בנט: "אין טעם לתגובה חזקה בעזה – זה סבבון מיותר"

יו"ר הימין החדש התייחס בריאיון בגל"צ למתיחות בדרום, ואמר כי "בעזה צריך לעשות טיפול שורש, ואת זה לא עושים בחטף". על הפלונטר הפוליטי: "בחירות שלישיות ירסקו את הימין בממדים היסטוריים"

זמן צפייה: 02:14

יו"ר הימין החדש נפתלי בנט התייחס היום (ראשון) למתיחות בדרום, ואמר כי "בעזה צריך לעשות טיפול שורש, בעבודה רצינית ולא בחטף - ואחרי זה לתחזק את המצב שעזה וחמאס לא יוכלו לפגוע בנו, לשמור אותם מוחלשים". לדבריו, "אין טעם לתגובה חזקה בעזה – זה סבבון מיותר". את הדברים אמר בריאיון לגל"צ.

בנט הוסיף כי מבצע מסוג זה בעזה צריך לבצע בתקופה שבה יש ממשלה רחבה של ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ. לטענתו, "אנחנו במצב של משבר לאומי ששנים לא היינו בו - נתניהו וגנץ חייבים לרדת מהעצים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

מתאם השבויים והנעדרים: מנגיסטו וא-סייד היו בעבר בעזה והוחזרו

"מצרים מנסה למנוע הסלמה – פריצת דרך בשיחות עם הפלגים בעזה"

ליברמן: "האחריות לסיבוב בחירות שלישי תהיה על נתניהו בלבד"

בני גנץ ובנימין נתניהו
בני גנץ ובנימין נתניהו | צילום: רויטרס, shutterstock

שר החינוך לשעבר המשיך, וקרא לחבריו בגוש הימין להימנע מבחירות שלישיות, משום שהן "ירסקו את הימין בממדים היסטוריים - התרסקנו מ-60 ל-55 מנדטים, ואנחנו יכולים בפעם הבאה לרדת ל-50. כולם צריכים לרדת מהעצים ולמצוא את הדרך להתפשר".

בנוסף לכך, יו"ר הימין החדש התייחס לפרסומים לפיהם הוצע לו את תיק הביטחון, אם יצטרף לקואליציה של בני גנץ. על כך השיב בנט כי "אין לי מושג לגבי הצעה כביכול שאקבל את תיק הביטחון וזה לא חשוב, מה שחשוב זה להקים ממשלה".

 

כחול לבן העבירה הצעה באפיקים לא רשמיים לראשי הימין החדש, נפתלי בנט ואיילת שקד, שבה הוצע לשניים לבחור שני תיקים, ככל הנראה משפטים וביטחון, במידה שיצטרפו ביחד עם חבר כנסת נוסף מרשימתם לממשלת מיעוט של 55 חברי כנסת - שתכלול את כחול לבן, ישראל ביתנו, העבודה והמחנה הדמוקרטי.