מטחים לרחובות ואשדוד: "הג'יהאד רוצה רגיעה - שקט ייענה בשקט"

אזעקה נשמעה ברחובות, יבנה, גדרה ויישובים נוספים • נחאלה: זו יכולה להיות מלחמה ארוכת טווח - הדבר תלוי בי-ם • גורם מדיני בכיר: הג'יהאד רוצה הפסקת אש ומעוניין לייצר מצג שווא של הצלחה

זמן צפייה: 02:36

החיסול ומתקפת הטילים: רקטות נורו במהלך הערב והלילה לעבר יישובי השפלה והדרום, בין היתר אל רחובות, יבנה אשדוד ואשקלון. לפחות חמש רקטות יורטו על ידי כיפת ברזל. לא היו נפגעים. בד בבד, צה"ל חידש את התקיפות ברצועת עזה. בתוך כך, מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי אמר כי ארגונו הציב לישראל תנאים לרגיעה, וכי הפסקת אש יכולה לקרות כבר מחר, אם ירושלים תיענה להם.

לפי דיווח של משרד הבריאות הפלסטיני, שישה בני אדם נהרגו הלילה בתקיפת צה"ל ברצועה. גורם מדיני בכיר אמר הערב כי הג'יהאד מעוניין בהפסקת אש, ולכן הוא מנסה ליצור מצג שווא לפיו צבר הישגים בסבב ההסלמה. "הדרישות של הג'יהאד מוכיחות שהפעולה הישראלית הצליחה", הוסיף הגורם הבכיר. "שקט ייענה בשקט, והמעשים בשטח הם שיקבעו. ידה של ישראל תגיע למי שמנסה לפגוע בה".

כמו כן, שמונה בני אדם נזקקו לטיפול רפואי, בהם ארבעה נפגעי חרדה וארבעה שנחבלו בזמן ריצה למרחב מוגן בזמן הירי בשעות הלילה לעבר הדרום והשפלה. בין הפצועים, פעוט כבן שנה שנפל עם אמו ונחבל קל בראשו בעיר אשדוד. צוות מד"א העניק טיפול רפואי לנפגעים.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

מזכ"ל הג'יהאד: הצבנו תנאים פשוטים – הפסקת אש יכולה לקרות מחר

כ-360 שיגורים לדרום מאז אתמול – צה"ל ממשיך לתקוף ברצועה

שריפות ויירוטים ברחבי הארץ
שריפות ויירוטים ברחבי הארץ | צילום: רויטרס
מצה"ל נמסר כי מטוסי קרב וכלי טיס תקפו מספר יעדי טרור של ארגון גא"פ ברצועה, בהם חמ"ל המשמש את חטיבת "חאן יונס" של הארגון, ממנו מתבצעת פעילות בשגרה ובחירום, וכן מתחם צבאי בחאן יונס שבדרום הרצועה. כמו כן, כלי שיט של צה"ל תקף מתחם צבאי לאימונים של הכוח הימי של הגא"פ המשמש גם כמחסן אמצעי לחימה.
מוקדם יותר, נורה מטח רקטות לעבר אשדוד ואשקלון. בן 70 נחבל קלות בדרכו לממ"ד באשקלון, אך לא היו נפגעים נוספים. במקביל, צה"ל תקף ברצועה, ומשרד הבריאות בעזה עדכן כי שני בני אדם נהרגו בהפצצת בית ברפיח. בכך, עלה מניין ההרוגים בעזה ל-26, בהם גם שלושה ילדים ואישה. כמו כן דיווח משרד הבריאות על 73 פצועים עד כה, בהם 30 ילדים ו-13 נשים.

בצה"ל העריכו מוקדם יותר כי הלחימה תימשך עוד כמה ימים. זאת, משום שהג'יהאד האסלאמי נחוש לגבות מחיר מישראל בעקבות חיסול בכיר הארגון בהאא אבו אל-עטא. כל העת נמשך ירי הרקטות ואזעקות בדרום הארץ, יישובי העוטף, שדרות ואשדוד וכאמור אף השפלה.

מנגד, נעשים מאמצים אינטנסטיביים של מצרים והאו"ם להשבת הרגיעה באזור. על פי הדיווחים, נחאלה הגיע לקהיר. כמו כן, דובר הג'יהאד מסעב אל-ברים אמר בהצהרה לתקשורת הפלסטינית: "השעות הקרובות הולכות להיות מכריעות בכל הקשור להתפתחויות בשטח. ההתפתחויות עשויות להביא להשיג מדיני ממשי".

שיגור של פעילי הג'יהאד האסלאמי מרצועת עזה לכיוון שטח ישראל
שיגור של פעילי הג'יהאד האסלאמי מרצועת עזה לשטח ישראל | צילום: חדשות 13

מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי: הצבנו תנאים פשוטים - הפסקת אש יכולה לקרות מחר

כאמור, מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי, זיאד נחאלה, התייחס הערב לחיסול בכיר ארגונו ולירי הרקטות לעבר ישראל ואמר כי "אנחנו העמדנו תנאים פשוטים וצנועים, אם ישראל תעמוד בתנאים האלה - תהיה הפסקת אש. זה יכול לקרות מחר, וזה יכול לקרות גם עוד שעה".

לדבריו, ארגונו דורש מישראל שתפסיק את הסיכולים הממוקדים בעזה. כמו כן, הג'יהאד האסלאמי הציב תנאי לפיו על צה"ל להפסיק לירות לעבר מפגינים בגדר הגבול. נוסף על כך, דורש הארגון שישראל תהיה מחויבת להסכמי הרגיה שנחתמו בתיווך מצרים.

מנהיג ארגון הג'יהאד האסלאמי, זיאד נחאלה
מנהיג ארגון הג'יהאד האסלאמי, זיאד נחאלה | צילום: דובר צה''ל

"ישראל רוצה להפסקת אש. אנחנו אמרנו שאנחנו מוכנים להפסקת אש אם היא תעמוד בתנאים שלנו. אנחנו מחכים לתשובה מהמתווכים במצרים כעת", המשיך נחאלה. "זו יכולה להיות מלחמה פתוחה, מלחמה ארוכת טווח, אבל זו גם יכולה להיות מערכה קצרה. האויב הוא זה שפתח בתוקפנות הזו ועלינו להגיב עליה, ולכן הדבר תלוי בעמדתה של ישראל".

מזכ"ל הג'יהאד נשאל על חוסר המוערבות של חמאס ויתר הפלגים בהסלמה ואמר כי "אנחנו מובילים את שאר הכוחות. הג'יהאד האסלאמי לבדו יכול לנהל את המערכה לתקופה ארוכה. שאר הפלגים יוכלו לפעול לפי ראות עיניהם".