בעקבות מטחי הרקטות: 600 חניכי צופים פונו מטיול בפארק הבשור

חניכי כיתות ו' משבט "בן יהודה" פונו מאזור הפארק, שם היו בטיול פתיחת שנה. זאת בשל אזעקות צבע אדום שנשמעו הלילה בשדרות וביישובי עוטף עזה, ובלחץ שהפעילו ההורים על הנהגת "דרור"

זמן צפייה: 06:48

בעקבות מטחי הרקטות על הדרום: 600 חניכי צופים בכיתות ו' משבט "בן יהודה" מאזור השרון פונו הערב (שישי) מפארק הבשור, שם הם היו בטיול פתיחת שנה. הטיול הופסק לבסוף, בין היתר, בשל לחץ מצד הורי החניכים.

עז חיים, הורה של אחת החניכות סיפר כי "בהתחלה הייתי רגוע, אבל לקראת הערב, כשהתחילו ההתרעות, הלחץ של ההורים וכשהילדים התחילו לשמוע פיצוצים - שמחתי לשמוע על ההחלטה שהם מתקפלים. אם היו מחליטים להישאר, הייתי נוסע עם המכונית ולוקח אותה משם".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ירי, מעצרים ונשק לא חוקי: כך נראה לילה אחד באום אל-פחם

פסיכולוג ילדים מהצפון נעצר בחשד לעבירות מין בקטינים

מאור אדרי ביטל את השתתפותו בעצרת רבין: "מדובר באירוע פוליטי"

"הילדים שלנו גדלים בשרון, כשהם שומעים פיצוץ זה זיקוקים - רקטות זה לא בעולם המונחים שלהם. הם השאירו פיסת ילדות מאחור, זה צובט בלב, ואנחנו מחכים בבית עם חיבוק וחיוך", סיפר האב. "הם קיבלו החלטה נכונה, בדיעבד זו הייתה טעות להגיע לאזור הזה".

אזעקות צבע אדום נשמעו הערב בשדרות ויישובים נוספים בעוטף עזה. דובר צה"ל אישר כי נורו עשר רקטות בשלושה מטחים שונים ושמונה מהן יורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל. בית בשדרות ספג פגיעה ישירה, בני הבית הספיקו להיכנס למרחב המוגן ולא נפגעו. חמישה בני אדם הוגדרו נפגעי חרדה והם מטופלים על ידי מד"א, עוד שלושה נפצעו לאחר שנפלו כשרצו למרחב מוגן, ביניהם פצועה קל בת 65, שפונתה לבית החולים ברזילי באשקלון.

מעיריית שדרות נמסר כי "לאור האירועים הערב והאפשרות שיהיו אירועים נוספים, אנו ממליצים להישאר סמוך למרחבים מוגנים. העירייה בקשר מתמיד עם גורמי הצבא ובכל שינוי בהנחיות נעדכנכם".

ימית כהן, סיפרה על האירוע ואמרה כי "זה מפחיד, מלחיץ את הילדים הקטנים. הקטנה שלי, בת שנה ושמונה חודשים, התעוררה וכנראה שלא תחזור שוב לישון. אמנם אין נפגעים בגוף, אבל הפגיעה בנפש, הפחד והלילות ללא השינה - זר לא יבין זאת".