תושבת שדרות שביתה נפגע מרקטה: "ראינו אש - והכול נהיה לבן"

רינת כהן, שביתה ספג פגיעה במטח שנורה אמש לעבר עוטף עזה, סיפרה: "רצנו לממ"ד ואז שמענו בום גדול. כולנו היינו בחרדות ולא הצלחנו לישון". בתיעוד מתוך הבית ניתן לראות את הנזק שנגרם למקום

זמן צפייה: 01:15

רינת כהן, תושבת שדרות שביתה נפגע מרקטה במטח שנורה אמש (שישי) לעבר עוטף עזה, שחזרה את רגעי הפחד: "רצנו לממ"ד ואז שמענו בום גדול. ראינו אש מהחלון, וכשפתחנו את הדלת של הממ"ד - הכול היה לבן".

"כל פעם היינו צריכים לעזוב את הצלחות ולהיכנס לממ"ד, פעם אחר פעם, ממש ירד לנו החשק לאכול כבר", שחזרה. "הרגשנו שהשבת פשוט נהרסה. זה מפחיד. ב-21:40 כבר היינו במיטות ורצינו לנוח אבל לא יכולנו, כל פעם היינו צריכים לקפוץ ולרוץ לממ"ד. הרגשנו תסכול וחרדה, וכשפתחנו את הדלת של הממ"ד מיד הבנו שהבית שלנו הוא זה שנפגע. הכול היה עשן וריח לא נעים, הרגשנו כאבי ראש".

עוד בחדשות 13:

גורמים פלסטינים: חמאס התנער בפני מצרים מאחריות לירי הרקטות

האם משדרות שבתה תועדה בהתקף חרדה: "היא שכבה על הרצפה ובכתה"

הג'יהאד האסלאמי: נתניהו מנסה להסתיר השחיתות ע"י הסלמה בעזה

בית שנפגע מרקטה, שדרות
בית שנפגע מרקטה, שדרות

עוד סיפרה כהן: "לא יכולנו לנשום. השכנים באו לעזור לנו לפתוח את הדלת. כולנו היינו בחרדות, כל הלילה לא הצלחנו לישון, הרגשנו שאנחנו במלחמה". עוד סיפרה כי בעלה נותר מחוץ למרחב המוגן בעת הירי: "לא הצלחנו להיכנס כולנו לממ"ד, אין בו מקום. אני מרגישה שהיה לנו נס גלוי שלא נפגענו. יש הרבה פחד, חרדות ובהלה".

בתיעוד מתוך הבית ניתן לראות את ההרס שנגרם במקום כתוצאה מפגיעת הרקטה - רסיסים וחפצים מנופצים ברחבי הסלון.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20191102-1809' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד ההרס בבית בשדרות' kid='1_rqipiu9i' duration='19'']

בתוך כך, אופיר ליבשטיין, ראש המועצה האזורית שער הנגב, התייחס לסוף השבוע המתוח: "לצערי חזרנו לרוטינה המוכרת והבלתי נסבלת. שוב תושבי שער הנגב עוברים לילה ללא שינה וללא ביטחון, כשלמחרת החיים חוזרים לשגרה מתוחה ומבולבלת. אני מצפה מהדרג המדיני לפעול במיידי על מנת להחזיר את השקט והיציבות לאזור".

הבית שנפגע מרקטה בשדרות | צילום: חדשות 13

בית משפחת דהן נפגע אמש, כאמור, באחד מהמטחים ששוגרו החל מהשעה 21:00 בערב לעבר יישובי העוטף. דובר צה"ל אישר כי במהלך הערב נורו עשר רקטות בשלושה מטחים שונים, ושמונה מהן יורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל. הבית בשדרות ספג פגיעה ישירה, ובני הבית הספיקו להכנס למרחב המוגן ולא נפגעו.

פרמדיק מד"א, אלכס קוסינוב, סיפר כי כשהצוות הגיע לבית שנפגע הייתה "המולה רבה. סמוך לבית היו מספר מכוניות עם שמשות מנופצות. דיירי הבית שנפגע, זוג בשנות ה-40 וילדיהם היו במבנה סמוך. הם סיפרו לנו שמיד עם הישמע האזעקה הם נכנסו למרחב מוגן ויצאו כעבור מספר דקות. הם לא נפגעו ולא נזקקו לטיפול רפואי".

Rocketbarzel
כיפת ברזל מיירטת רקטה מרצועת עזה בשמי הדרום

בעקבות הירי העז לדרום, צה"ל תקף במהלך הלילה מטרות חמאס ברצועה. במהלך התקיפה, אזעקת צבע אדום נשמעה בעיר שדרות וביישוב איבים. דובר צה"ל מסר כי נורה ירי שאינו רקטי משטח הרצועה לעבר ישראל. משרד הבריאות בעזה הודיע כי צעיר בן 27 נהרג ושניים נוספים נפצעו באחת התקיפות.

דובר צה"ל פירט כי מטוסי קרב של צה"ל תקפו מגוון רחב של יעדי טרור, בהם מתחם צבאי של הכוח הימי של הארגון, מתחם צבאי של מערך ההגנה האווירית של הארגון, מתחם צבאי המכיל סימולטור לירי נגד טילים, מתחמי אימונים, אתר לייצור אמצעי לחימה, מתחם צבאי המשמש כמחסן אמצעי לחימה ותשתיות תת-קרקע של חמאס.