סוללות, קירות וחומות: התוכנית להגנה על יישובי העוטף מירי נ"ט

משרדי הממשלה ופיקוד דרום מארגנים מחדש את המרחב המאוים בנקודות החשופות שבגבול הדרום. בין היתר, תיסלל גישה חדשה לנתיב העשרה ותוקם סוללת עפר באורך 900 מטר בכביש 34, לכיוון שדרות

זמן צפייה: 04:04

המתיחות בדרום: משרדי הממשלה, בהובלת פיקוד דרום, מקדמים בימים אלה תוכנית מורחבת להגנה על יישובי עוטף עזה מפני טילי נ"ט. זאת, בשל החשש הקיים במערכת הביטחון, לירי טילים בסבבי הלחימה הבאים. לשם כך, גויס כוח מילואים של הנדסה קרבית, שעובד מסביב לשעון בכמה אזורים בעוטף, גם בכבישים ראשיים וגם בסמוך ליישובים.

התוכנית החלה לאחר ירי טיל הקורנט בסבב הלחימה האחרון, שגבה את חייו של משה פדר, ובעקבותיו נבנתה חומה בגובה של שלושה מטרים מקיבוץ ארז ועד כביש 34. כעת, הוחלט להרחיב את התוכנית ולארגן מחדש את המרחב המאויפ בעוטף.

אחת הנקודות, הצפונית ביותר בגבול הרצועה, היא נתיב העשרה. בכל פעם שיש התראות, הכניסה הראשית למושב נסגרת והתושבים מתבקשים להיכנס דרך הציר החלופי. במסגרת התוכנית החדשה, הוחלט שאחרי 37 שנה הכניסה תיסגר באופן קבוע, וייסלל כביש גישה חדש ובטוח לתושבים.

לכתבות נוספות בנושא >> 

אחרי פגיעת הנ"ט ברכב - החלה בניית קיר מגן בעוטף

פרסום ראשון: חומה נוספת נגד טילי נ"ט נבנית ביישובי העוטף

שר פלסטיני: נחרים את הוועידה הכלכלית של ארה"ב בבחריין

חומות שנבנו בשטחי העוטף מפני ירי טילי נ''ט
חומות שנבנו בשטחי העוטף מפני ירי טילי נ''ט

פעולה נוספת שתתרחש, היא הקמת קיר מגן או סוללת עפר לאורך 900 מטרים בכביש 34, לכיוון שדרות, כהגנה על נוסעי הכביש. גם הרכבת שעוברת מעל הגשר הסמוך לקיבוץ ארז מהווה בעיה ביטחונית. בימים האחרונים התקיימו כמה ישיבות, כולל של המועצה לביטחון לאומי, כשבין היתר נבחנת האפשרות להקמת גדר בגובה של עשרות מטרים, כמו זאת שהוקמה בשדה התעופה החדש באילת ומגנה מפני ירי נגד מטוסים.

הבתים שנמצאים בקיבוץ מפלסים על כביש 24 חשופים לירי טילי הקורנט. לפי התכנון של משרדי הממשלה, בהובלת מנכ"ל משרד רה"מ יואב הורוביץ ופיקוד דרום, תוקם סוללת מיגון עם פיתוח נופי, כפי שמגדירים זאת בצה"ל, שתשלול מחמאס את האפשרות לפגוע בבתים.

סוללות שנבנו בשטחי העוטף מפני ירי טילי נ''ט
סוללות שנבנו בשטחי העוטף מפני ירי טילי נ''ט

הנקודה האחרונה בתוכנית, לפחות בשלב זה, הוא קטע הכביש החשוף בין אנדרטת החץ השחור לקיבוץ כפר עזה, המקום שבו פגע טיל נ"ט באוטובוס חיילים. סוללה בגבוה של ארבעה מטרים כבר החלה להיבנות, ומטרתה להגן על הכוחות שעוברים בציר הסמוך.

כאמור, בשבוע שעבר פורסם כי הצבא החל בהקמת סוללת עפר ליד אחד היישובים בעוטף עזה במטרה להגן עליהם מטילי הנ"ט. שבוע לפני כן, החלה בניית קיר מגן בסמוך לקיבוץ ארז שימנע פגיעה ישירה של טילים על הרכבים הנוסעים - כך פורסם לראשונה בחדשות 13. הקיר נבנה בזירת מותו של משה פדר, תושב כפר סבא בן ה-60 שנהרג מפגיעת טיל נ"ט ברכבו בסבב ההסלמה האחרון עת שנסע בכביש 34 בשטח המועצה האזורית שער הנגב.

בניית קיר המגן סמוך לאזור שבו פגע טיל הנט ברכב
בניית קיר המגן סמוך לאזור שבו פגע טיל הנט ברכב | צילום: חדשות 13