חרף ההבנות עם חמאס: שתי שריפות כתוצאה מבלוני תבערה בעוטף עזה

צוותי הכיבוי השיגו שליטה על האש שפרצה בקיבוץ ניר עם וכן על הדליקה שהשתוללה לפנות בוקר בחממות השייכות למושב נתיב העשרה שבמועצה אזורית חוף אשקלון. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק

זמן צפייה: 00:23

מתיחות בדרום: לאחר יממה של שקט, שריפה פרצה היום (שבת) בקיבוץ ניר עם שבעוטף עזה כתוצאה מבלון תבערה. צוותי הכיבוי וההצלה השיגו שליטה על האש. מוקדם יותר היום פרצה דליקה בחממות במושב נתיב העשרה שבמועצה האזורית חוף אשקלון. אנשי ביטחון שהגיעו למקום השתלטו על האש וכיבו אותה. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק בשתי השריפות.

אתמול פרצו בעוטף עזה 14 שריפות, ומהומות אלימות נערכו לאורך גדר הרצועה - חרף הבנות הרגיעה שסוכמו עם חמאס. בעזה הסבירו למצרים כי הסיבה להמשך המתיחות נעוצה ב"מרחק הבלימה" - לוקח זמן עד שהפקודה של חמאס מתפשטת ומגיעה עד אחרון המתפרעים, המפריחים בלונים מהרצועה. ארגון הטרור הבטיח כי בתוך 24 שעות הפרחת הבלונים תיפסק, וההבנות ייכנסו לתוקף.

שריפה כתוצאה מבלון תבערה בניר עם
שריפה כתוצאה מבלון תבערה בניר עם | צילום: ביטחון ניר עם

מבחינת חמאס מדובר בהישג - הפסקת טרור הבלונים היא מחיר קטן שהם משלמים, בתמורה לקבלת הכסף הקטארי והכנסת הדלקים לרצועה. ארגון הטרור לא מעוניין כרגע בהסלמה רחבה, כיוון שאין לו סיבה לכך. עם זאת, יש לזכור כי לא מדובר בהסכם אלא בהבנות שבריריות -  שיכולות להתפוגג בכל רגע, כפי שכבר קרה בעבר.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

"50 פצועים בהפגנות בגדר הרצועה"; מהבוקר – 14 שריפות בעוטף

לאחר יום מתוח: ההבנות מול חמאס ייכנסו לתוקף בתוך 24 שעות

גנץ בעוטף עזה: "נתניהו ממלא בהליום את בלוני האש של חמאס"

אישה פלסטינית מפגינה בגבול רצועת עזה
אישה פלסטינית מפגינה בגבול רצועת עזה | צילום: החדשות 13

יו"ר כחול לבן בני גנץ נפגש אתמול עם חקלאים בעוטף עזה ואמר: "נתניהו ממלא בהליום את בלוני האש של חמאס. אנחנו מאבדים את ההרתעה. הפסקת האש שחתמו עליה בלילה שוב מוכיחה שחמאס הוא שמכתיב את הדברים לנתניהו". עוד הוסיף כי "מבחינת נתניהו, אם הוא בסדר – שכל שאר יישרף".

"צריך לייצר הרתעה באמצעות תקיפות, חייבת להיות תגובה חזקה. לא צריך לקבל את השחור הזה", הוסיף גנץ. "כשאין שקט צריך להילחם, כשיש שקט צריך לקדם מציאות אלטרנטיבית של תקווה. כשצריך נלחמים וכשאפשר מתקדמים".

אתמול דיווח משרד הבריאות בעזה כי 50 פלסטינים נפצעו במהלך הפרות הסדר השבועיות בגבול רצועת עזה - 19 מהם כתוצאה מירי צה"ל. כ-7,000 בני אדם השתתפו בהפגנות, שנערכות בחמישה מוקדים לאורך הגבול. כאמור, 14 שריפות פרצו בעוטף עזה אתמול כתוצאה מבלוני תבערה.  המפגינים בגבול יידו אבנים, השליכו מטענים וניסו לחבל בגדר, וצה"ל בתגובה השתמש באמצעים לפיזור הפגנות. אחד מבקבוקי התבערה פגע בג'יפ צה"ל, שעלה באש.

התפרעויות בעזה
התפרעויות בעזה

גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול, אמר בתגובה לשריפות כי "חבל שזו ההסדרה ושככה החיים שלנו. מגיע לנו כמו כל עם ישראל לגור בשקט ולדעת לאן אנו הולכים".

מוקדם יותר, אותר בשטח קיבוץ צאלים מטען מחובר לצרור בלונים גדול. המטען היה מוסווה בתוך כריכת ספר בעברית. "ההנחה היא שהמטרה הייתה שהוא יתנתק מהבלונים וייראה כספר בעברית תמים למראה", מסרה המועצה האזורית אשכול.

מטען מחובר לצרור בלונים גדול בקיבוץ צאלים
מטען מחובר לצרור בלונים גדול בקיבוץ צאלים | צילום: ארז ברגר

כזכור, גורם ישראלי אישר אתמול כי ישראל חזרה להכניס סולר ודלק לרצועת עזה, וכי החל מ-10:00 מרחב הדיג ברצועה הוגדל בחזרה ל-15 מיילים ימיים. הגורם אמר כי "המהלך אירע לאחר התחייבות שחמאס יפסיק את האלימות נגד ישראל. אם הארגון לא יעמוד בהתחייבות - ישראל תחזיר את הסנקציות".