צה"ל: "לא ציפינו שאזרחים ייפגעו בתקיפה - האירוע מתוחקר"

דובר צה"ל התייחס לתקיפה בדיר אל-בלח שבה נהרגו שמונה בני משפחה אחת, והצהיר כי לא היה ברשותם מידע על הימצאותם באזור המותקף. שליח האו"ם למזה"ת: "אין הצדקה להרג אזרחים - זו טרגדיה"

זמן צפייה: 03:13

דובר צה"ל התייחס היום (שישי) לתקיפה שאירעה בלילה בין רביעי לחמישי במרכז רצועת עזה במסגרת מבצע חגורה שחורה, שבה נהרגו שמונה אזרחים בני משפחה אחת, והצהיר כי "בהתאם למידע שעמד לרשות צה״ל בעת ביצוע התקיפה, לא היה צפוי שאזרחים בלתי מעורבים ייפגעו כתוצאה מהתקיפה".

עוד נמסר כי "מידע ראשוני העלה כי בתקיפה נהרג פעיל ג'יהאד האסלאמי, ככל הנראה מפקד ביחידת הרקטות של הארגון, והמידע פורסם גם בדיגיטל בערבית של דובר צה״ל. בירור ראשוני העלה כי המידע לגבי זהותו אינו ודאי. הנושא מתוחקר בצה״ל".

עוד בחדשות 13:

450 רקטות ב-50 שעות ו-25 מחבלים הרוגים: מספרי "חגורה שחורה"

הישגי "חגורה שחורה" האמיתיים יימדדו רק בטווח הארוך • פרשנות

חמאס הודיע: פעיל הארגון נהרג במהלך תקיפת צה"ל בעזה

הנזק מתקיפת צה''ל בחאן יונס שברצועת עזה | צילום: חדשות 13

שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, התייחס לתקרית בחשבון הטוויטר שלו, וכתב: "אין הצדקה להרג אזרחים בעזה - או בכל מקום אחר. זו טרגדיה, ליבי יוצא אל המשפחה ואני מאחל החלמה מהירה לפצועים. אני קורא לישראל להאיץ את החקירה בנושא".

שליח האו''ם למזה''ת ניקולאי מלאדנוב
שליח האו''ם למזה''ת ניקולאי מלאדנוב | צילום: רויטרס

הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, הודיעה היום כי פעיל בארגון, אחמד אימן עבד אל-עאל, נהרג באחת התקיפות שביצע צה"ל ממזרח לשכונת א-תופאח שבצפון הרצועה במהלך מבצע "חגורה שחורה". עוד נמסר כי שני אחיו, אבראהים ואסמאעיל, נהרגו גם הם באותה התקיפה.

בתוך כך, בכירי חמאס שהגיעו לסוכת האבלים של בכיר הג'יהאד האסלאמי שחוסל, גורשו מהמקום באלימות. מדובר בתקרית חריגה, שבמהלכה קיבלו הבכירים מסר לפיו הם אינם רצויים במקום בשל העובדה שלא הצטרפו לסבב ההסלמה האחרון.