"50 פצועים בהפגנות בגדר הרצועה"; מהבוקר - 14 שריפות בעוטף

כ-7,000 פלסטינים השתתפו בהפרות הסדר, שנערכו בחמישה מוקדים לאורך הגבול. במהלך ההפגנות הושלך בקבוק תעברה לעבר ג'יפ של צה"ל - והוא עלה באש. זאת, חרף הסכם הרגיעה שהושג עם חמאס

זמן צפייה: 03:28

המתיחות בדרום: משרד הבריאות בעזה דיווח כי 50 פלסטינים נפצעו היום (שישי), 19 מהם כתוצאה מירי צה"ל, במהלך הפרות הסדר השבועיות בגבול רצועת עזה. כ-7,000 בני אדם השתתפו בהפגנות, שנערכות בחמישה מוקדים לאורך הגבול. 14 שריפות פרצו בעוטף עזה מאז הבוקר כתוצאה מבלוני תבערה. זאת, חרף הסכם הרגיעה שהושג עם חמאס.

המפגינים בגבול יידו אבנים, השליכו מטענים וניסו לחבל בגדר, וצה"ל בתגובה השתמש באמצעים לפיזור הפגנות. אחד מבקבוקי התבערה פגע בג'יפ צה"ל, שעלה באש.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190628-1858' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד: פגיעה בגיפ של צה"ל' kid='1_ulfk27ru' duration='38'']

עוד בחדשות 13:

גנץ בעוטף עזה: "נתניהו ממלא בהליום את בלוני האש של חמאס"

ישראל אישרה: דלקים יוכנסו לרצועה – מרחב הדיג הוגדל

חרף הסכם הרגיעה עם חמאס: שש שריפות פרצו בעוטף עזה

Capture
משרד הביראות בעזה מדווח על שישה פצועים בהפגנות ברצועה

גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול, אמר בתגובה לשריפות כי "חבל שזו ההסדרה ושככה החיים שלנו. מגיע לנו כמו כל עם ישראל לגור בשקט ולדעת לאן אנו הולכים".

מוקדם יותר, אותר בשטח קיבוץ צאלים מטען מחובר לצרור בלונים גדול. המטען היה מוסווה בתוך כריכת ספר בעברית. "ההנחה היא שהמטרה הייתה שהוא יתנתק מהבלונים וייראה כספר בעברית תמים למראה", מסרה המועצה האזורית אשכול.

0233cea7 Afbb 45af A148 78e6ec
בקבוק תבערה הושלך לעבר ג'יפ צה''ל

כזכור, גורם ישראלי אישר היום כי ישראל חזרה להכניס סולר ודלק לרצועת עזה, וכי החל מ-10:00 מרחב הדיג ברצועה הוגדל בחזרה ל-15 מיילים ימיים. הגורם אמר כי "המהלך אירע לאחר התחייבות שחמאס יפסיק את האלימות נגד ישראל. אם הארגון לא יעמוד בהתחייבות - ישראל תחזיר את הסנקציות".

בד בבד, ראש מועצת אשכול ירקוני אמר לחדשות 13 כי "הדרג המדיני הפך אילם - אף אחד לא מדבר איתנו". "איש לא עדכן אותי לגבי הסדרה", הוסיף ירקוני. "עזבו אתכם מפוליטיקה ומבחירות, תבואו ותעדכנו, שנוכל להרגיע את הציבור ואת עצמנו. זה מדהים מה שקרה פה במדינה, השקט הזה וההתעלמות הזו".