השיחה בין אלוף הפיקוד למשפחת ההרוג מטיל נ"ט בעוטף • האזינו

הרצי הלוי הגיע יחד עם מפקד אוגדת עזה למשפחתו של משה פדר, שנהרג בסבב הלחימה בחודש מאי, ענה על שאלות, שמע את כאבם והסביר את התנהלות הצבא: "אני מקבל את הכעס כלפינו" • בלעדי

זמן צפייה: 05:14

בני משפחתו של משה פדר, שנהרג מפגיעת טיל נ"ט בעוטף עזה בסבב הלחימה בתחילת מאי, המתינו לתחקיר המלא על התקרית ולא הפסיקו לשאול שאלות. בתחילת החודש, שלושה חודשים בדיוק אחרי האסון, הגיעו אלוף פיקוד דרום הרצי הלוי ומפקד אוגדת עזה תא"ל אליעזר טולדנו לשיחה עם בני המשפחה, שנמשכה יותר משעה וחצי.

"הסיכוי שלנו לספר לכם משהו שיפחית את הצער הוא קלוש ביותר", אמר הלוי למשפחה. "אני מקבל כל כעס כלפינו, זה בסדר לגיטימי. מעולם לא אמרנו שאנחנו לא טועים. אנחנו כואבים מאוד את האירוע הזה, שואלים את עצמנו שאלות קשות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

ילדי ההרוג מירי נ"ט: "פשוט מחדל – הפקירו את אבא שלנו"

כדי למנוע פגיעת טילי נ"ט: צה"ל ישתול עצים סביב בתים בעוטף

סוללות, קירות וחומות: התוכנית להגנה על יישובי העוטף מירי נ"ט

משה פדר, שנהרג מפגיעת נ''ט בעוטף עזה, ובת זוגו איריס עדן
משה פדר, שנהרג מפגיעת נ''ט בעוטף עזה, ובת זוגו איריס עדן

בני המשפחה, שהגיעו לאזור לפני כחודשיים וראו את הבתים שמהם בוצע הירי, ביקשו לדעת למה צה"ל לא תקף מיד את המבנים והשמיד אותם. "אם היינו יכולים תוך כדי אירוע להרוג אותם לא כנקמה – זה מה שצריך להיות. מי שיורה, צריך להסיר את האיום", אמר האלוף והוסיף כי מה שמנע מהם לעשות זאת זה "הידיעה בדיוק מאיפה זה ומי זה. אנחנו מנסים לשפר את היכולת שלנו להבין ולתקוף".

יממה לאחר התקרית, בני המשפחה נדהמו לגלות מפרסום בחדשות 13 כי צה"ל החל בהקמת קיר נגד טילי נ"ט – בדיוק במקום שבו פגע הטיל ברכב של משה. בפתיחות יוצאת דופן, הודה האלוף הלוי כי הוא הרגיש רע באשר לעיתוי הקמת הקיר: "כשאנחנו רואים שעשינו יום אחרי משהו, שאילו היינו עושים אותו לפני, זה לא קל לראות את זה. באנו לעשות את זה מיד כדי להרגיע את היישוב שהיה לו קשה מאוד. אני לא בטוח שזה היה נכון בדיעבד לעשות את זה רגע אחרי".

ילדיו של משה פדר ז''ל שנהרג מפגיעת קורנט, מגיעים לראשונה לזירת הפיגוע
ילדיו של משה פדר ז''ל שנהרג מפגיעת קורנט, מגיעים לראשונה לזירת הפיגוע | צילום: החדשות 13

בשלב זה התערב בשיחה גם מפקד אוגדת עזה, שטען מציגו כי הקיר לא נבנה קודם לכן מפני שהתושבים באזור התנגדו לכך. "הקיר הזה הגיע אחרי הנ"ט, ולדעתי אחת הסיבות שהוא לא הגיע לפני זה כי הציבור לא רצה, כולל קיבוץ ארז", אמר טולדנו.