ניסיונות הפורענות של הג'יהאד האסלאמי - נוחים לחמאס • פרשנות

ארגון הטרור השולט ברצועה מתכנן להכיל את מאמצי שיבוש השקט, שכן על אף מאמצי הריסון וההסדרה עם ישראל - אלו מאפשרים לו להראות כי ההתנגדות בעזה עוד חיה וקיימת

זמן צפייה: 07:30

בג'יהאד האסלאמי לקחו אתמול (שבת) אחריות לירי על הדרום מבלי לומר זאת במפורש, ומעבירים את המסר כי אינם פוחדים ממלחמה עם ישראל – אך לא יוסיפו להסלים מעבר לכך. חמאס צפוי להכיל את הפורענות של הג'יהאד האסלאמי: על אף מאמצי הריסון וההסדרה עם ישראל, הנוכחות המשבשת של הג'יהאד האסלאמי נוחה לחמאס, ומאפשרת לו להראות כי ההתנגדות ברצועה עוד קיימת.

מוקדם יותר אתמול, הגיב הג'יהאד האסלאמי על תקיפות צה"ל ברצועת עזה, ותקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "ראש הממשלה הישראלי מנסה לכסות את כישלונו הפוליטי ואת פרשות השחיתות שלו בעזרת הסלמה תוקפנית נגד רצועת עזה ותקיפה של אזרחים כמו שקרה הלילה בחאן יונס".

הזרוע הצבאית של הארגון הודיעה: "האיומים של הנהגת האויב הציוני לפתוח במלחמה ברצועת עזה לא מפחידים אותנו. גדודי אל-קודס ימשיכו להגן על העם הפלסטיני ולא יאפשרו לאויב להטיל משוואות חדשות. האויב לא יוכל לחיות ברווחה כל עוד הוא מבצע פשעים נגד העם הפלסטיני".

עוד בחדשות 13:

הג'יהאד האסלאמי: נתניהו מנסה להסתיר השחיתות ע"י הסלמה בעזה

מטחי הרקטות לא נפסקים: צה"ל תקף יותר מ-140 מטרות

תושבת שדרות שביתה נפגע מרקטה: "ראינו אש – והכול נהיה לבן"

Rocketbarzel
כיפת ברזל מיירטת רקטה מרצועת עזה בשמי הדרום

גורמים פלסטינים אמרו כי חמאס התנער בפני המתווכים המצריים מירי מטח הרקטות לעבר ישראל, וטען כי הוא בודק מי עשה זאת. המתווכים המצרים יצרו קשר ישיר עם בכירי הג’יהאד האסלאמי כדי לקבל הבהרות האם הם קשורים לירי.

בשבת בבוקר נמסר כי ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו קיים במהלך הלילה הערכת מצב ביטחונית בקריה בת"א עם הרמטכ"ל, ראש השב"כ, ראש המל"ל ובכירי צה"ל, והנחה על הפעולות ברצועת עזה.

חיל האוויר תקף מטרות טרור של חמאס בצפון, מרכז ודרום רצועת עזה. זאת, בתגובה למטח הרקטות שנורה לעבר שדרות ביום שישי. במהלך התקיפה, אזעקת צבע אדום נשמעה בעיר שדרות וביישוב איבים. דובר צה"ל מסר כי נורה ירי שאינו רקטי משטח הרצועה לעבר ישראל. משרד הבריאות בעזה הודיע כי אחמד מוחמד א-שחרי בן ה-27 המזוהה עם הפת"ח נהרג ושניים נוספים נפצעו באחת התקיפות.

הבית שנפגע מרקטה בשדרות | צילום: חדשות 13

דובר צה"ל פירט כי מטוסי קרב של צה"ל תקפו מגוון רחב של יעדי טרור, בהם מתחם צבאי של הכוח הימי של חמאס, מתחם צבאי של מערך ההגנה האווירית של הארגון, מתחם צבאי המכיל סימולטור לירי נגד טילים, מתחמי אימונים, אתר לייצור אמצעי לחימה, מתחם צבאי המשמש כמחסן אמצעי לחימה ותשתיות תת-קרקע של חמאס.

ביום שישי בערב נורו עשר רקטות בשלושה מטחים שונים ושמונה מהן יורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל. בית בשדרות ספג פגיעה ישירה, בני הבית הספיקו להכנס למרחב המוגן ולא נפגעו.

חמישה בני אדם הוגדרו נפגעי חרדה והם מטופלים על ידי מד"א, עוד שלושה נפצעו לאחר שנפלו כשרצו למרחב מוגן, ביניהם פצועה קל בת 65, שפונתה לבית החולים ברזילי באשקלון.