450 רקטות ב-50 שעות ו-25 מחבלים הרוגים: מספרי "חגורה שחורה"

הג'יהאד האסלאמי בחר שלא להשתמש בכל עוצמת האש שברשותו. כיפת ברזל רשמה 90 אחוזי הצלחה, והגנה על העורף – שבו נפצעו קל 77 אנשים. 9 אזרחים פלסטינים נהרגו בתקיפות צה"ל • כל הנתונים

זמן צפייה: 01:18

"חגורה שחורה": סבב נוסף של לחימה בדרום הסתיים היום (חמישי), וכעת ניתן לסכם את 50 השעות של ההתכתשות נגד הג'יהאד האסלאמי. במשך שתי היממות ירה ארגון הטרור הקיצוני כ-450 רקטות לעבר ישראל. 60% מהן נפלו בשטח פתוח, וכיפת ברזל רשמה הצלחה גדולה כשיירטה 90% מהרקטות הנותרות.

מנגד, 25 מחבלים של הג'יהאד סוכלו בתקיפות צה"ל ברצועה. תשעה אזרחים פלסטינים נהרגו בתקיפות. יכולת הסיכול הגבוהה של חיל האוויר, יחד עם הצלחת כיפת ברזל, הביאו לכך שבישראל לא היו נפגעים בנפש - 77 בני אדם נפגעו קל בסבב ההסלמה האחרון.

עוד בחדשות 13:

רקטה נורתה לעבר ישראל ויורטה; הלימודים בעוטף עזה מחר בוטלו

שריפות ויירוטים ברחבי הארץ
שריפות ויירוטים ברחבי הארץ | צילום: רויטרס

בעקבות ירי הרקטה לאחר הפסקת האש: הלימודים בעוטף בוטלו

שעות לאחר כניסתה לתוקף של הפסקת האש מול הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה, נשמעה הערב התרעת צבע אדום בעוטף עזה. מערכת כיפת ברזל זיהתה רקטה שנורתה מעבר רצועת עזה - ויירטה אותה. בעקבות הירי, החליטו ראשי הרשויות בעוטף עזה שלא לקיים מחר לימודים במוסדות הלימוד שברחבי העוטף. "אנו עומדים בקשר עם צה"ל ובוחנים את ההתפתחויות. כרגע אין שינוי בשאר הנחיות ההתגוננות", נמסר. "ההחלטה התקבלה מתוך דאגה לתלמידים ולצוותים החינוכיים".

בתוך כך, בצה"ל מעריכים הערב כי גורמים בג'יהאד האסלאמי אחראים לירי הרקטות לאחר הפסקת האש. עם זאת, ההערכה במערכת הביטחון היא שהירי ייפסק. במקביל, בחמאס הודיעו על ביטול ההפגנות על הגדר מחר.

לוחמי האש פועלים בשריפה גדולה במפעל בשדרות שנוצרה כתוצאה מרקטה שפגעה במקום
לוחמי האש פועלים בשריפה גדולה במפעל בשדרות שנוצרה כתוצאה מרקטה שפגעה במקום | צילום: אלי כהן דובר כבאות והצלה מחוז דרום

בד בבד, דובר פלוגות אל-קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, מסר הערב כי "חיסול אבו אל-עטא רק נותן לנו כוח ונחישות. הנהגת פלוגות אל-קודס מקיימת פגישות והערכות מצב סביב המתרחש ברצועת עזה והגדה המערבית. ידי הלוחמים שלנו עדיין אוחזות בהדק, אנחנו ערוכים לפקודתה של הנהגת הארגון".

הדובר, אבו חמזה, טען כי בסבב האחרון בוצע לראשונה ירי טיל מסוג "בוראק 120", ששוגר לעבר חדרה, ופרטים אודותיו יחשוף הארגון בקרוב. "אנו מודים לציר ההתנגדות, ובראשו הרפובליקה האסלאמית באיראן, על הסיוע להתנגדות הפלסטינית", הוסיף אבו חמזה. במקביל, ברצועת עזה מחו תושבים על הפסקת האש.

הסלמה במצב הביטחוני
הסלמה במצב הביטחוני | צילום: רויטרס

בתוך כך, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, הביע תקווה שישראל תמשיך במדיניות החיסולים הממוקדים ברצועת עזה. "אני מקווה שנמשיך בסיכולים הממוקדים", אמר בריאיון ל"שש – אמנון לוי". "בשנים האחרונות היה ויכוח על כך בקבינט. כשהתחיל טרור העפיפונים והבלונים אמרתי שצריך לסכל את אותם מפקדי חוליות. הצבא בזמנו מאוד התנגד. האחריות היא קודם כל על הדרג המדיני, אבל התנגדות הצבא הפכה את העניין להרבה יותר מורכב".

"סיכולים ממוקדים נמצאים על השולחן", הוסיף ארדן. "ואם יהיה מחבל שמהווה סיכון בהתנהגות שלו, גם אם הוא לא מעורב בפיגוע באותו רגע, גם כלפי מחבלים בכירים אחרים תופעל המדיניות הזו".