13. "הוא לימד אותי לגלוש. הוא תמיד נעזר בי, אני כמו אח גדול בשבילו. הוא מתמודד ומנסה שהמדינה תעזור לו , שתכיר בו שתעזור לו להשתקם במציאת עבודה, להתפרנס. הוא נכה צה"ל - תמיד דחו אותו ואמרו לו שהפסיכולוג בחו"ל ועורך הדין לא פה. ניסו לייאש אותו".

"התייחסו אליו כמו רמאי שניסה לעקוץ את המדינה", הוסיף החבר, "הוא בסך הכול בחור צעיר שלא הצליח למצוא מקום עבודה נורמלי, לא הצליח לייצר שגרת חיים, לא לטוס לחו"ל אחרי צבא כמו כל החברים שלו. הבן אדם בהתקפי זעם וריבים, עבר מלא עבודות ודירות. הוא מצא נחמה בגלישה".