לפיד ובנט נועדו במשך שעתיים וחצי: "הייתה פגישה טובה"

אחרי שנפגש עם ראש הממשלה, יו"ר ימינה נועד עם יו"ר יש עתיד, שככל הנראה הציע לו להיות ר"מ ראשון ברוטציה - בתנאי שיודיע פומבית שלא ילך עם נתניהו. "תתקיים פגישה נוספת בקרוב"

זמן צפייה: 01:11

הקרב על המנדט: יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר ימינה נפתלי בנט נועדו הלילה (ראשון) במשך שעתיים וחצי, זאת יממה לפני ההמלצות אצל נשיא המדינה ראובן ריבלין. "הייתה פגישה טובה ותתקיים פגישה נוספת בקרוב".

במהלך הפגישה בין השניים, לפיד ככל הנראה הציע לבנט להיות ראש ממשלה ראשון ברוטציה - בתנאי שיודיע פומבית שאינו תומך בנתניהו. לצד זאת, בנט מצידו עדיין רוצה להיות ראש ממשלה, אך לא בכל מחיר, כאשר הוא מעדיף להיות חלק ממשלה יציבה. על כן, בגוש להחלפת נתניהו לא תולים בו תקוות.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

הנסיך הירדני פרסם סרטון: "אני במעצר בית, מנסים להשתיק אותנו"

"הרשויות בירדן עצרו את יורש העצר לשעבר בחשד לניסיון הפיכה"

"אני חייה חיים של מלכה": הצעירים שלא עוזבים את בית ההורים

נפתלי בנט ויאיר לפיד
נפתלי בנט ויאיר לפיד | צילום: חדשות 13

במקביל, אמש פורסם בחדשות 13 כי בפגישה שהתקיימה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ובנט, הראשון ניסה לשכנע את יו"ר ימינה לחבור אליו ולהוכיח לו כי הוא יכול להקים ממשלה. לטענת נתניהו, במקרה שיהיו לו 59 ממליצים, יו"ר תקווה חדשה גדעון סער, יימנע בהצבעה, יאפשר הקמת קואליציה ולא ילך למערכת בחירות חמישית.

מחר יתקיימו ההתייעצויות אצל נשיא המדינה ראובן ריבלין, שלאחריהן הוא יצטרך להחליט למי להעביר את המנדט להרכבת הממשלה. עם זאת, עוד לא ברור מי, נתניהו, לפיד או אולי בנט, יקבל את המשימה. בינתיים, היום צפויה הרשימה המשותפת, לא כולל בל"ד, להודיע אם תמליץ על לפיד ואולי להעלות את מספר הממליצים שלו ל-42 מול 52 של נתניהו.