רה"מ: חמאס אחראי לכל התקפה מהרצועה – נמשיך לפעול בכל הזירות

נתניהו התייחס בישיבת הממשלה לירי הרקטות אל שדרות ואמר כי "אנו נמצאים בתקופה ביטחונית מאוד רגישה ונפיצה במזרח, בצפון ובדרום". על האלימות ביצהר: "לא נסבול זריקת אבנים על חיילי צה"ל"

זמן צפייה: 01:54

המתיחות בדרום: ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) לירי הרקטות לעבר שדרות ביום שישי, ואמר כי "צריך להבין שחמאס נושא באחריות מבחינתנו לכל התקפה שיוצאת משטחה של רצועת עזה". הדברים נאמרו בפתח ישיבת הממשלה, שלאחריה החלה ישיבת הקבינט.

"אנחנו נמצאים בתקופה ביטחונית מאוד רגישה ונפיצה בכמה וכמה זירות במזרח, בצפון ובדרום", המשיך נתניהו. "מיד לאחר הירי על עוטף עזה כינסתי דיון של צמרת הביטחון בקריה. הוריתי על שורה של מטרות שעלינו לתקוף ולכן חיל האוויר תקף אותן, וודאי יכולתם להתרשם מעוצמת התקיפה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

כחול לבן הציעה לבנט ושקד: שני תיקים – בהצטרפות לממשלת 55

בנט: "אין טעם לתגובה חזקה בעזה – זה סביבון מיותר"

ליברמן: "האחריות לסיבוב בחירות שלישי תהיה על נתניהו בלבד"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה | צילום: רויטרס

"אני לא מתכוון לפרט כאן את התוכניות שלנו", הוסיף ראש הממשלה." אנחנו נמשיך לפעול בכל הזירות למען ביטחון מדינת ישראל, גם באמצעים גלויים וגם באמצעים סמויים, בים, באוויר וביבשה".

נתניהו התייחס גם לאלימות כלפי כוחות הביטחון ביצהר שבשומרון ואמר: "אנחנו לא נסבול זריקת אבנים או כל התקפה אחרת על חיילי צה״ל שעושים את פעולתם, ממלאים את חובתם ומגינים על כולנו גם ביהודה ושומרון ובכל מקום אחר בארץ".

במקביל, התייחס יו"ר הימין החדש נפתלי בנט למתיחות בדרום, ואמר כי "בעזה צריך לעשות טיפול שורש, בעבודה רצינית ולא בחטף - ואחרי זה לתחזק את המצב שעזה וחמאס לא יוכלו לפגוע בנו, לשמור אותם מוחלשים". לדבריו, "אין טעם לתגובה חזקה בעזה – זה סביבון מיותר". את הדברים אמר בריאיון לגל"צ

בנט הוסיף כי מבצע מסוג זה בעזה צריך לבצע בתקופה שבה יש ממשלה רחבה של ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ. לטענתו, "אנחנו במצב של משבר לאומי ששנים לא היינו בו - נתניהו וגנץ חייבים לרדת מהעצים".

נפתלי בנט
נפתלי בנט | צילום: ששון תירם

הלילה מסרו מקורות פלסטינים לעיתון אל-קודס כי המודיעין המצרי וגורמים מהאו"ם וקטאר החלו בשיחות עם הפלגים ברצועת עזה בניסיון למנוע הסלמה בדרום. על פי הדיווח, הג'יהאד האסלאמי הודה בביצוע הירי לעבר שדרות ביום שישי, וטען כי עשה זאת בשל הפרת ישראל את הבנות הרגיעה. כמו כן, לפי הדיווח, הושגה פריצת דרך בשיחות, והארגון התחייב שלא להסלים את המצב.

על פי המקורות, ישראל העבירה מסר דרך מצרים לפיו היא לא תאפשר ירי לעבר עוטף עזה חרף הפלונטר הפוליטי. עם זאת, ירושלים הבהירה כי תאפשר את המענק הכספי מקטאר ותתיר להכניס סחורות נוספות לרצועה.

בית שנפגע מרקטה, שדרות
בית שנפגע מרקטה, שדרות

לפי הדיווח, הירי בוצע כדי להסית את השיח הפלסטיני מהעיסוק במצב הכלכלי בעזה ל"אויב הציוני", שלטענת הג'יהאד האסלאמי הוא הבעיה המרכזית של הפלסטינים. הארגון סבור כי הסיוע שמקבלים התושבים בעזה אינו מועיל כיוון שהמצב הכלכלי ברצועה לא משתפר, באשמת ישראל.

אמש פורסם כי נערכים בממשלה ובמערכת הביטחון לתרחיש של חידוש ירי הרקטות בידי הג'יהאד האסלאמי. צה"ל ערך אמש התאמות במערכת כיפת ברזל, והיום לאחר ישיבת הממשלה, יתכנס הקבינט לדון בהתחממות במצב הביטחון בדרום.

Whatsapp Image 2019 11 01 At 2
רכב שנפגע מרסיסים בשדרות | צילום: יניב כליף