מתאם השבויים והנעדרים: מנגיסטו וא-סייד היו בעבר בעזה והוחזרו

ירון בלום סיפר בריאיון לכאן רשת ב' כי השבויים הלוקים בנפשם שמוחזקים בעזה כחמש שנים, נכנסו בעבר לרצועה, אך חמאס הפנה אותם חזרה לישראל. משפחת מנגיסטו: "אמירה פוגעת ולא נכונה עובדתית"

זמן צפייה: 02:33

מתאם השבויים והנעדרים ירון בלום אמר הבוקר (ראשון) כי השבויים הלוקים בנפשם שמוחזקים בעזה כחמש שנים, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד, נכנסו בעבר לרצועה, אך חמאס הפנה אותם חזרה לישראל, והוסיף כי על פי ההערכות שניהם חיים. הדברים נאמרו בריאיון לכאן רשת ב'.

בלום סיפר כי בעוד מנגיסטו הוחזר פעם אחת, א-סייד חצה לרצועת עזה פעמיים והוחזר. לדבריו, "בפעם השלישית, באופן ציני בחר החמאס להשאיר אותם אצלם, בניגוד לכל החוקים הבין-לאומיים. לצערי, הם מחזיקים אזרחים חולים ואנחנו עושים כל מאמץ כדי לשחרר אותם".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

מהיום: נוסעים יחידים שייתפסו ב"נתיב פלוס" – ייקנסו

כחול לבן הציעה לבנט ושקד: שני תיקים – בהצטרפות לממשלת 55

אחרי 73 מקרי מוות, ארה"ב מזהירה: מסוכן להשכיב תינוקות בשיפוע

הישאם שעבאן א-סייד ואברה מנגיסטו
הישאם שעבאן א-סייד ואברה מנגיסטו | צילום: חדשות 13

בלום הוסיף בריאיון כי ישראל פועלת "במספר ערוצי תיווך משמעותיים מול חמאס". לדבריו, "יש התקדמות לעבר עסקה שתשחרר את השבויים, אך הארגון עדיין לא בשל לעסקה - דרישותיו מטורפות. הוא לא מבין שהציבוריות הישראלית השתנתה ולא תהיה עסקת שליט שנייה".

משפחתו של אברה מנגיסטו הגיבה לדבריו של בלום וביקשה להדגיש כי "דברים אלו אינם נכונים, וחמור במיוחד שמתאם הפעולות מפיץ דברים חסרי שחר אלה. ניתן לצפות ממי שזה תפקידו לגלות רגישות ודיוק בפרטים, ולא להוסיף כאב למשפחה באמירות פוגעות ולא נכונות עובדתית. המשפחה מצפה ממר בלום לתיקון מיידי של דבריו ולהתנצלות".

ירון בלום, מתאם השבויים והנעדרים מטעם רה"מ
ירון בלום, מתאם השבויים והנעדרים מטעם רה"מ | צילום: חדשות עשר

בתוך כך, משפחתו של סגן הדר גולדין, שגופתו בידי חמאס, טענה הבוקר כי ישראל השיבה לעזה גופת פלסטיני בניגוד להחלטת הקבינט וקביעת בג"ץ, שעל הקבינט לבצע החלטות מסוג זה. מצה"ל נמסר בתגובה שמדובר בצעיר שנהרג לאחר שניסה לחבל בגדר הביטחון. משרד ראש הממשלה בנימין נתניהו ציין כי נעשים כל המאמצים, כדי להחזיר את גופות החיילים ואת הנעדרים.

"בעניין הזה אני רוצה לומר שיש לי אמון מלא בירון בלום שעושה את עבודתו בצורה אמינה, רצינית ומקצועית", אמר רה"מ נתניהו בפתח ישיבת הממשלה שנערכה היום. "אנחנו גם נמשיך את המאמצים שלנו למען החזרת שבויינו ונעדרינו".

סג''מ הדר גולדין מכפר סבא, בן 23, נפל בשבי חמאס במבצע צוק איתן
סג''מ הדר גולדין, נפל בשבי חמאס במבצע צוק איתן | צילום: רפרודוקציה

לפני כחודש נפגשה משפחת מנגיסטו, עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בשבוע שבו הם ציינו חמש שנים לנפילתו של אברה בשבי. "דיברנו אל לבו וביקשנו שיהיה מעורב בסוגיה האנושית של אח שלי", סיפר אילן מנגיסטו בריאיון לתוכנית שש-אמנון לוי. "לשמחתי, הפגישה הייתה מעודדת. הוא היה מאוד קשוב ונרגש".

לדבריו, אבו מאזן התאכזב לראות את כאבה של המשפחה, שכבר חמש שנים חיה בחוסר ודאות מוחלט לגבי גורלו של בנה. "הוא לא הבין איך זה שאדם שחצה את הגבול בטעות מוחזק בשבי", הוסיף אילן.