מטחים בדרום: עשרה שיגורים זוהו מהרצועה; בית בשדרות נפגע

צה"ל אישר כי שמונה רקטות יורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל. תושבי הבית שספג פגיעה שהו בממ"ד ולא נפצעו. כמה בני אדם הוגדרו נפגעי חרדה. דיווח פלסטיני: צה"ל תקף ברצועה עמדת תצפית של חמאס

זמן צפייה: 06:48

מתיחות בדרום: אזעקות צבע אדום נשמעו הערב (שישי) בשדרות ויישובים נוספים בעוטף עזה. דובר צה"ל אישר כי נורו עשר רקטות בשלושה מטחים שונים ושמונה מהן יורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל. בית בשדרות ספג פגיעה ישירה, בני הבית הספיקו להכנס למרחב המוגן ולא נפגעו. חמישה בני אדם הוגדרו נפגעי חרדה והם מטופלים על ידי מד"א, עוד שלושה נפצעו לאחר שנפלו כשרצו למרחב מוגן, ביניהם פצועה קל בת 65, שפונתה לבית החולים ברזילי באשקלון.

פרמדיק מד"א, אלכס קוסינוב, סיפר כי כשהצוות הגיע לבית שנפגע הייתה "המולה רבה. סמוך לבית היו מספר מכוניות עם שמשות מנופצות. דיירי הבית שנפגע, זוג בשנות ה-40 וילדיהם היו במבנה סמוך. הם סיפרו לנו שמיד עם הישמע האזעקה הם נכנסו למרחב מוגן ויצאו כעבור מספר דקות. הם לא נפגעו ולא נזקקו לטיפול רפואי".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

נסראללה על ניסיון הפלת המל"ט: "לא תקרית בודדת - זה יימשך"

במשטרה סבורים: יועצי רה"מ החשודים ידעו שהם מסתכנים בפלילים

לבד בפסגה: ערן זהבי שבר את שיא השערים לעונה בסין

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20191101-2127' autoplay='0' credit='שדרות און ליין' desc='יירוט של כיפת ברזל' kid='1_1iva1dnm' duration='23'']

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20191101-2200' autoplay='0' credit='מד"א' desc='פגיעה ישירה בבית בשדרות' kid='1_xcrq1nqb' duration='12'']

מטעם ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר כי הוא מקיים קשר שוטף עם הרמטכ"ל ועם הצמרת הביטחונית ומנחה על הפעולות הנדרשות.

מעיריית שדרות נמסר כי "לאור האירועים הערב והאפשרות שיהיו אירועים נוספים, אנו ממליצים להישאר סמוך למרחבים מוגנים. העירייה בקשר מתמיד עם גורמי הצבא ובכל שינוי בהנחיות נעדכנכם".

בתקשורת הפלסטינית דווח כי צה"ל ביצע ירי טנקים לעבר עמדת תצפית של חמאס מזרחית למרכז רצועת עזה. בסרטון ממצלמת אבטחה ניתן לראות את פגיעת הרקטה בבית שנפגע.

יו"ר העבודה-גשר ותושב שדרות עמיר פרץ אמר בתגובה למטח הרקטות כי "כבר תרגלנו את הנכדים להפוך את זה לתחרות - מי מגיע ראשון לממ"ד. אבל מעבר לניסיונות להרגיע מדובר באפקט מצטבר, גם על הילדים, גם על הסביבה. צריך להגיד כל הכבוד לתושבי שדרות ועוטף עזה, שהם המוצב הקדמי האזרחי של מדינת ישראל".

[brightcove_iframe video_id='programs-friday-articles-20191101-2242' autoplay='0' credit='' desc='עמיר פרץ בריאיון לאילה חסון' kid='1_uulux0pw' duration='69'']

ימית כהן, סיפרה על האירוע ואמרה כי "זה מפחיד, מלחיץ את הילדים הקטנים. הקטנה שלי, בת שנה ושמונה חודשים, התעוררה וכנראה שלא תחזור שוב לישון. אמנם אין נפגעים בגוף, אבל הפגיעה בנפש, הפחד והלילות ללא השינה - זר לא יבין זאת".

אמש, אחרי כמעט חודש של שקט, רקטה שוגרה מהרצועה לעבר שטח ישראל ונפלה בשטח פתוח, לא היו נפגעים ולא דווח על נזק. מערכת כיפת ברזל הופעלה בעקבות האזעקה, שנשמעה במועצה אזורית אשכול, ודובר צה"ל מסר כי ההתרעה הופעלה בקיבוצים עלומים ובארי. צה"ל בתגובה לירי תקף באצמעות טנק וכלי טיס שתי עמדות צבאיות שלחמאס בצפון רצועת עזה.

מתח רקטות לעבר הדרום 1.11.19
מתח רקטות לעבר הדרום 1.11.19 | צילום: הדר מתוק

כ-6,500 פלסטינים הפגינו היום בגבול רצועת עזה, במסגרת ההפגנות השבועיות. משרד הבריאות בעזה דיווח כי 83 מפגינים נפצעו במהלך העימותים, מהם 55 מירי של צה"ל. הכוחות השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות.

מוקדם יותר השבוע, נשמעה אזעקת שווא נשמעה בקיבוץ ארז שבמועצה האזורית שער הנגב - כך מסר דובר צה"ל.

כזכור, בשבוע שעבר נשמעה אזעקת צבע אדום במועצה האזורית חוף אשקלון שבעוטף עזה, ומערכת כיפת ברזל הופעלה - בשל זיהוי שגוי, זאת לאחר שלושה שבועות של שקט באזור. אזרחים דיווחו כי נשמע פיצוץ.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20191101-2139' autoplay='0' credit='אנשי הדממה' desc='יירוט של כיפת ברזל' kid='1_dxyfaxp2' duration='23'']

בתחילת החודש נורו שתי רקטות לעבר שטח ישראל - אך נחתו בשטח רצועת עזה. ביישוב במועצה האזורית אשכול הופעלה אזעקת צבע אדום. הירי התבצע ככל הנראה על ידי ארגון קטן יחסית ברצועה, ולא על ידי חמאס או הג'יהאד האסלאמי. עם זאת, מיד לאחר הירי, החל חמאס לפנות עמדות בסמוך לגבול הרצועה, מחשש לתגובת צה"ל.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20191101-2143' autoplay='0' credit='אנשי הדממה' desc='יירוט של כיפת ברזל' kid='1_5lagw0yh' duration='34'']