נסראללה: "החל שלב חדש במאבק - לא יהיו קווים אדומים"

יום לאחר ירי טילי הנ"ט לעבר הגליל, התייחס מזכ"ל חזבאללה לכך שצה"ל פינה מוצבים על הגבול: "אנחנו חוזים בישראל חוששת ומתחבאת. זו השפלה וחולשה. הוכחנו שישראל חלשה יותר מקורי עכביש"

זמן צפייה: 04:16

יום לאחר ירי טילי הנ"ט לעבר שטח ישראל, נאם מזכ"ל חזבאללה, חסן נסראללה, מול כלי התקשורת הלבנוניים: "אני מברך את הלוחמים שבמשך שמונה ימים היו מוכנים על הגבול. בזכות היכולת וההקרבה שלהם ההישגים הושגו והרתענו את האויב. הפעולה החלה כבר בנאום הקודם שלי והסתיימה אתמול".

לדברי נסראללה, התקיפה אתמול הייתה אחת מתוך שתי תגובות שבכוונת הארגון להוציא: "הודענו שנגיב על שתי התקיפות הישראליות. על זו שהייתה בסוריה ועל תקיפת הרחפנים הישראליים בשמי לבנון. אמרנו בפומבי ובצורה ברורה שנוציא פעולת נקם לאורך הגבול בלבנון".

תיעוד חזבאללה של הירי אתמול לעבר אביבים
תיעוד חזבאללה של הירי אתמול לעבר אביבים | צילום: חדשות 13

לטענתו, בעקבות הפעולה פונו מוצבים רבים לאורך הגבול. "הגבול עם ישראל פונה לגמרי. אין חיילים וגם לא תנועת רכבים לצד הגדר. הם פשוט ברחו". נסראללה הזכיר את דיווחה של כתבת הערוץ RT בערבית, שהסתובבה בבסיס "אביבים" בשידור וסיפרה שהכול ריק. "אנחנו למעשה חוזים בישראל, שטוענת שיש לה את הצבא החזק ביותר במזרח התיכון, חוששת ומתחבאת. זו השפלה וחולשה. הוכחנו שישראל חלשה יותר מקורי עכביש".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190901-1915' autoplay='0' credit='' desc='המוצב הנטוש כפי שצילם אתמול כתב חדשות 13' kid='1_yuyk8nyg' duration='63'']

"ביססנו משוואה חדשה", המשיך נסראללה. "הבהרנו שלא יהיו לנו יותר קווים אדומים. עברנו מתגובה בחוות שבעא, שהיא אדמה לבנונית כבושה, לתגובה בתוך פלסטין הכבושה. אני רוצה לומר לישראלים: שננו את התאריך 1.9.2019 שבו החל שלב חדש במאבק להגנה על לבנון. לא יהיו קווים אדומים".

הבוקר, מקורות יודעי דבר, המעורים בעמדת חזבאללה, אמרו לעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי ירי טילי הנ"ט לאביבים שביצע אתמול הארגון היה בתגובה לתקיפת פעילי חזבאללה בסוריה, ולא בעקבות מתקפת המל"טים בביירות. המקורות רמזו כי בתגובה לתקרית כלי הטיס, תיתכן תקיפה עתידית של מל"ט ישראלי.

מאוחר יותר, יו"ר כחול לבן בני גנץ גינה את התנהלות הממשלה בנושא העמימות הביטחונית ואמר: "צריך שיהיה מעשה ופחות מעשייה. מה שנסדק זה מדיניות העמימות, שהיא מיותרת לחלוטין. יש יותר מדרך אחת להעביר מסרים לצד השני, לא חייבים לעשות הכל דרך התקשורת".

בני גנץ
בני גנץ | צילום: אלון מאור

אתמול נורו מספר טילי נ"ט משטח לבנון לעבר בסיס צה"ל ורכבים צבאיים ביישוב אביבים - כתגובה למתקפה בביירות על מכשיר איראני לדיוק טילים, המיוחסת לישראל. דובר צה"ל רונן מנליס ציין כי נורו כשניים-שלושה טילי נ"ט, לפי הערכתו מסוג קורנט, לעבר מוצב אביבים ולעבר רכב צבאי מסוג "זאב" שמשמש אמבולנס. עוד הוסיף כי לא היו נפגעים, אך הג'יפ נחדר ויש פגיעה בעמדת המוצב: "חזבאללה לא מימש את ההישג שרצה. הוא רצה להרוג חיילים. כלי טייס תקף את החולייה, ונורו כ-155 פגזים". המרחב האזרחי בכל הגזרה חזר לשגרה מלאה וכלל חסימות הצירים הוסרו.

חזבאללה הוציא הודעה רשמית ובה טען כי "פגענו בכלי צבאי ליד אביבים וישנם נפגעים". לפי דיווח בערוץ "אל-מיאדין" הלבנוני, הפצצות צה"ל התבצעו באזור העיירות מארון א-ראס ויארון שבדרום לבנון, ומזל"טים ישראלים טסו בגובה נמוך מעל האזור. מצבא לבנון נמסר כי כוחות צה"ל ביצעו ירי לכיוון העיירה מארון א-ראס, וכי ההפצצות הישראליות מובילות לשריפות באזור. שר החוץ של בחריין תקף את ממשלת לבנון על רקע האירוע: "התקפה של מדינה אחת כלפי מדינה אחרת אסורה על פי החוק הבין-לאומי. כשמדינה צופה מן הצד על קרבות בתוך גבולותיה שמסכנים את תושביה ואינה עושה דבר זה חוסר אחריות מצד אותה מדינה".