המתיחות בצפון: בצה"ל הוחלט לא להגיב על ירי הנ"מ של חזבאללה

ישראל תבליג על ניסיון הפלת המל"ט בדרום לבנון, כיוון שזה נכשל וכן משום שהקשב בצה"ל מופנה בעיקר לאיראן. הערכה: חבזאללה עשוי לבצע מארבים נוספים לכלי טיס ישראליים

זמן צפייה: 02:28

המתיחות בצפון: בצה"ל החליטו היום (חמישי) לא להגיב על ירי הנ"מ של חזבאללה לעבר מל"ט ישראלי. זאת, כיוון שהניסיון להפיל את כלי הטיס נכשל, וכן מפני שהקשב בצה"ל מופנה לבעיות אחרות בזירה הצפונית, בעיקר לאיראן.

על פי ההערכה בצה"ל, חזבאללה עשוי לבצע מארבים לכלי טיס ישראליים בעתיד. הארגון מנסה לבצע ירי מסוג זה מאז ספטמבר, והיום, כך נראה, הוא ניצל את העובדה שמדובר גם בעיתוי נוח מבחינה פוליטית.

לעוד כתבות בנושא:

חזבאללה שיגר טיל קרקע אוויר לעבר מל"ט של צה"ל – והחטיא

נסראללה לועג לתרגיל ההטעיה של צה"ל: "הפך לצבא הוליוודי"

נסראללה: "החל שלב חדש במאבק – לא יהיו קווים אדומים"

טיל קרקע נורה לעבר מל''ט ישראלי מעל אזור נבטייה שבדרום לבנון
טיל קרקע נורה לעבר מל''ט ישראלי מעל אזור נבטייה שבדרום לבנון

מוקדם יותר, כאמור, צה"ל אישר את הדיווחים בכלי תקשורת לבנוניים, לפיהם נורה טיל נ"מ לעבר מל"ט ישראלי בשמי לבנון. עם זאת, בניגוד למספר דיווחים, הודיע כי כלי הטיס לא נפגע.

המל"ט שעליו בוצע הירי הוא מסוג "זיק", שמשמש לאיסוף מודיעין ועל פי פרסומים זרים גם נושא טילים המשמשים לתקיפות מהאוויר. למרות שיגור הטיל, כלי הטיס השלים את משימתו בשמי לבנון.

בהמשך, חזבאללה ישר קו עם גרסת דובר צה"ל והוציא הודעה מטעם הזרוע הצבאית, לפיה לוחמיו "הדפו בנשק המתאים מל"ט עוין בשמי דרום לבנון ואילצו אותו לעזוב את המרחב האווירי הלבנוני".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20191031-1444' autoplay='0' credit='' desc='דיווחים בלבנון על ירי טיל הנ"מ לעבר מל"ט ישראלי' kid='1_3r1q5cka' duration='28'']

בשבוע שעבר נפל רחפן של צה"ל בדרום לבנון, סמוך לגבול עם ישראל. לפי אחד הדיווחים במדינה, הרחפן, שנמצא ככל הנראה באזור שער פאטמה, הופל על ידי חזבאללה. לפי דיווח אחר אזרח לבנוני ירה ברחפן באמצעות רובה ציד. מדובר צה"ל נמסר כי "לפני זמן קצר, במהלך פעילות שגרתית לאבטחת הגבול נפל רחפן של צה"ל סמוך לגבול בצד הלבנוני".

זמן קצר לאחר האירוע שלחה מחלקת הביטחון ביישוב מטולה הודעה לתושבים, שבה נכתב כי הם "שומרים על שגרה מלאה", וכי "האירוע לא משפיע על המרחב האזרחי".

כזכור, מזכ"ל חזבאללה חסן נסראללה איים לפני כחודשיים שיירה על כל כלי טייס ישראלי שיחדור לשטח לבנון. זאת לאחר שצה"ל ביצע ירי בשטח לבנון, באמצעות רחפנים באזור הכפר אל-עדיסה שבגבול בין ישראל ללבנון.