חרף הסכם הרגיעה עם חמאס: שש שריפות פרצו בעוטף עזה

כוחות הכיבוי פעלו ב-6 מוקדים, בניסיון להשתלט על האש שפרצה ככל הנראה כתוצאה מבלוני תבערה. בבוקר אותר מטען מחובר לצרור בלונים, מוסתר בכריכת ספר בעברית: "ניסו לגרום לחפץ להיראות תמים"

זמן צפייה: 01:13

המתיחות בדרום: שש שריפות פרצו היום (שישי) בעוטף עזה, ככל הנראה כתוצאה מבלוני תבערה. זאת, חרף הסכם הרגיעה שהושג עם חמאס, לפיו הארגון ישתלט על הפרחת הבלונים וישראל תכניס לרצועה דלקים ותגדיל את מרחב הדיג.

גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול, אמר בתגובה לשריפות כי "חבל שזו ההסדרה ושככה החיים שלנו. מגיע לנו כמו כל עם ישראל לגור בשקט ולדעת לאן אנו הולכים".

מוקדם יותר, אותר בשטח קיבוץ צאלים מטען מחובר לצרור בלונים גדול. המטען היה מוסווה בתוך כריכת ספר בעברית. "ההנחה היא שהמטרה הייתה שהוא יתנתק מהבלונים וייראה כספר בעברית תמים למראה", מסרה המועצה האזורית אשכול.

לעוד כתבות בנושא: 

גורמים פלסטינים: ישראל וחמאס הגיעו להבנות בע"פ למניעת הסלמה

בעקבות בלוני התבערה: הופסקה העברת הדלקים לעזה

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190628-1234' autoplay='0' credit='רפי בביאן, ביטחון שדות נגב' desc='שריפה בעוטף עזה' kid='1_94tyoirt' duration='4'']

כזכור, גורם ישראלי אישר היום כי ישראל חזרה להכניס סולר ודלק לרצועת עזה, וכי החל מ-10:00 מרחב הדיג ברצועה הוגדל בחזרה ל-15 מיילים ימיים. הגורם אמר כי "המהלך אירע לאחר התחייבות שחמאס יפסיק את האלימות נגד ישראל. אם הארגון לא יעמוד בהתחייבות - ישראל תחזיר את הסנקציות".

בד בבד, ראש מועצת אשכול ירקוני אמר לחדשות 13 כי "הדרג המדיני הפך אילם - אף אחד לא מדבר איתנו". "איש לא עדכן אותי לגבי הסדרה", הוסיף ירקוני. "עזבו אתכם מפוליטיקה ומבחירות, תבואו ותעדכנו, שנוכל להרגיע את הציבור ואת עצמנו. זה מדהים מה שקרה פה במדינה, השקט הזה וההתעלמות הזו".

שריפה ביער בארי שבעוטף עזה
שריפה ביער בארי שבעוטף עזה | צילום: משה ברוכי יערן קק״ל

בתוך כך, בכיר כחול לבן חבר הכנסת יאיר לפיד התייחס לדיווחים על הסדרה וכתב כי "ההסכם הזה שווה כמו קודמיו, כלום. כמה ימי שקט וחזרה לשגרה". "חמאס מחזיק ושולט משני צדי הגדר, מצד אחד את האוכלוסייה בעזה ומצד שני את יישובי העוטף", הוסיף לפיד. "ברצותו מבעיר את השטח וברצותו חותם על רגיעה. ממשלת ישראל איבדה כל עניין בתושבי העוטף".

הבוקר, כזכור, גורמים פלסטינים מסרו לחדשות 13 כי הושגו הבנות בעל פה בין ישראל לחמאס על מניעת ההסלמה, וכי מבחן התוצאה יכתיב אם הן אכן ייושמו. מצרים העבירה מסר לחמאס לפיו ישראל אינה מוכנה להכיל את המשך שיגור בלוני התבערה מעזה.

מטען מחובר לצרור בלונים גדול בקיבוץ צאלים
מטען מחובר לצרור בלונים גדול בקיבוץ צאלים | צילום: החדשות 13

כמה שעות קודם לכן דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית "סווא" מפי מקורות באו"ם, כי לאחר תיווך של מצרים והאו"ם הושג הסכם רגיעה בין ישראל לחמאס. לפי הדיווח, ישראל תחדש החל מהבוקר את הזרמת הדלקים לרצועה וכן תגדיל את מרחב הדייג ל-15 מיילים ימיים. חמאס מצדו, מתחייב להפסיק את שיגור בלוני התבערה לעבר יישובי העוטף ולרסן את ההפגנות השבועיות על הגדר.

אמש ניהלה ישראל מאמצים קדחתניים להגיע להבנות עם מצרים, בניסיון לחזור להסדרה בעוטף עזה. זאת, ברקע גל השריפות השבוע, כאשר יותר מ-100 דליקות פרצו בימים האחרונים בעוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה שהופרחו מהרצועה.