בלום חזר בו מהטענה שמנגיסטו חצה בעבר את הגבול לעזה: "מתנצל"

משפחת מנגיסטו זעמה על דברי מתאם השבויים והנעדרים, לפיהם אברה חצה את הגדר לעזה והוחזר ע"י חמאס לפני שנשבה: "ניתן לצפות שיגלה רגישות ודיוק בפרטים". בלום: "התכוונתי להישאם א-סייד"

זמן צפייה: 02:33

משפחתו של אברה מנגיסטו זעמה על דברי מתאם השבויים והנעדרים ירון בלום, לפיהם מנגיסטו חצה את הגדר לרצועת עזה והוחזר על ידי חמאס לפני שנשבה: "ניתן לצפות שיגלה רגישות ודיוק בפרטים". על כך, השיב בלום כי "התכוונתי להישאם א-סייד - מתנצל מעומק ליבי". את הדברים אמר בכאן רשת ב'.

לאחר הריאיון ביקשה משפחת מנגיסטו להדגיש שדבריו של בלום אינם נכונים, והוסיפה כי "חמור במיוחד שמתאם הפעולות מפיץ דברים חסרי שחר אלה. אמירות כאלה פוגעות במשפחה ולא נכונות עובדתית".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

בנט: "אין טעם לתגובה חזקה בעזה – זה סביבון מיותר"

"מצרים מנסה למנוע הסלמה – פריצת דרך בשיחות עם הפלגים בעזה"

ליברמן: "האחריות לסיבוב בחירות שלישי תהיה על נתניהו בלבד"

ירון בלום ואברה מנגיסטו
ירון בלום ואברה מנגיסטו | צילום: חדשות 13

בריאיונו הבוקר אמר בלום כי השבויים הלוקים בנפשם שמוחזקים בעזה כחמש שנים, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד, נכנסו בעבר לרצועה, אך חמאס הפנה אותם חזרה לישראל, והוסיף כי על פי ההערכות שניהם חיים. הוא טען כי בעוד מנגיסטו הוחזר פעם אחת, א-סייד חצה לרצועת עזה פעמיים. לדבריו, "בפעם השלישית, באופן ציני בחר החמאס להשאיר אותם אצלם, בניגוד לכל החוקים הבין-לאומיים".

בלום הוסיף בריאיון כי ישראל פועלת "במספר ערוצי תיווך משמעותיים מול חמאס". לדבריו, "יש התקדמות לעבר עסקה שתשחרר את השבויים, אך הארגון עדיין לא בשל לעסקה - דרישותיו מטורפות. הוא לא מבין שהציבוריות הישראלית השתנתה ולא תהיה עסקת שליט שנייה".

הישאם שעבאן א-סייד ואברה מנגיסטו
הישאם שעבאן א-סייד ואברה מנגיסטו | צילום: חדשות 13

לפני כחודש נפגשה משפחת מנגיסטו, עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בשבוע שבו הם ציינו חמש שנים לנפילתו של אברה בשבי. "דיברנו אל לבו וביקשנו שיהיה מעורב בסוגיה האנושית של אח שלי", סיפר אילן מנגיסטו בריאיון לתוכנית שש-אמנון לוי. "לשמחתי, הפגישה הייתה מעודדת. הוא היה מאוד קשוב ונרגש".

לדבריו, אבו מאזן התאכזב לראות את כאבה של המשפחה, שכבר חמש שנים חיה בחוסר ודאות מוחלט לגבי גורלו של בנה. "הוא לא הבין איך זה שאדם שחצה את הגבול בטעות מוחזק בשבי", הוסיף אילן.