"מצרים מנסה למנוע הסלמה – פריצת דרך בשיחות עם הפלגים בעזה"

מקורות מסרו לעיתון אל-קודס כי במודיעין המצרי שוחחו עם הג'יהאד האסלאמי, שאישר את ביצוע את הירי לדרום, לטענתו בתגובה להפרת הבנות הרגיעה מצד ישראל. "הארגון התחייב לא להסלים את המצב"

זמן צפייה: 03:25

המתיחות בדרום: מקורות פלסטינים מסרו הלילה (ראשון) לעיתון אל-קודס כי המודיעין המצרי וגורמים מהאו"ם וקטאר החלו בשיחות עם הפלגים ברצועת עזה בניסיון למנוע הסלמה בדרום. על פי הדיווח, הג'יהאד האסלאמי הודה בביצוע הירי לעבר שדרות ביום שישי, וטען כי עשה זאת בשל הפרת ישראל את הבנות הרגיעה. לפי הדיווח, הושגה פריצת דרך בשיחות, והארגון התחייב שלא להסלים את המצב.

על פי המקורות, ישראל העבירה מסר דרך מצרים לפיו היא לא תאפשר ירי לעבר עוטף עזה חרף הפלונטר הפוליטי. עם זאת, ירושלים הבהירה כי תאפשר את המענק הכספי מקטאר ותתיר להכניס סחורות נוספות לרצועה.

לכתבות נוספות בנושא >> 

ניסיונות הפורענות של הג'יהאד האסלאמי – נוחים לחמאס • פרשנות

"תרבות הסמוך": הורי החניכים שפונו התריעו על המצב – ולא נענו

האם משדרות שבתה תועדה בהתקף חרדה: "היא שכבה על הרצפה ובכתה"

בית שנפגע מרקטה, שדרות
בית שנפגע מרקטה, שדרות

לפי הדיווח, הירי בוצע כדי להסית את השיח הפלסטיני מהעיסוק במצב הכלכלי בעזה ל"אויב הציוני", שלטענת הג'יהאד האסלאמי הוא הבעיה המרכזית של הפלסטינים. הארגון סבור כי הסיוע שמקבלים התושבים בעזה אינו מועיל כיוון שהמצב הכלכלי ברצועה לא משתפר, באשמת ישראל.

אמש פורסם כי נערכים בממשלה ובמערכת הביטחון לתרחיש של חידוש ירי הרקטות בידי הג'יהאד האסלאמי. צה"ל ערך אמש התאמות במערכת כיפת ברזל, והיום לאחר ישיבת הממשלה, יתכנס הקבינט לדון בהתחממות במצב הביטחון בדרום.

שלשום התייחס ח"כ גדעון סער לסוף השבוע המתוח בדרום, ומתח ביקורת בחשבון הטוויטר שלו: "התגובה על הירי על שדרות ותושביה צריכה להיות חריפה בהרבה מזו שננקטה". לדבריו, "היעד של ישראל צריך להיות פירוק התשתיות הצבאיות של החמאס והג'יהאד האיסלאמי בעזה - אחת הסיבות המשמעותיות מדוע נדרש לסיים בהקדם את המשבר הפוליטי ולהקים ממשלת אחדות לאומית רחבה".

בסוף השבוע תקף צה"ל מטרות טרור של חמאס בצפון, מרכז ודרום רצועת עזה. זאת, בתגובה למטח הרקטות שנורה לעבר יישובי העוטף. במהלך התקיפה, אזעקת צבע אדום נשמעה בעיר שדרות וביישוב איבים. דובר צה"ל מסר כי נורה ירי שאינו רקטי משטח הרצועה לעבר ישראל. משרד הבריאות בעזה הודיע כי צעיר בן 27 נהרג ושניים נוספים נפצעו באחת התקיפות.

דובר צה"ל פירט כי מטוסי קרב של צה"ל תקפו מגוון רחב של יעדי טרור, בהם מתחם צבאי של הכוח הימי של הארגון, מתחם צבאי של מערך ההגנה האווירית של הארגון, מתחם צבאי המכיל סימולטור לירי נגד טילים, מתחמי אימונים, אתר לייצור אמצעי לחימה, מתחם צבאי המשמש כמחסן אמצעי לחימה ותשתיות תת-קרקע של חמאס.