משרד הביטחון על סעידיאן: "נהפוך כל אבן כדי ללמוד ולתקן"

לאחר האירוע שבו הצית את עצמו נכה צה"ל, משרד הביטחון הודיע כי "יפיק לקחים לשיפור מהותי בטיפול בהלומי קרב". מנכ"ל המשרד: "אירוע מטלטל ומזעזע. אנו נחושים להביא לשינוי מהותי"

זמן צפייה: 05:00

מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (מיל') אמיר אשל קיים הבוקר (שלישי) תחקור ראשון של הטרגדיה שאירעה אמש, עת נכה צה"ל הסובל מפוסט-טראומה הצית את עצמו בפתח משרדי אגף השיקום בפתח תקווה. "מדובר באירוע מטלטל וקשה ביותר", אמר אשל. "זו חובתו משרד הביטחון לממש את החוב המוסרי של מדינת ישראל לטפל ולשקם את אלה שנשלחו להגנתה. אנו נחושים להביא לשינוי מהותי".

בהודעה שנשלחה מטעם משרד הביטחון, נכתב כי המשרד "יהפוך כל אבן כדי ללמוד ולתקן. אנו מחויבים להפיק לקחים וליישמם באופן מערכתי לשיפור מהותי בטיפול בהלומי קרב. משרד הביטחון נושא באחריות לטפל בנכי צה"ל, ובכללם באיציק סעידיאן". אשל מינה את ראש אגף התכנון במשרד, אל"מ (מיל') אליעז קרני, לעמוד בראש צוות בדיקת האירוע ולהגיש לו מסקנות ראשוניות כבר בימים הקרובים.

מוקדם יותר היום, שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל אביב כוכבי ביקרו את בני משפחת סעידיאן. "איציק היה לוחם אמיץ בצה"ל", אמר גנץ בתום הביקור. "בינינו מסתובבים אלפי נפגעי פוסט טראומה שהם 'פצועים שקופים'. אין סימני דם, אי אפשר לעשות צילום רנטגן. גופם שלם, אבל נפשם מצולקת - וחובתנו היא לעשות הכול כדי להגן גם עליהם, לטפל בהם ולשמור עליהם. בימים הקרובים ננקוט בשורה של פעולות שהמיידית שבהן, הקמת צוות בדיקה פנים משרדי לאירוע".

לכתבות נוספות בנושא >> 

כוכבי פגש את משפחת נכה צה"ל שהצית עצמו: "נתמוך בכל מה שאפשר"

נכה צה"ל הצית עצמו בפתח משרדי אגף השיקום בפ"ת – מצבו אנוש

איציק סעידיאן, נכה צה''ל שהצית עצמו בפתח אגף השיקום של משרד הביטחון
איציק סעידיאן, נכה צה''ל שהצית עצמו בפתח אגף השיקום של משרד הביטחון

כאמור, אתמול הגיע סעידיאן למשרדי אגף השיקום בפתח תקווה, ואמר למאבטח בכניסה כי זומן לוועדה רפואית. סעידיאן אמר כי הוא מבקש להמתין מחוץ לבניין לעורך דינו, כאשר לפתע הוציא שני בקבוקים עם חומר דליק, שפך על בגדיו את החומר - והצית את עצמו. מאבטחי משרד הביטחון רצו לעברו, השתלטו על האש, העניקו לו עזרה ראשונית והזעיקו את כוחות ההצלה.

סעידיאן הוא לוחם בגדוד 13 של גולני לשעבר, שסובל מפוסט טראומה ממבצע צוק איתן, אז השתתף בקרב בשג'אעיה‎. מאז שהשתחרר מצה"ל הוא קיים מאבקים נגד משרד הביטחון בנוגע לגובה אחוזי הנכות שקיבל. לטענתו, המשרד סבור שבגלל מקרים מעברו, הוא לא זכאי להכרה כנכה בעל אחוזים גבוהים.