ראשי מועצות בעוטף החרימו את ביקור נתניהו: "לא מודע למצב"

ראשי המועצות האזוריות אשכול ושער הנגב נטשו בזעם פגישה שקיים רה"מ באוגדת עזה: "לא נוכל להשלים עם מצב שבו הממשלה לא מכירה במציאות הייחודית של תושבי העוטף"

זמן צפייה: 02:51

גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול, ואופיר ליבשטיין, ראש מועצת שער הנגב, החרימו היום (רביעי) את ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו באזור ואף נטשו בזעם את הפגישה עמו באוגדת עזה. "הופתענו לגלות שלפגישה עם ראש הממשלה הוזמנו 20 ראשי רשויות מהדרום ולא הייתה לראש הממשלה כל כוונה לקיים פגישה ייעודית בנושא עוטף עזה, כמצופה וכמתבקש בימים אלה ולפי בקשתנו", אמרו השניים.

לדבריהם, "אנו מכבדים את חברינו, ראשי הרשויות בדרום, אך סבורים מעל לכל ספק שהאתגרים, הצרכים והמציאות בעוטף עזה שונים בתכלית משאר הארץ. אם ראש הממשלה לא הבין זאת עד כה יש לנו חשש עמוק למידת המודעות וההבנה של הממשלה למה שקורה כיום בעוטף עזה ועם מצב כזה לא נוכל להשלים או לקחת חלק".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190703-1321' autoplay='0' credit='' desc='סרטון חדש של קמפיין "שקופים"' kid='1_h6t465q2' duration='36'']

כתבות נוספות בנושא:

התרעת שווא נשמעה בשדרות ובמועצה האזורית שער הנגב

לאחר שלושה ימים: שריפה בעוטף עזה כתוצאה מבלון תבערה

"מרגישים שקופים": תושבי עוטף עזה בקמפיין נגד טרור הבלונים

מסוקו של נתניהו בעת ביקורו באוגדת עזה
מסוקו של נתניהו בעת ביקורו באוגדת עזה

לסיכום, הסבירו ירקוני וליבשטיין כי "מהסיבות הללו החלטנו לא להשתתף בפגישה". השניים קראו לראש הממשלה "להכיר במציאות הייחודית בעוטף עזה ולקיים איתנו פגישה בהקדם". גם ראש מועצת שדות נגב וראש עיריית שדרות לא נכחו בפגישה, אך זאת בשל התחייבויות קודמות.

גורמים בלשכת רה"מ התייחסו לאירוע: "ראשי הרשויות נפגשו כעת עם רה"מ ושר האוצר, מי שעזב את הפגישה עשה זאת על רקע פוליטי מובהק. מוזר שהם מדברים שלא שומעים אותם וכשבאים לשמוע אותם הם מסתלקים.
נציין כי רשימת המוזמנים הוכנה ע"י המזכר הצבאי של רה"מ ולא ע"י שום גורם פוליטי".

במקביל, תושבי העוטף פרסמו סרטון חדש במסגרת פרויקט ה"שקופים" שנחנך בסוף השבוע שעבר. בסרטון החדש פונה אחת מתושבות העוטף לנתניהו: "כבוד רה"מ, כבר באת לפה, הגעת למה שהיה פעם שדות נירים. למה אתה מפחד לראות אותנו, למה אתה לא מדבר איתנו? היינו מכינים לך כוס קפה - אולי אנחנו כל כך שקופים עבורך?".

ביקור רה''מ באוגדת עזה
ביקור רה''מ באוגדת עזה

כזכור, בסוף השבוע האחרון פרצו למעלה מ-15 שריפות כתוצאה מבלוני תבערה בעוטף, ומהומות אלימות נערכו לאורך גדר הרצועה - חרף הבנות הרגיעה שסוכמו עם חמאס. בעזה הסבירו למצרים כי הסיבה להמשך המתיחות נעוצה ב"מרחק הבלימה" - לוקח זמן עד שהפקודה של חמאס מתפשטת ומגיעה עד אחרון המתפרעים, המפריחים בלונים מהרצועה. ארגון הטרור הבטיח כי בתוך 24 שעות הפרחת הבלונים תיפסק, וההבנות ייכנסו לתוקף. ואכן, מתחילת השבוע ועד אתמול לא פרצו שריפות בעוטף. אתמול לאחר שלושה ימים של רגיעה, פרצה שריפה בסמוך לקיבוץ בארי שבעוטף עזה. כוחות הכיבוי השתלטו על האש. לא היו נפגעים באירוע.

בתחילת השבוע דחה נתניהו את הביקורת שהופנתה כלפיו בנוגע למדיניות בדרום: "אנחנו מבינם היטב את מצוקת תושבי העוטף ופועלים להגן עליהם ככל הניתן. בשבוע שעבר הפעלנו סנקציות כבדות על חמאס, כולל עצירת הדלקים", אמר נתניהו. "אם נצטרך נפעיל אמצעים קשים בהרבה. את הפעולות הללו אנו עושים בעצה אחת עם כל גורמי הביטחון. אני לא מתרשם מהתעמולה של מומחים למיניהם, שלא יישמו כשהיו בעצמם בתפקיד. הם יהיו הראשונים לבקר אותנו אחרי שנצא למבצע צבאי רחב היקף, שייתכן שנאלץ לעשותו".