פסיכולוג ילדים מהצפון נעצר בחשד לעבירות מין בקטינים

פרסום ראשון: הפסיכולוג, כבן 50, נעצר עקב 4 תלונות שהוגשו בשל מעשים שבוצעו לכאורה כשהתגורר בבאר שבע, וטען בחקירתו שהייתה "סקרנות מינית" בינו לבין אחד המתלוננים. מעצרו הוארך ב-3 ימים

זמן צפייה: 02:21

פרסום ראשון: פסיכולוג ילדים מהצפון כבן 50 נעצר אמש (חמישי) בחשד שביצע מעשה מגונה ומעשי סדום בקטינים. זאת, בעקבות כמה תלונות שהוגשו בעבר במשטרת באר שבע. בית משפט השלום בבאר שבע האריך את מעצרו בשלושה ימים. שמו נאסר לפרסום.

החשדות נגד הפסיכולוג מבוססים על ארבע תלונות של גברים, שהיו קטינים בעת ביצוע המעשים לכאורה, שהחלו על פי החשד בשנות ה-90. לפי אחד המתלוננים, הקשר ביניהם נשמר לאורך שנים, ונותק רק ב-2015, כשהיה בן 30. לדבריו, בין השניים היה מגע מיני מלא.

בחקירתו טען הפסיכולוג כי הייתה בינו לבין אחד המתלוננים "סקרנות מינית", אך זו הייתה בדרגה נמוכה מאוד. המשטרה אישרה את פרסום חדשות 13 ומסרה כי "אנו רואים בחומרה כל חשד לניצול פגיעותם של קטינים".

לעוד כתבות בנושא:

מורה במוסד תורני בתל אביב הורשע בעבירות מין ב-18 מתלמידיו

מורה בפנימייה בחוף הכרמל נעצר בחשד שביצע מעשים מגונים בנערים

מורה מהשפלה נעצר בחשד לביצוע מעשים מגונים בתלמיד בן 13

אזיקים
אזיקים | צילום: רויטרס

פורום ארגוני הפסיכולוגיה הציבורית בישראל התייחס למעצר: "מבקשים להוקיע ולהביע שאט נפש. אם יתגלה כי החשדות, לכאורה, נכונים, מבקש הפורום לחזק את ידי המתלוננים, מתוך הכרה של הקושי הרב הכרוך בעצם הגשת תלונה. הפורום מבקש להבהיר באופן חד משמעי כי כל קיום קשר מיני עם מטופל, בהווה או בעבר, או אלו הקרובים אליו, מהווה עבירה אתית ראשונה במעלה ועבירה חוקית".

אברהם רוזנפלד, הורשע במעשים מגונים בתלמידיו
אברהם רוזנפלד, הורשע במעשים מגונים בתלמידיו | צילום: חדשות 13

בתחילת השבוע הורשע אברהם רוזנפלד, מורה בן 53 במוסד תורני בתל אביב, בעבירות מין ואלימות חמורה ב-18 תלמידי בית ספר יסודי. בנוסף, הורשע רוזנפלד בהתעללות בבעל חיים, בעקבות מקרה שבו הביא עמו חתול לכיתה, התאכזר בו לעיני התלמידים, ולאחר מכן דחף את החיה מהחלון – אל מותה.

רוזנפלד שימש כמורם ורבם של הקטינים, שבעת המעשים בין 2003 ל-2010 היו תלמידי כיתה ג'. על פי פסק הדין, במספר רב של הזדמנויות, ועל בסיס יומיומי, הפעיל רוזנפלד אלימות פיזית ונפשית בתלמידיו, תוך ניצול התלות שלהם בו. בנוסף, כך על פי הכרעת הדין, תקף את התלמידים מינית באופן יומיומי, ביצע בהם מעשים מגונים וגרם להם לחבלות גופניות ונפשיות. בית המשפט התרשם כי מעשיו אופיינו באכזריות, השפלה והטלת אימה.

בית המשפט הדגיש את חומרת המעשים על רקע מערכת היחסים שבין הנאשם לתלמידיו. "הנאשם נמצא בעמדת כוח, ולילדים אין כל יכולת להגן על עצמם מאלימותו הקשה, האכזרית והנמשכת, וממעשיו המגונים בהם. מצבם של המתלוננים היה רגיש ופגיע אפוא אף יותר, וההתעללות בהם מצדו של הנאשם, עוצמתית אף יותר".