רחפן צה"ל נפל בגבול לבנון במהלך פעילות שגרתית

מצה"ל נמסר כי כלי הטיס נפל במהלך פעילות לאבטחת הגבול. לפי אחד הדיווחים בלבנון הוא הופל על ידי חזבאללה, אך לפי דיווח אחר אזרח הפיל אותו באמצעות רובה ציד

זמן צפייה: 00:14

רחפן של צה"ל נפל היום (רביעי) בדרום לבנון, בסמוך לגבול עם ישראל. לפי אחד הדיווחים במדינה, הרחפן שנמצא ככל הנראה באזור שער פאטמה, הופל על ידי חזבאללה. לפי דיווח אחר אזרח לבנוני ירה ברחפן באמצעות רובה ציד. מדובר צה"ל נמסר כי "לפני זמן קצר, במהלך פעילות שגרתית לאבטחת הגבול נפל רחפן של צה"ל סמוך לגבול בצד הלבנוני".

זמן קצר לאחר האירוע שלחה מחלקת הביטחון ביישוב מטולה הודעה לתושבים, שבה נכתב כי הם "שומרים על שגרה מלאה", וכי "האירוע לא משפיע על המרחב האזרחי".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ר"מ אוסטרליה נפגש עם המתלוננות נגד לייפר: "דורשים את הסגרתה"

תחקיר: כך מבטיח הרב ברלנד לרפא חולה סופנית תמורת אלפי שקלים

סקר חדשות 13: גנץ מוביל על נתניהו במנדט, אך לאף גוש אין 61

בתחילת חודש ספטמבר חשף צה"ל אתר נוסף להסבה וייצור טילים מדויקים של חזבאללה, הממוקם סמוך לעיירה נבי שית שבבקעת הלבנון, בקרבת הגבול עם סוריה. על פי דו"צ, המתקן הוקם לפני כמה שנים כאתר לייצור אמצעי לחימה בהובלת איראן וחזבאללה, ולאחרונה זוהתה במקום פעילות להסבתו לייצור טילים מדויקים. במסגרת פעילות זו, הוקם באתר פס ייצור לאמצעי לחימה מדויקים וכן הועבר לציוד ייעודי רגיש למתחם.

הרחפן הישראלי שלפי דיווחים נפל בדרום לבנון | צילום: חדשות 13

האתר מחולק לארבעה מתחמים: מתחם ייצור נשק, מתחם ייצור חומרי נפץ לראשי קרב, מתחם ייצור מנועים ומתחם לוגיסטי. לאתר חשיבות עליונה למיזם הדיוק בעיניי חזבאללה, ומתוך חשש לתקיפות נוספות – בימים האחרונים עוסקים פעילי הארגון בפינוי ציוד ייחודי ויקר מהמתחם, והעברתם לנכסים אזרחיים בלבנון בהם גם נכסים בביירות - כך על פי דובר צה"ל.