צה"ל נערך עם כיפת ברזל בדרום - הקבינט יתכנס היום

בתום סוף שבוע מתוח בגבול רצועת עזה, במהלכו נפגע בית בשדרות והופצצו מטרות ברצועה, הממשלה ומערכת הביטחון מתכוננות לתרחיש של ירי רקטות על ידי הג'יהאד האסלאמי

זמן צפייה: 01:31

המתיחות בדרום: בתום סוף שבוע מתוח בעוטף עזה, נערכים בממשלה ובמערכת הביטחון לתרחיש של חידוש ירי הרקטות בידי הג'יהאד האסלאמי. צה"ל ערך אמש (שבת) התאמות במערכת כיפת ברזל, והיום לאחר ישיבת הממשלה, יתכנס הקבינט לדון בהתחממות במצב הביטחון בדרום.

עוד בחדשות 13:

תושבת שדרות שביתה נפגע מרקטה: "ראינו אש – והכול נהיה לבן"

סער נגד רה"מ: "התגובה על הירי לעוטף צריכה להיות חריפה בהרבה"

חמאס בתגובה לתקיפות בעזה: הסלמה מסוכנת – ישראל תישא בהשלכות

הבית שנפגע מרקטה בשדרות | צילום: חדשות 13

אתמול התייחס חבר הכנסת גדעון סער לסוף השבוע המתוח בדרום, והביע ביקורת בחשבון הטוויטר שלו: "התגובה על הירי על שדרות ותושביה צריכה להיות חריפה בהרבה מזו שננקטה".

"היעד של ישראל צריך להיות פירוק התשתיות הצבאיות של החמאס והג׳יהאד האיסלמי בעזה", כתב סער. "אחת הסיבות המשמעותיות מדוע נדרש לסיים בהקדם את המשבר הפוליטי ולהקים ממשלת אחדות לאומית רחבה".

ההרס לאחר תקיפת צה''ל בדרום הרצועה | צילום: רויטרס

בלילה שבין שישי לשבת תקף צה"ל מטרות טרור של חמאס בצפון, מרכז ודרום רצועת עזה. זאת, בתגובה למטח הרקטות שנורה לעבר יישובי העוטף. במהלך התקיפה, אזעקת צבע אדום נשמעה בעיר שדרות וביישוב איבים. דובר צה"ל מסר כי נורה ירי שאינו רקטי משטח הרצועה לעבר ישראל. משרד הבריאות בעזה הודיע כי צעיר בן 27 נהרג ושניים נוספים נפצעו באחת התקיפות.

דובר צה"ל פירט כי מטוסי קרב של צה"ל תקפו מגוון רחב של יעדי טרור, בהם מתחם צבאי של הכוח הימי של הארגון, מתחם צבאי של מערך ההגנה האווירית של הארגון, מתחם צבאי המכיל סימולטור לירי נגד טילים, מתחמי אימונים, אתר לייצור אמצעי לחימה, מתחם צבאי המשמש כמחסן אמצעי לחימה ותשתיות תת-קרקע של חמאס.