"הרשויות בירדן עצרו את יורש העצר לשעבר בחשד לניסיון הפיכה"

ה"וושינגטון פוסט" דיווח כי אחיו למחצה של עבדאללה ו-20 בכירים נוספים נעצרו בחשד כי ניסו להדיח את מלך ירדן משלטונו. סוכנות הידיעות הירדנית פרסמה כי הבכירים נעצרו מ"סיבות ביטחוניות"

זמן צפייה: 00:49

ה"וושינגטון פוסט" דיווח הערב (שבת) כי הרשויות בירדן עצרו את יורש העצר לשעבר, חמזה בן חוסיין, ו-20 בכירים נוספים בממלכה בחשד לניסיון הפיכה והדחה של מלך ירדן עבדאללה השני. מנגד, סוכנות הידיעות הירדנית הרשמית דיווחה כי בכירים נעצרו בחשד ל"איום נגד יציבות המדינה", בעוד בן חוסיין לא נעצר כלל. גורמים במדינה מסרו כי צפיים מעצרים נוספים.

בהמשך לכך, רשת BBC פרסמה  סירטון שצילם הנסיך חמזה בן חוסיין, בו טען הנסיך באנגלית כי מפקד צבא ירדן ביקר בביתו ואמר לו שאסור לו לצאת מהבית בגלל שבפגישות שהשתתף בהן עלתה ביקורת נגד המלך עבדאללה. כמו כן, הנסיך חמזה טען כי נאסר עליו לצייץ בטוויטר ולתקשר עם אנשים, והדגיש כי חלק מחבריו נעצרו. בנוסף, טען כי נחסמה לו הגישה לאינטרנט ולתקשורת סלולארית וכי הוא מתקשר באמצעות טלפון לווייני.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

"נוכיח פגיעה באמון הציבור": נאום הפתיחה של התובעת במשפט רה"מ

"הרשויות בירדן עצרו את יורש העצר לשעבר בחשד לניסיון הפיכה"

ההיריון הראשון והפרידה מאביה: אנה ארונוב מדברת על הכול

עבדאללה מלך ירדן
עבדאללה מלך ירדן | צילום: רויטרס (ארכיון)

כעת, בירדן צפוי ניקוי אורוות כמו בכל "חשד לניסיון הפיכה" - החלפת כל ראשי המודיעין, למעט אלו שסיכלו את "המזימה". כמו כן, המלך עבדאללה צפוי לחזק באופן ניכר את מעמדו של יורש העצר, בנו בכורו הנסיך חוסיין, בן ה-26. יש לציין כי שלטונו של עבדאללה השני זכה לאופוזיציה בחודשים האחרונים ברקע משבר הקורונה.

לאחר פרסום הדיווחים, רמטכ"ל צבא ירדן, טען כי אין אמת בטענות. אולם, עוד נמסר בהודעתו כי יורש העצר לשעבר התבקש להפסיק כל פעילות שתנוצל לפגיעה בביטחון הממלכה וביציבותה. בנוסף, הובהר בהודעה כי החקירות נמשכות ושתוצאותיהן יפורסמו בשקיפות ובגלוי.

יש לציין כי במערכת הביטחון הישראלית נושמים הערב לרווחה לאחר הכישלון של ההפיכה. גורמי ביטחון ירדנים עדכנו את מערכת הביטחון כי אכן בוצע ניסיון הפיכה ונעצרו בכירים ירדנים, וכי אין פגיעה במשטר המלך עבדאללה. הירדנים מנסים להקטין את האירוע במסרים שהם שולחים למערכת הביטחון הישראלית.