התרעת שווא נשמעה בשדרות ובמועצה האזורית שער הנגב

ההתרעה נשמעה בעיר הדרומית וביישוב איבים. כעבור כמה דקות נמסר מדובר צה"ל כי מדובר בהתרעת שווא. עם זאת, נבדק אם הסיבה לאזעקה נובעת מרקטות שירה חמאס לים בשעות הבוקר, כחלק מניסוי

זמן צפייה: 00:12

התרעת צבע אדום נשמעה הבוקר (רביעי) בשדרות וביישוב איבים שבמועצה האזורית שער הנגב. לאחר כמה דקות נמסר מדובר צה"ל כי מדובר בהתרעת שווא. בצה"ל נבדק אם רקטות שירה חמאס לים בשעות הבוקר, במסגרת ניסויים שהוא עורך לבדיקתן, הובילו לאזעקה. לפני יומיים נשמעה אזעקת שווא בקיבוץ נחל עוז.

אתמול לאחר שלושה ימים של רגיעה בדרום, פרצה שריפה בסמוך לקיבוץ בארי שבעוטף עזה. כוחות הכיבוי השתלטו על האש. לא היו נפגעים באירוע.

כתבות נוספות בחדשות 13:

לאחר שלושה ימים: שריפה בעוטף עזה כתוצאה מבלון תבערה

רה"מ על הביקורת נגד מדיניותו בעזה: "לא מתרגש מעצות המומחים"

"מרגישים שקופים": תושבי עוטף עזה בקמפיין נגד טרור הבלונים

בתוך כך, אתמול הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט התייחס למתיחות בדרום ואמר כי "היינו מודעים לפגיעה בתחושת הביטחון של האזרחים. בראייה לאחור, בשנה האחרונה הייתה מציאות לא פשוטה". הדברים נאמרו בכנס הרצליה.

"אני לא מזלזל בתחושת הביטחון וההד הציבורי. הלחץ הציבורי הוא כיוון שהאזרח רואה את השריפות בעזה, אך אינו יודע על שש מנהרות חודרות של חיזבאללה", הוסיף איזנקוט. "החל מאפריל 2018 הנחיתי לירות אש על מפריחי בלונים. השיח שהודלף מהקבינט גרם לזה להיראות כאילו שזלזלתי בבלונים, אבל 47 חוליות בלונים הותקפו עד אז".