נתניהו על הפסקת האש: "ישראל לא התחייבה לכלום"

רה"מ נשא דברים בפתח ישיבת הממשלה, התייחס למבצע חגורה שחורה ואמר: "אנו שומרים על חופש פעולה מלא. נפגע בכל מי שינסה לפגוע בנו. אנחנו ערוכים לכל תרחיש"

זמן צפייה: 01:45

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא דברים היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה, התייחס להפסקת האש במסגרת מבצע "חגורה שחורה", ואמר: "ישראל לא התחייבה לכלום. מדיניות הביטחון שלנו לא השתנתה, אפילו לא בדבר אחד. אנחנו שומרים על חופש פעולה מלא, נפגע בכל מי שינסה לפגוע בנו".

נתניהו אף התייחס בדבריו לירי שבוצע לעבר באר שבע אתמול על ידי חמאס ואמר: "הנחיתי את צה"ל לתקוף מיד מטרות חמאס ברצועה. אנחנו ערוכים לכל תרחיש, וכוחות הביטחון יודעים בדיוק אילו תוכניות עליהם לעשות כדי להגן על מדינת ישראל בכל זירה וזירה".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

רקטות על ב"ש, נתניהו חושש מהקמת ממשלת מיעוט: חדשות השבת

נתניהו: "מטרות המבצע הושגו במלואן – מקווה שהלקח נלמד"

הירי לב"ש והתקיפה ברצועה: חמאס וצה"ל יצאו ידי חובה • פרשנות

הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע למצב הביטחוני
הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע למצב הביטחוני | צילום: חדשות 13

בהמשך, הגיב לדברים חבר הלשכה המדינית של הג'יהאד האסלאמי, חאלד אל-בטש, ואמר: "אנו מזהירים מניסיון מניפולציה חדש של נתניהו על הסכם הפסקת האש שהושג בפיקוח מצרי, שבמסגרתו ישנה התחייבות להפסקת התוקפנות הנפשעת. אנו מבינים כי נתניהו בהצהרותיו פונה לציבור שלו ומחפש מוצא ודרך להימלט מנפילתו הפוליטית".

בסוף השבוע שעבר קיים ראש הממשלה סיור ביטחוני במרכז ניהול יירוטים ובסוללת כיפת ברזל. "אנחנו לקראת סיום המבצע. משבח את צה"ל והשב"כ על הישג אדיר", אמר במהלך הסיור. "מטרות המבצע הושגו כבר עכשיו במלואן. מטרת המבצע הייתה סיכול ממוקד של מפקד הג'יהאד האיסלמי, הוא חוסל. האויבים שלנו קיבלו את המסר – אנחנו יכולים להגיע לכל אחד".

הסלמה במצב הביטחוני
הסלמה במצב הביטחוני | צילום: רויטרס
"האויבים שלנו קיבלו את המסר – אנחנו יכולים להגיע לכל אחד, אפילו במיטתו. אני מקווה שהלקח הזה נלמד. אני סומך על כוחותינו שנמשיך להשתפר ולעשות כל מה שדרוש כדי להבטיח את ביטחון ישראל. כל הכבוד לכם ותודה רבה לכם".
מוקדם יותר באותו היום הודיע צה"ל כי בתום הערכת מצב בפיקוד הדרום, הוחלט להסיר את כלל המגבלות באזור עוטף עזה ומערב לכיש. במקביל, נפתחו מחדש המעברים כרם שלום וארז בגבול רצועת עזה, ומרחב הדייג  של הדייגים הפלסטינים הוחזר ל-15 מיילים ימיים.

כזכור, דובר צה"ל הדי זילברמן הודיע באותו היום בבוקר בשיחה עם כתבים צבאיים על תחילת הפסקת האש, והוסיף כי שם המבצע הוא "חגורה שחורה". לדבריו, חוסלו 25 מחבלים בפעולות כירוגיות של הצבא, ובמהלך הסבב נורו 450 רקטות, כאשר 60% שוגרו לעבר שטח פתוח וכ-90% מהן יורטו.

על פי דובר צה"ל, המבצע הצליח לפגוע משמעותית ביכולת תשתיתית במפעלים ואתרים לייצור אמצעי לחימה ורקטות, פגע במתחמים צבאיים, בבתי פעילים ששימשו כמחסני אמל"ח, מתחמי אימונים ומפקדות. כמו כן, באמצעות בעשרות גיחות, פגעו מטוסי הקרב במשגרים, כלי שיט, פירי מנהרות, עמדות שיגור ועמדות תצפית.