רקטות נורו לעבר באר שבע - ויורטו; צה"ל תקף יעדי חמאס ברצועה

2 רקטות מהרצועה יורטו ע"י כיפת ברזל, ובתגובה צה"ל תקף מתחם של הכוח הימי ותשתית תת קרקעית של חמאס. זאת, כיומיים לאחר ההכרזה על הפסקת אש • תיעוד: מבלים במועדון נמלטים בזמן האזעקה

זמן צפייה: 03:52

אזעקה נשמעה הלילה (שבת) בעיר באר שבע. זאת, יומיים לאחר ההכרזה על הפסקת אש, שבמהלכם הופר השקט כמה פעמים. מדובר צה"ל נמסר כי זוהו שני שיגורים משטח רצועת עזה לעבר שטח ישראל, שיורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל. בתגובה לירי, צה"ל מסר כי תקף באמצעות מטוסי קרב וכלי טיס יעדים של חמאס ברצועת עזה, בהם מחנה צבאי המשמש את הכוח הימי ותשתית תת קרקעית. מדובר בפעם הראשונה מאז סבב הלחימה האחרון שבה צה"ל פוגע במטרות של הארגון השולט ברצועה, ולא ביעדים של הג'יהאד האסלאמי.

"ארגון הטרור חמאס אחראי לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה והוא שיישא בהשלכות לפעולות הטרור המופעלות נגד אזרחי ישראל", נמסר מצה"ל לאחר התקיפה ברצועה.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20191116-0225' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_ht3yfdj2' duration='17'']

לכתבות נוספות בנושא:

בתום הערכת מצב: ראשי הרשויות בעוטף עזה הודיעו על חזרה לשגרה

קצין בכיר הזהיר את אנשי הביטחון בעוטף: "ייתכן שהירי יימשך"

חמאס הודיע: פעיל הארגון נהרג במהלך תקיפת צה"ל בעזה

במד"א עדכנו כי תשעה אנשים נזקקו לטיפול רפואי, חמישה מהם נפגעי חרדה וארבעה מהם נחבלו בדרך למרחבים המוגנים. כולם במצב קל. שיגורים אלה לבאר שבע הפרו שקט של כיממה במהלכה ראשי הרשויות בעוטף עזה קיימו הערכת מצב, שבסופה החליטו על חזרה לשגרה באזור. מנגד, ברצועת עזה דווח כי אין כל נפגעים מתקיפות צה"ל. כמו כן, מתקיימת שגרה מלאה, הכוללת לימודים ותנועה ברחובות.

הירי על העיר באר שבע תפס בהפתעה את המבלים במועדון הפורום, שתועדו נמלטים מהמקום ונשכבים על הרצפה.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20191116-0221' autoplay='0' credit='' desc='מבלים במועדון הפורום בזמן האזעקה' kid='1_yisyjsel' duration='44'']

אמש פורסם בחדשות 13 כי מפקד החטיבה הצפונית באוגדת עזה שוחח עם אנשי ביטחון בעוטף עזה, והזהיר אותם כי ייתכן שהירי יימשך - למרות הפסקת האש שהושגה עם הג'יהאד האסלאמי. לדבריו, ישנם פלגים פנימיים בתוך ארגון הטרור המסוכסכים בינם לבין עצמם, וכל אחד מהם מנסה להוביל לפעולה אחרת בעקבות חיסולו של בהאא אבו אל-עטא. היות שכך, הסביר, הירי לעבר ישראל עלול להתחדש - כפי שאכן קרה.

מוקדם יותר אתמול, הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, הודיעה כי פעיל בארגון, אחמד אימן עבד אל-עאל, נהרג באחת התקיפות שביצע צה"ל ממזרח לשכונת א-תופאח שבצפון הרצועה במהלך מבצע "חגורה שחורה". עוד נמסר כי שני אחיו, אבראהים ואסמאעיל, נהרגו גם הם באותה התקיפה.

בתוך כך, בכירי חמאס שהגיעו לסוכת האבלים של בכיר הג'יהאד האסלאמי שחוסל, גורשו מהמקום באלימות. מדובר בתקרית חריגה, שבמהלכה קיבלו הבכירים מסר לפיו הם אינם רצויים במקום בשל העובדה שלא הצטרפו לסבב ההסלמה האחרון.

שיגור של פעילי הג'יהאד האסלאמי מרצועת עזה לשטח ישראל
שיגור של פעילי הג'יהאד האסלאמי מרצועת עזה לשטח ישראל | צילום: חדשות 13

בלילה שבין חמישי לשישי צה"ל תקף יעדי טרור של ארגון הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה, לאחר שכעשר רקטות שוגרו בחמישי לעבר עוטף עזה - למרות הפסקת האש שנכנסה לתוקפה לפני יומיים לפנות בוקר. בעקבות הירי, הוחלט לבטל את הלימודים באשקלון, בשדרות וביישובי העוטף.

בין היעדים שהותקפו היה מתחם צבאי ששימש, בין היתר, כאתר לייצור רכיבים המשמשים לייצור רקטות, ומפקדת חטיבת חאן יונס, שבה נמצאים כמה משרדי מפקדים של הארגון - כך נמסר מדובר צה"ל. לפי דיווחים פלסטיניים, הותקף גם מתקן קומנדו ימי של הארגון.

כאמור, בחמישי הופרה הפסקת האש עם שש אזעקות שנשמעו במהלך היום, וכעשר רקטות שנורו לעבר שדרות ויישובי עוטף עזה. בצה"ל העריכו כי פלגים קטנים מנסים לחבל בהפסקת האש. עם זאת, ההערכה במערכת הביטחון היא שהירי ייפסק.