לאחר שלושה ימים: שריפה בעוטף עזה כתוצאה מבלון תבערה

כוחות הכיבוי השתלטו על האש באזור בארי שבעוטף עזה • איזנקוט: "היינו מודעים לפגיעה בתחושת הביטחון בדרום. הלחץ הציבורי הוא כיוון שהאזרח ראה את השריפות, אך לא ידע על מנהרות חזבאללה"

זמן צפייה: 01:15

טרור האש בדרום: לאחר שלושה ימים של רגיעה בדרום, שריפה פרצה היום סמוך לקיבוץ בארי שבעוטף עזה. כוחות הכיבוי השתלטו על האש. לא היו נפגעים באירוע.

בתוך כך, הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט התייחס למתיחות בדרום ואמר כי "היינו מודעים לפגיעה בתחושת הביטחון של האזרחים. בראייה לאחור, בשנה האחרונה הייתה מציאות לא פשוטה". הדברים נאמרו בכנס הרצליה.

"אני לא מזלזל בתחושת הביטחון וההד הציבורי. הלחץ הציבורי הוא כיוון שהאזרח רואה את השריפות בעזה, אך אינו יודע על שש מנהרות חודרות של חיזבאללה", הוסיף איזנקוט. "החל מאפריל 2018 הנחיתי לירות אש על מפריחי בלונים. השיח שהודלף מהקבינט גרם לזה להיראות כאילו שזלזלתי בבלונים, אבל 47 חוליות בלונים הותקפו עד אז".

לכתבות נוספות בנושא >>

חרף ההבנות עם חמאס: שתי שריפות כתוצאה מבלוני תבערה בעוטף עזה

"50 פצועים בהפגנות בגדר הרצועה"; מהבוקר – 14 שריפות בעוטף

חרף הסכם הרגיעה עם חמאס: שש שריפות פרצו בעוטף עזה

שריפות בעוטף עזה כתוצאה מטרור הבלונים
שריפות בעוטף עזה כתוצאה מטרור הבלונים | צילום: כבאות והצלה מחוז דרום

כזכור, בסוף השבוע האחרון פרצו למעלה מ-15 שריפות כתוצאה מבלוני תבערה בעוטף, ומהומות אלימות נערכו לאורך גדר הרצועה - חרף הבנות הרגיעה שסוכמו עם חמאס. בעזה הסבירו למצרים כי הסיבה להמשך המתיחות נעוצה ב"מרחק הבלימה" - לוקח זמן עד שהפקודה של חמאס מתפשטת ומגיעה עד אחרון המתפרעים, המפריחים בלונים מהרצועה. ארגון הטרור הבטיח כי בתוך 24 שעות הפרחת הבלונים תיפסק, וההבנות ייכנסו לתוקף.

יו"ר כחול לבן בני גנץ נפגש בשבוע שעבר עם חקלאים בעוטף עזה ואמר: "נתניהו ממלא בהליום את בלוני האש של חמאס. אנחנו מאבדים את ההרתעה. הפסקת האש שחתמו עליה בלילה שוב מוכיחה שחמאס הוא שמכתיב את הדברים לנתניהו". עוד הוסיף כי "מבחינת נתניהו, אם הוא בסדר – שכל שאר יישרף".

מטען מחובר לצרור בלונים גדול בקיבוץ צאלים
מטען מחובר לצרור בלונים גדול בקיבוץ צאלים | צילום: החדשות 13

גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול, אמר בתגובה לשריפות כי "חבל שזו ההסדרה ושככה החיים שלנו. מגיע לנו כמו כל עם ישראל לגור בשקט ולדעת לאן אנו הולכים".

מוקדם יותר, אותר בשטח קיבוץ צאלים מטען מחובר לצרור בלונים גדול. המטען היה מוסווה בתוך כריכת ספר בעברית. "ההנחה היא שהמטרה הייתה שהוא יתנתק מהבלונים וייראה כספר בעברית תמים למראה", מסרה המועצה האזורית אשכול.