למען איציק סעידיאן: עשרות עמדו בצפירה מחוץ לאגף השיקום בפ"ת

עשרות הלומי קרב ובני משפחותיהם הגיעו ב-11:00 למקום שבו הצית את עצמו נכה צה"ל במחאה על "אוזלת היד של מדינת ישראל". מ"מ ראש אגף השיקום נכח במקום • מצבו של סעידיאן ממשיך להיות אנוש

זמן צפייה: 03:38

עשרות הלומי קרב ובני משפחותיהם עמדו הבוקר (רביעי) בצפירה מחוץ לאגף השיקום של משרד הביטחון בפתח תקווה, שם הצית את עצמו לפני יומיים נכה צה"ל איציק סעידיאן.

המשתתפים בהפגנה, שאורגנה על ידי סרן במיל' אלינה בארבל, בחרו לעמוד בנקודה זו במחאה על "אוזלת היד של מדינת ישראל בטיפול בהלומי הקרב", לדבריהם. לצידם עמדו גם סמנכ"ל ומ"מ ראש אגף השיקום, איתמר גרף, ועשרות מעובדי האגף.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

כוכבי פגש את משפחת נכה צה"ל שהצית עצמו: "נתמוך בכל מה שאפשר"

משרד הביטחון על סעידיאן: "נהפוך כל אבן כדי ללמוד ולתקן"

נכה צה"ל הצית עצמו בפתח משרדי אגף השיקום בפ"ת – מצבו אנוש

הלומי קרב מול משרדי אגף השיקום בצפירה
הלומי קרב מול משרדי אגף השיקום בצפירה

נתי שקד, מייסד עמותת ההלם והקרב, התייחס לאירוע: "אנחנו מברכים על התגייסות החברה הישראלית למאבק הערכי של עם ישראל ששולח את טובי בניו ובנותיו לכור ההיתוך הקדוש שנקרא צבא הגנה לישראל. החלטנו לא לחכות לפעם הבאה שהלום קרב יחליט לעשות מעשה כואב ערב יום הזיכרון כדי לקבל למעט יחס מפוליטיקאים שנבחרו על ידינו. אזרחי ישראל מעבירים היום מסר ברור למקבלי ההחלטות - יש לכם הזדמנות חד פעמית לתקן. עשו זאת - או שנרעיד את המדינה".

שר הביטחון בני התייחס אף הוא למקרה בטקס הזיכרון הממלכתי לחללי מערכות ישראל בקריית שאול: "יש לנו מחויבות, לזכור את הנופלים ולהיות מחויבים גם לחיים, ובהם עשרות אלפי נפגעים שנושאים בגופם ובנפשם את צלקות המלחמה- גלויות וסמויות מן העין. מחויבות להיות רגישים יותר, להיות שם בשבילם. לבחון את עצמנו כשצריך - והמציאות הוכיחה לנו בצורה הקשה ביותר- שצריך". לדבריו, "אני וכל מערכת הביטחון מחויבים לכך. כי בדיוק כשם שאנו מחויבים לביטחונה של מדינת ישראל, אנו מחויבים לשמירה על ערכיה ועל אלו ששלחנו אל הקרב, ולא חזרו ממנו אותו דבר".

הלומי קרב מול משרדי אגף השיקום בצפירה
הלומי קרב מול משרדי אגף השיקום בצפירה

בתוך כך, מצבו של סעידיאן ממשיך להיות אנוש. הוא מורדם ומונשם ומאושפז בטיפול נמרץ ביחידה הלאומית לטיפול בכוויות בבית החולים שיבא תל השומר.

כזכור, ביום שני בערב סעידיאן, לוחם בגדוד 13 של גולני לשעבר, שסובל מפוסט טראומה ממבצע צוק איתן, אז השתתף בקרב בשג'אעיה‎, הצית את עצמו בפתח משרדי אגף השיקום של משרד הביטחון בפתח תקווה. מאז שהשתחרר מצה"ל הוא קיים מאבקים נגד משרד הביטחון בנוגע לגובה אחוזי הנכות שקיבל. לטענתו, המשרד סבור שבגלל מקרים מעברו, הוא לא זכאי להכרה כנכה בעל אחוזים גבוהים.

איציק סעידיאן, נכה צה''ל הסובל מפוסט טראומה שהצית עצמו
איציק סעידיאן, נכה צה''ל הסובל מפוסט טראומה שהצית עצמו