נסראללה על ניסיון הפלת המל"ט: "לא תקרית בודדת - זה יימשך"

מזכ"ל חזבאללה הצהיר כי "הארגון ימשיך להיאבק בישראל למרות העניינים הפנימיים בביירות - ננקה את שמי לבנון". עוד התייחס למשבר הפוליטי לאחר התפטרות אל-חרירי: "לא רצינו שהממשלה תיפול"

זמן צפייה: 01:43

מזכ"ל חזבאללה, חסן נסראללה, נאם היום (שישי) מהבונקר שבו הוא שוהה בביירות, והתייחס לניסיון הפלת המל"ט הישראלי בשמי לבנון. "מה שקרה אתמול אינו תקרית בודדת, וזה יימשך. ננקה את שמי לבנון מהפרות של כלי טיס ישראליים".

"מה שעשו אתמול לוחמי חזבאללה הוא דבר טבעי", המשיך נסראללה. "האויב הישראלי לא חשב שנשתמש בנשק שבו השתמשנו נגד המל"ט - ההערכה שלו לא נכונה". עוד הדגיש כי הארגון ימשיך להיאבק בישראל למרות העניינים הפנימיים בלבנון.

עוד בחדשות 13:

חזבאללה שיגר טיל קרקע אוויר לעבר מל"ט של צה"ל – והחטיא

רה"מ: "רף התעוזה של איראן עלה, ובהיעדר תגובה – הוא עוד יעלה"

המתיחות בצפון: בצה"ל הוחלט לא להגיב על ירי הנ"מ של חזבאללה

ירי לעבר מל''ט ישראלי באזור נבטייה שבדרום לבנון
ירי לעבר מל''ט ישראלי באזור נבטייה שבדרום לבנון

מזכ"ל חזבאללה התייחס גם למצב הפוליטי בלבנון, לאחר התפטרות ראש הממשלה סעד אל-חרירי. "לא רצינו שהממשלה הלבנונית הנוכחית תיפול בגלל שזו ממשלה של חזבאללה, כמו שחלק אומרים", הצהיר. "אנחנו לא דואגים לעצמנו, בגלל שהכוח שלנו חזק ביותר". לדבריו, "הממשלה הלבנונית החדשה תצטרך להחזיר בראש ובראשונה את האמון בין הלבנונים לשלטון".

בהתייחס ליחסים עם ארצות הברית, אמר נסראללה כי "ארה"ב מונעת מהלבנונים לצאת ממצבם הכלכלי הקשה". זאת, ברקע המחאות המשתוללות במדינה על יוקר המחייה, ולאחר הדיווחים לפיהם ממשל טראמפ מתעתד להקפיא את הסיוע הצבאי לביירות.

חסן נסראללה
חסן נסראללה | צילום: GettyImages/אימג'בנק

אתמול, כאמור, נורה טיל נ"מ לעבר מל"ט ישראלי בשמי לבנון. בניגוד לכמה דיווחים, הודיע צה"ל כי כלי הטיס לא נפגע. המל"ט שעליו בוצע הירי הוא מסוג "זיק", שמשמש לאיסוף מודיעין ועל פי פרסומים זרים גם נושא טילים המשמשים לתקיפות מהאוויר. למרות שיגור הטיל, כלי הטיס השלים את משימתו בשמי לבנון.

לאחר התקרית החליטו בצה"ל להבליג על ירי הנ"מ, כיוון שהניסיון להפיל את כלי הטיס נכשל, וכן מפני שהקשב בצה"ל מופנה לבעיות אחרות בזירה הצפונית, בעיקר לאיראן.