גנץ: המשפחות השכולות יוכלו להגיע לבתי הקברות ביום הזיכרון

בניגוד לאשתקד, אז נאסרה הכניסה לבתי העלמין הצבאיים בשל מגבלות הקורונה, הוחלט השנה לאפשר כניסה למשפחות הנופלים בלבד. בכותל ייערך הטקס המרכזי בהשתתפות 500 איש בעלי תו ירוק

זמן צפייה: 00:31

טקס יום הזיכרון בצל הקורונה: שר הביטחון בני גנץ הודיע היום (ראשון) כי השנה בתי הקברות ייפתחו ותינתן למשפחות השכולות אפשרות להגיע אליהם, תוך הפעלת אכיפה מתונה. זאת, בניגוד ליום הזיכרון הקודם שבו החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו כי בתי העלמין ואתרי ההנצחה ייסגרו, לנוכח סכנת ההדבקה בנגיף הקורונה. כמו כן, בטקס המרכזי בכותל ישתתפו 500 איש על פי התו הירוק והכניסה תהיה למחוסנים בלבד או לבעלי תעודת מחלים.

לצד טקס יום הזיכרון השנה, יתקיימו האירועים הבאים: "שבוע זיכרון והנצחה" לכלל הציבור הרחב - שכניסתו ביום הזיכרון לבתי העלמין תיאסר, "טקס הצדעה לנופלים" בהר הרצל, "הטקס הממלכתי ברחבת הכותל המערבי" ולמחרת ייערכו טקסי יום הזיכרון בכל בתי העלמין ברחבי הארץ.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

לפיד ובנט נועדו במשך שעתיים וחצי: "הייתה פגישה טובה"

"הרשויות בירדן עצרו את יורש העצר לשעבר בחשד לניסיון הפיכה"

הנסיך הירדני פרסם סרטון: "אני במעצר בית, מנסים להשתיק אותנו"

דגלי ישראל בבית עלמין צבאי ביום הזיכרון
דגלי ישראל בבית עלמין צבאי ביום הזיכרון | צילום: Gettyimages/ אימאג'בנק

שר הביטחון בני גנץ אמר: "בשנה שעברה בתי הקברות היו סגורים והשנה אנחנו פותחים אותם למשפחות - אני מבקש מכולם לכבד את זכר הנופלים ולהדליק את הנר מהבית. אני קורא לשיתוף פעולה ומבקש מכולם לזכור את עשרות האלפים שנתנו את היקר מכל כדי שאנחנו נוכל להיות כאן. אני מודה לאריה מועלם ולכל עובדי משרד הביטחון, משרד הבריאות וכלל משרדי הממשלה הפועלים כדי לאפשר לטקסים להתקיים. אני חושב ומאמין שגם בתקופה סוערת כזו נשמור את היום הזה מעל הפוליטיקה".

אריה מועלם, סמנכ"ל וראש אגף משפחות, אמר: "גם השנה אנחנו מציינים את יום הזיכרון בצל הקורונה, לאחר שבשנה שעברה, לראשונה בהיסטוריה, בתי העלמין היו סגורים. ההיערכות ליום הזיכרון נעשתה תוך איזון בין התחשבות ברגשות ציבור המשפחות השכולות, ושמירה על הנחיות הקורונה. עם ישראל כולו מתאחד ביום הזיכרון סביב זכר הנופלים, ועבור המשפחות השכולות העלייה לקברי יקיריהן ביום זה היא משמעותית במיוחד. בתיאום המועצה הציבורית להנצחת החייל והארגונים היציגים, אנחנו קוראים לציבור הרחב לפקוד את בתי העלמין במהלך 'שבוע הזיכרון', לכבד את המשפחות השכולות ולאפשר להן להגיע לבתי העלמין ביום הזיכרון. בימים הקרובים יחלו עובדי האגף לפנות באופן יזום לכל המשפחות השכולות ולעדכן אותן בפרטי ההיערכות".