רה"מ: "רף התעוזה של איראן עלה, ובהיעדר תגובה – הוא עוד יעלה"

נתניהו מתח ביקורת על מדיניות טראמפ בבה"ד 1 והוסיף: "טהראן מתחמשת - לא נהסס להלום קשות במנסים לפגוע בנו" • כוכבי: "נשים וגברים ימשיכו לשרת במשותף - רק המפקדים קובעים את הפקודות"

זמן צפייה: 01:44

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם היום (חמישי) בטקס סוף קורס קצינים בבה"ד 1 ומתח ביקורת על מדיניות הנשיא טראמפ. "המרחב סביבנו סוער וגועש, האיומים צצים בכל פינה", אמר רה"מ, "סוריה, לבנון, עזה, תימן, עיראק, איפה לא? כוחות איראניים ופרו איראניים נערכים לפעולה, לא נהסס להפעיל פעולה קשה כדי לעצור אותם. רף התעוזה של איראן עלה, ובהיעדר תגובה – הוא עוד יעלה".

נתניהו הוסיף כי "כוחות איראניים פועלים להתחמש ללא הפוגה, אנחנו ערוכים לאיומים ולא נהסס להנחית מהלומה קשה על מי שינסה לפגוע בנו. ישראל לא תגיש את הלחי השנייה, מי שפניו לתוקפנות ייענה במלוא התקיפות ויספוג מחיר כבד".

נתניהו נואם בטקס סיום קורס קצינים קרביים בבית הספר לקצינים
נתניהו נואם בטקס סיום קורס קצינים קרביים בבית הספר לקצינים | צילום: חדשות 13

אחרי נתניהו, עלה לנאום גם הרמטכ"ל אביב כוכבי. בנאומו, אמר הרמטכ"ל כי "לאורך השנים, וגם לאחרונה, אני נתקל בניסיונות של גורמים מחוץ לצבא להכתיב כללי התנהגות לחיילים, כמו למשל, להפיץ הנחיות בנושא השירות המשותף לנשים וגברים בצה"ל. ‏אני מבקש להיות חד וברור בעניין הזה - מי שקובעים את הפקודות, הנהלים והנורמות בצה"ל הם אך ורק, אך ורק המפקדים, ואני בראשם".

"הטקס הזה עם 70 קצינות, 70 קצינות, הטקס הזה מדבר בעד עצמו", המשיך, "הנשים המשרתות בצה"ל הן מקור עוצמה וכוח, ותרומתן עצומה בכל יחידות הצבא. ‏נשים וגברים ימשיכו לשרת במשותף, כמקשה אחת למען מטרה אחת למען מדינת ישראל".

הרמטכ''ל, אביב כוכבי נואם בטקס סיום קורס קצינים קרביים בבית הספר לקצינים
הרמטכ''ל, אביב כוכבי נואם בטקס סיום קורס קצינים קרביים בבית הספר לקצינים | צילום: חדשות 13

כזכור, מוקדם יותר היום צה"ל אישר את הדיווחים בכלי תקשורת לבנוניים, לפיהם נורה טיל נ"מ לעבר מל"ט ישראלי בשמי לבנון. עם זאת, בניגוד למספר דיווחים, הודיע כי כלי הטיס לא נפגע.

בשבוע שעבר נפל רחפן של צה"ל בדרום לבנון, סמוך לגבול עם ישראל. לפי אחד הדיווחים במדינה, הרחפן, שנמצא ככל הנראה באזור שער פאטמה, הופל על ידי חזבאללה. לפי דיווח אחר אזרח לבנוני ירה ברחפן באמצעות רובה ציד. מדובר צה"ל נמסר כי "לפני זמן קצר, במהלך פעילות שגרתית לאבטחת הגבול נפל רחפן של צה"ל סמוך לגבול בצד הלבנוני".