כ-360 שיגורים לדרום מאז אתמול - צה"ל ממשיך לתקוף ברצועה

כיפת ברזל יירטה יותר מ-90% מהרקטות שנורו • כ-20 פעילי הג'יהאד האסלאמי נוטרלו בתקיפות לעבר חוליות שיגור • פלגי ההתנגדות: "לוקחים אחריות על המערכה, המכונה 'צעקת השחר'"

זמן צפייה: 04:17

החיסול וירי הרקטות: כ-360 רקטות נורו מרצועת עזה לעבר דרום הארץ מאז אתמול. אלוף פיקוד העורף אמר הערב (שליש) הבהיר לראש עיריית אשקלון תומר גלאם שעירו היא מטרה מועדפת על ארגוני הטרור, והבטיח לו שישקלו הקלות עבור העיר. מדובר צה"ל נמסר כי כיפת ברזל יירטה יותר מ-90% מהטילים שנורו. עוד נמסר כי כ-60% מהשיגורים נפלו בשטחים פתוחים ולא נועדו ליירוט.כמו כן, צה"ל ממשיך לתקוף יעדי טרור של הג'יהאד האסלאמי ברצועה.

עוד נמסר כי מאתמול כ-20 פעילי טרור, רובם חברי הג'יהאד האסלאמי חוסלו. זאת, לאחר שבוצעו מספר תקיפות לעבר חוליות שפעלו להכנות ובעת ההכנות לשיגור רקטות לעבר ישראל.

פעילי ג'יהאד איסלאמי שסוכלו על ידי כוחות צה''ל
פעילי ג'יהאד איסלאמי שסוכלו על ידי כוחות צה''ל | צילום: דובר צה''ל

מוקדם יותר הערב הרשויות בעוטף עזה מסרו הודעה חריגה של לתושבים, לפיה ישנה התראה ממוקדת על כך שהירי עלול להיות מסיבי יותר, והם התבקשו להישאר בסמוך למרחבים מוגנים במשך קשה. זאת, בעקבות חשש מירי כבד לאזור. כל העת ממשיכות להישמע אזעקות ביישובי עוטף עזה, אשקלון ושדרות.

בני נוער במקלטים
בני נוער במקלטים | צילום: רויטרס

ממד"א נמסר כי 63 בני אדם טופלו עד כה על ידי הצוותים מתחילת סבב ההסלמה הנוכחי. בין הפצועים שלושה נפגעו בגופם, בהם אישה בת 65 באשקלון שנפצעה בינוני, ושני גברים בני 30 ו-55 במועצה האזורית באר טוביה שנפצעו קל. כמו כן, טיפלו ב-29 פצועים קל שנחבלו בדרכם למרחב המוגן וכן 31 נפגעי חרדה.

בד בבד, דובר הג'יהאד האסלאמי אבו חמזה תקף את נתניהו: "הצלחנו לירות ללב היישות הציונית  - נתניהו הפך בדיחה מגוכחת ברחוב הישראלי". "הניצחון שנתניהו ושר הביטחון שלו טוענים שהשיגו, יהפוך לתבוסה מוחצת, שאחריה יילך נתניהו לכלא במקום להרכיב ממשלה חדשה", הוסיף אבו חמזה.

כוחות צה''ל בגבול הרצועה
כוחות צה''ל בגבול הרצועה | צילום: רויטרס

לכתבות נוספות בחדשות 13:

הירי לדרום נמשך: פצועה בינוני מפגיעה ישירה בבית באשקלון

פגיעת רקטה בחצר מפעל בשדרות; הירי מהרצועה נמשך

צה"ל תקף מטרות חמאס ברצועה; צבע אדום נשמע שוב בעוטף

זירת הנפילה באשקלון
זירת הנפילה באשקלון | צילום: מד''א

פלגי ההתנגדות ברצועת עזה מסרו: "ירי הטילים האחרון על אשקלון ושדרות מבהיר את נחישותנו להילחם באויב הציוני שמנסה לבודד את פלוגות אל קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי במערכה זו. הפלגים הפלסטיניים לוקחים אחריות על ניהול המערכה, בשמה המלא "צעקת השחר". אנחנו נמשיך לדבוק בדרך ההתנגדות והג'האד". כמו כן, על פי דיווחים פלסטיניים, כלי טיס בלתי מאוייש תקף בית מגורים מזרחית לחאן יונס.

שגריר הרשות הפלסטינית באו"ם, ריאד מנסור, התייחס להסלמה בדרום ואמר: "מדובר בפשעי מלחמה חמורים, ישראל צריכה לשאת באחריות המלאה עליהם. ההנהגה הפלסטינית מגנה את התוקפנות הישראלית".

בעקבות ההודעות האחרונות והמשך המתיחות וירי הרקטות בדרום הארץ, מעיריית קריית מלאכי ושדות נגב, והמועצה האזורית בני שמעון נמסר כי אין שינוי בהנחיות, ולא יתקיימו מחר לימודים בכל מוסדות החינוך, בהם גם הגנים, המעונות והמשפחתונים.

הודעת הפלגים מגיעה כשעה קלה לאחר שבית באשקלון ספג פגיעה ישירה. אישה כבת 65, כאמור, נפצעה בינוני באירוע הקשה. צוות מד"א העניק לה טיפול רפואי ופינה אותה לבית החולים ברזילי עם פציעות קלות משברי זכוכית שהתנפצה. מעיריית אשקלון נמסר כי צוותים מטעם אגף הרווחה והשירותים החברתיים הגיעו למקום והעניקו לה את הסיוע הנדרש. חובש רפואת חירום במד"א שהגיע לזירת הפגיעה באשקלון, דביר בריבו, סיפר: "במקום היו שברי זכוכיות רבים שהתנפצו. האישה סבלה מפציעות קלות בגפיים ובפנים. הענקנו לה טיפול רפואי שכלל חבישה ועצירת דימומים, ופינינו אותה במצב קל ויציב לבית החולים ברזילי".

הפגיעה באשקלון הגיעה במקביל להודעת דובר צה"ל על כך שכלי טיס של צה"ל תקפו שני פעילים של הג'יהאד האסלאמי שעסקו בהכנות לשיגור טילי נ"ט בצפון רצועת עזה, ופעיל נוסף של הג'יהאד שעסק בהכנות לשיגור רקטות. בתוך כך, רקטות נפלו בחצר מפעל בשדרות ובחצר בית ביישוב במועצה האזורית שער הנגב. זאת בנוסף לפגיעה בקו מים ראשי של מקורות במועצה האזורית אשכול.

משרד הבריאות בעזה מסר כי מתחילת סבב הלחימה נהרגו 24 בני אדם, מהם שלושה ילדים, ו-70 פצועים. בכיר בחמאס התייחס להסלמה ואמר: "אם המתקפות ימשכו, חמאס וקבוצות ההתנגדות העממיות ייאלצו להגיב על מנת להגן על העם הפלסטיני". את הדברים אמר לרשת החדשות "פוקס ניוז".

חמאס גינה את תקיפות צה"ל ברצועה וכינה אותם "תוקפנות קשה נגד העם הפלסטיני וההתנגדות הפלסטינית האמיצה". עוד נכתב בהצהרת הארגון כי "חמאס לא יוותר על מחוייבותו להגן על הפלסטינים ועל האינטרסים הפלסטינים. לא ננטוש את מחוייבותינו להרתיע את הכיבוש ולהיאבק בתוקפנותו, יהיו הקורבנות אשר יהיו".