חזבאללה שיגר טיל קרקע אוויר לעבר מל"ט של צה"ל - והחטיא

כלי תקשורת בלבנון דיווחו שכלי טיס הופל בא-נבטיה שבדרום המדינה. דו"צ שלל את הפרסומים והודיע כי המל"ט לא נפגע. זאת לאחר איומי נסראללה כי ארגונו יגיב בירי אם כלי של צה"ל יחדור ללבנון

זמן צפייה: 00:04

צה"ל אישר היום (חמישי) את הדיווחים בכלי תקשורת לבנוניים, לפיהם נורה טיל נ"מ לעבר מל"ט ישראלי בשמי לבנון. עם זאת, בניגוד למספר דיווחים, הודיע כי כלי הטיס לא נפגע.

המל"ט שעליו בוצע הירי הוא מסוג "זיק", שמשמש לאיסוף מודיעין ועל פי פרסומים זרים גם נושא טילים המשמשים לתקיפות מהאוויר. למרות שיגור הטיל, כלי הטיס השלים את משימתו בשמי לבנון.

בהמשך, חזבאללה ישר קו עם גרסת דובר צה"ל והוציא הודעה מטעם הזרוע הצבאית, לפיה לוחמיו "הדפו בנשק המתאים מל"ט עוין בשמי דרום לבנון ואילצו אותו לעזוב את המרחב האווירי הלבנוני".

בשבוע שעבר נפל רחפן של צה"ל בדרום לבנון, סמוך לגבול עם ישראל. לפי אחד הדיווחים במדינה, הרחפן, שנמצא ככל הנראה באזור שער פאטמה, הופל על ידי חזבאללה. לפי דיווח אחר אזרח לבנוני ירה ברחפן באמצעות רובה ציד. מדובר צה"ל נמסר כי "לפני זמן קצר, במהלך פעילות שגרתית לאבטחת הגבול נפל רחפן של צה"ל סמוך לגבול בצד הלבנוני".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20191031-1444' autoplay='0' credit='' desc='דיווחים בלבנון על ירי טיל הנ"מ לעבר מל"ט ישראלי' kid='1_3r1q5cka' duration='28'']

זמן קצר לאחר האירוע שלחה מחלקת הביטחון ביישוב מטולה הודעה לתושבים, שבה נכתב כי הם "שומרים על שגרה מלאה", וכי "האירוע לא משפיע על המרחב האזרחי".

טיל קרקע נורה לעבר מל''ט ישראלי מעל אזור נבטייה שבדרום לבנון
טיל קרקע נורה לעבר מל''ט ישראלי מעל אזור נבטייה שבדרום לבנון

כזכור, מזכ"ל חזבאללה חסן נסראללה איים לפני כחודשיים שיירה על כל כלי טייס ישראלי שיחדור לשטח לבנון. זאת לאחר שצה"ל ביצע ירי בשטח לבנון, באמצעות רחפנים באזור הכפר אל-עדיסה שבגבול בין ישראל ללבנון.

חסן נסראללה
חסן נסראללה | צילום: מתוך שידורי הטלוויזיה של חיזבאללה

"התגובה תגיע משטח לבנון, אבל אנחנו נבחר את המיקום המדויק ואת הזמן", אמר נסראללה בנאום שנשא מהבונקר לאחר אירוע הרחפנים. "על ישראל לדעת שהמרחב האווירי של לבנון לא יהיה פתוח בפניה", אמר, "האויב לא יכול להיות רגוע. המטוסים שלו יכולים להיות מותקפים ומופלים בכל עת מעל לשמי לבנון".