כחול לבן הציעה לבנט ושקד: שני תיקים - בהצטרפות לממשלת 55

המפלגה העבירה לראשי הימין החדש הצעה לא רשמית, לפיה האחרונים יוכלו לבקש שני תיקים לבחירתם - ככל הנראה משפטים וביטחון - במידה שיצטרפו לממשלה עם ישראל ביתנו, העבודה והמחנה הדמוקרטי

זמן צפייה: 01:21

הפלונט הפוליטיכחול לבן העבירה הצעה באפיקים לא רשמיים לראשי הימין החדש, נפתלי בנט ואיילת שקד - כך נודע אמש (שבת) לחדשות 13.

לפי ההצעה, בנט ושקד יוכלו לבקש שני תיקים לבחירתם, ככל הנראה משפטים וביטחון, במידה שיצטרפו ביחד עם ח"כ נוסף מרשימתם לממשלת מיעוט של 55 ח"כים - שתכלול את כחול לבן, ישראל ביתנו, העבודה והמחנה הדמוקרטי.

עוד בחדשות 13:

נתניהו לגנץ: "אל תבנה על זה שידיחו אותי, בסוף אתה תודח"

גנץ: "המתקפה נגד מערכת המשפט – מעלה חשש שפני נתניהו לבחירות"

גנץ נפגש עם עודה וטיבי: "נידונו סוגיות החשובות לחברה הערבית"

איילת שקד ונפתלי בנט בהצהרה לתקשורת
איילת שקד ונפתלי בנט בהצהרה לתקשורת | צילום: רויטרס

תרחיש זה יוכל להתאפשר רק כל עוד המנדט מצוי בידיו של גנץ - שכן לאחר מכן, הוא לא יוכל להרכיב קואליציה עם פחות מ-61 חתימות. ההצעה הזאת הגיעה לנתניהו - שניסה לבלום אותה.

בימין החדש לא הגיבו לידיעה, ומכחול לבן נמסר: צוות המשא ומתן של כחול לבן פועל להקמת ממשלת אחדות בראשות שתי המפלגות הגדולות. כיסאולוגיה לא תקדם לאידיאולוגיה, ולא הוצעו תפקידים לאף מפלגה, בוודאי לא למפלגות קטנות".

יור כחול לבן בני גנץ בכנס פעילים
יו''ר כחול לבן בני גנץ בכנס פעילים | צילום: חדשות 13

ביום חמישי התייחס גנץ למגעים להרכבת ממשלה ואמר כי "אני נחוש להרכיב ממשלה וללא ללכת לבחירות, אני נחוש להגשים את המטרות שלשמן התכנסנו". "לא הגעתי כדי להיות קבלן הביצוע של אף אחד, או סרח עודף בממשלת בלוק", המשיך יו"ר כחול לבן. "לצערי לא מן הנמנע שבשל סרבנות חלק מהמפלגות לשבת איתנו, אנו עלולים להגיע לעוד מערכת בחירות".

בד בבד, בכיר בכחול לבן אמר באותו ערב לחדשות 13 כי אם לא תקום ממשלה כשהמנדט אצל גנץ, לא יהיה מנוס מללכת לבחירות. "ב-21 הימים האחרונים השחקנים הפוליטים יביטו לעבר בחירות ויחששו להסכים לפשרות שיפגעו בהם בקרב המצביעים שלהם", אמר הבכיר. "זה נכון לליכוד - ונכון גם לגבינו".