ראש חוליית המחבלים מהמעיין בדולב שב להכרה – וייחקר שוב בקרוב

סאמר ערביד, שהתמוטט בזמן חקירתו בשב"כ, נמצא בהכרה בבית החולים הדסה הר הצופים שבירושלים. מערכת הביטחון צפויה להמשיך לתחקר אותו אודות הפיגוע באוגוסט, שבו נרצחה רנה שנרב

זמן צפייה: 03:34

הפיגוע במעיין בדולב: סאמר ערביד, ראש חוליית המחבלים שביצעה את הפיגוע שבו נרצחה רנה שנרב, שב להכרתו בבית החולים הדסה הר הצופים שבירושלים, והוא צפוי להיחקר שוב בקרוב. כזכור, ערביד התמוטט בזמן חקירתו בשב"כ, ואושפז במצב קשה.

ערביד, כאמור, התמוטט בעת חקירתו, פחות מיממה אחרי תחילתה. בטרם התמוטטותו, לא הכחיש ערביד את המיוחס לו. המחבל נכנס לחקירה שמוגדרת חקירה של "פצצה מתקתקת". בחקירה כזו מופעלים גם אמצעי לחץ פיזי - אבל לא ספונטניים. אמצעים כאלה מופעלים רק לאחר קבלת אישור מהדרג הבכיר בשב"כ ונמצאים תחת פיקוח משפטי.

לעוד כתבות בנושא:

הפיגוע סמוך לדולב: צה"ל מיפה את בית אחד המחבלים לקראת הריסה

המחבל שרצח את שנרב לא הכחיש החשדות; הקלה בשב"כ מהשיפור במצבו

חל שיפור במצב המחבל שרצח את רנה שנרב – יוכל להיחקר שוב בקרוב

Whatsapp Image 2019 09 28 At 2
סאמר ערביד, ראש חוליית המחבלים שרצחה את רנה שנרב

לאחר המקרה, שלחה הרשימה המשותפת מכתב דחוף ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ובו ביקשה לפתוח בחקירה מיידית לנסיבות פציעתו של ערביד, שאושפז במצב אנוש לאחר חקירתו בשב"כ.

במכתב טענה הרשימה המשותפת כי סאמר ערביד נעצר ביום רביעי שעבר במצב בריאותי טוב ובמהלך החקירה הוא עונה באכזריות עד שאושפז בבית חולים במצב אנוש. חברי הרשימה המשותפת דרשו כי היועץ המשפטי לממשלה יבדוק את הדיווחים לפיהם שב"כ קיבל אישור ממשרד המשפטים להשתמש בעינויים שלא כחוק נגד ערביד.

רינה שנרב בת ה-17, שנרצחה בפיגוע בסמוך לדולב
רינה שנרב בת ה-17, שנרצחה בפיגוע בסמוך לדולב | צילום: באדיבות המשפחה

ביום שישי, כוחות צה"ל מיפו את ביתו של יזן חסין חסני מג'מאס, אחד מחברי החוליה החשודה בביצוע הפיגוע, בכפר ביר זית הסמוך לרמאללה. זאת, על מנת לבחון את האפשרות להריסת הבית. מג'מאס, שנעצר בחודש שעבר עם שני מחבלים נוספים, הוא בן 25 הוא חבר בחזית העממית ונעצר בעבר על מעורבות בפעילות טרור, והיה שותף לתכנון וביצוע הפיגוע.

כזכור, רנה שנרב, תושבת לוד בת 17 נרצחה מפיצוץ מטען מאולתר שהוטמן במעיין "עין בובין", סמוך להתנחלות דולב שבבנימין. אחיה דביר בן ה-19 נפצע קשה. בפיגוע נפצע גם אביהם, איתן, שקיבל בעבר תעודת הערכה על כך שמנע בעבר פיגוע.