הנסיך הירדני פרסם סרטון: "אני במעצר בית, מנסים להשתיק אותנו"

לאחר שהרשויות ברבת עמון הכחישו את מעצרו, חמזה בן חוסיין, שלח תיעוד מביתו שבו טען כי המשטר מנסה להשתיק את מבקריו. "הרמטכ"ל אמר לי שאסור לי לצאת מהבית בגלל פגישות שערכתי"

זמן צפייה: 02:37

הנסיך הירדני חמזה בן חוסיין, אחיו למחצה של מלך ירדן עבדאללה השני, פרסם הלילה (ראשון) סרטון מביתו לאחר שדווח כי נעצר בחשד לניסיון הפיכה והדחת המלך. מנגד, הרשויות במדינה מנסות להשתיק את הפרשה והכחישו אמש את הדיווחים על מעצרו. במקביל, המלכה נור התייצבה לצדה של בנה, ומסרה: "מתפללת שהצדק ינצח את ההכפשה הזדונית הזו".

בן חוסיין אמר בסרטון כי הרמטכ"ל הגיע לביתו ואמר לו שאסור לו לצאת או להשתמש ברשתות החברתיות בגלל פגישות שערך שבהן נמתחה ביקורת על המלך. עוד סיפר בן חוסיין כי קווי הטלפון בבית נותקו ואמצעי התקשורת היחיד שלו הוא טלפון לווייני.

"לצערי, המדינה הזו הפכה ממובילה באזור בתחומי החינוך והבריאות, כבוד לאדם וסובלנות, לכזו שאם אפילו מבקרים בה חלק קטן מהמדיניות מביא למעצרים והתעללות של כוחות הביטחון", אמר בן חוסיין בסרטון. "הגענו לנקודה שבה אף אחד לא יכול להביע את דעתו מבלי שייעצר או יאויים - אני לא אחראי לשחיתות ולחוסר היכולת ששוררים במשטר ב-20 השנים האחרונות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לפיד ובנט נועדו במשך שעתיים וחצי: "הייתה פגישה טובה"

נתניהו לבנט: עם 59 מנדטים לימין – סער ימנע ולא ילך לבחירות

"נוכיח פגיעה באמון הציבור": נאום הפתיחה של התובעת במשפט רה"מ

בתוך כך, שר הביטחון בני גנץ התייחס לאירועים בירדן ואמר כי "העניין בירדן הוא עניין פנימי. ירדן היא העומק האסטרטגי שלנו ואנחנו רוצים ירדן חזקה ומשגשגת כאינטרס שלנו. ההתרחשויות שם הן פנימיות".

אמש דיווח ה"וושינגטון פוסט" כי הרשויות בירדן עצרו את יורש העצר לשעבר, חמזה בן חוסיין, ו-20 בכירים נוספים בממלכה בחשד לניסיון הפיכה והדחה של מלך ירדן. כאמור, סוכנות הידיעות הירדנית הרשמית דיווחה כי בכירים נעצרו בחשד ל"איום נגד יציבות המדינה", בעוד בן חוסיין לא נעצר כלל. גורמים במדינה מסרו כי צפיים מעצרים נוספים.

עבדאללה מלך ירדן
עבדאללה מלך ירדן | צילום: getty

כעת, בירדן צפוי ניקוי אורוות כמו בכל "חשד לניסיון הפיכה" - החלפת כל ראשי המודיעין, למעט אלו שסיכלו את "המזימה". כמו כן, המלך עבדאללה צפוי לחזק באופן ניכר את מעמדו של יורש העצר, בנו בכורו הנסיך חוסיין, בן ה-26. יש לציין כי שלטונו של עבדאללה השני זכה לאופוזיציה בחודשים האחרונים ברקע משבר הקורונה.

לאחר פרסום הדיווחים, רמטכ"ל צבא ירדן, טען כי אין אמת בטענות. אולם, עוד נמסר בהודעתו כי יורש העצר לשעבר התבקש להפסיק כל פעילות שתנוצל לפגיעה בביטחון הממלכה וביציבותה. בנוסף, הובהר בהודעה כי החקירות נמשכות ושתוצאותיהן יפורסמו בשקיפות ובגלוי.