משה פדר נהרג מנ"ט בעוטף; פנחס פשווזמן - ההרוג מרסיסים באשדוד

בת זוגו של פדר, אגרונום בן 67 מכפר סבא, היא אלמנת אסון המסוקים. פשווזמן הותיר אחריו אלמנה ותינוק. דודו נרצח בפיגוע באוטובוס בהר מירון, ודוד נוסף נהרג באסון גשר בנות יעקב

זמן צפייה: 01:38

אש בדרום: משה פדר, אגרונום בן 67 מכפר סבא, הוא ההרוג מפגיעת טיל הנ"ט בכביש 34 - כך הותר לפרסום הערב (ראשון). בת זוגו של פדר ב-17 השנים האחרונות היא איריס עדן, אלמנת צה״ל שאיבדה את בעלה, רב סרן ישיש עדן, באסון המסוקים.

פנחס מנחם פשווזמן, שנהרג מרסיסים בעקבות פגיעת רקטה ברכב באשדוד, הותיר אחריו אלמנה ותינוק כבן שנה. דודו נרצח בפיגוע בפיגוע באוטובוס בהר מירון בשנת 2002, ודוד נוסף נהרג באסון גשר בנות יעקב. נפגעת חרדה שפונתה לבית החולים ברזילי באשקלון סיפרה כי פשווזמן גונן עליה בגופו בעת פגיעת הטיל הקטלני. כתוצאה מכך ספג פגיעה קטלנית של רסיסים, נפצע אנושות ומת כעבור דקות אחדות. הלווייתו תצא בשעה 23:00 מבית הכנסת "עטרת נחום" בבית שמש להר המנוחות.

פנחס מנחם פשווזמן, משה פדר
פנחס מנחם פשווזמן, משה פדר | צילום: באדיבות המשפחה

בתוך כך, שני חיילים נפצעו קל ובינוני כתוצאה מפצמ"ר שפגע ברכב צה"לי במושב יכיני שבצפון הנגב. השניים פונו לחבירה עם מסוק צה"ל, שפינה אותם לבית החולים סורוקה. מהצבא דווח כי ישנו פצוע נוסף בשטח, שלעת עתה אין גישה אליו.

משרד הבריאות העזתי הודיע כי נכון לעכשיו 24 פלסטינים נהרגו ו-154 נפצעו, במהלך סבב ההסלמה האחרון.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190505-2215' autoplay='0' credit='חמ"ל דרום' desc='שני חיילים נפצעו בינוני מפגיעת פצמ"ר' kid='1_ovxz6m2u' duration='11'']

בד בבד, ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב עם משלחת שגרירי ארה"ב באירופה, בראשות שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן. נתניהו עדכן את המשלחת על המצב הביטחוני, ואמר שלמדינת ישראל הזכות להגן על עצמה וכי ננקוט בכל האמצעים הנדרשים כדי להבטיח זאת. ראש הממשלה הוסיף ואמר כי חמאס מבצע פשע מלחמה כפול כשהוא יורה ללא הבחנה על אזרחים מתוך ריכוזים אזרחיים.

בפגישה השתתפו שגריר ארה״ב בישראל פרידמן, שגרירת ארה"ב בצרפת, שגריר ארה"ב לאיחוד האירופי, שגריר ארה״ב בגרמניה, שגריר ארה"ב בפורטוגל והשליח המיוחד למלחמה באנטישמיות מטעם משרד החוץ האמריקני.

פגיעה ישירה בבניין באשדוד
פגיעה ישירה בבניין באשדוד

פשווזמן, שנהרג כתוצאה מרקטה שפגעה ברכב ברחוב יהודה המכבי באשדוד, פונה לבית החולים אסותא ושם בהמשך נקבע מותו. ככל הנראה, הוא שהה ברכבו בעת שנשמעה האזעקה ויצא ממנו על מנת להגיע למרחב המוגן, אך לא הספיק להגיע בזמן ונפגע מהרסיסים. שלושה בני אדם נפצעו קל מרסיסים, בהם שני גברים כבני 60 וגבר בן 41. בנוסף טופלו ופונו לבית החולים ארבעה נפגעי חרדה. כמו כן, נגרם נזק לרכבים. בנקודה אחרת בעיר נפלה רקטה נוספת בסמוך לבניין מגורים, ללא נפגעים.

מאוחר יותר פרסם צה"ל כי פגע בתוואי מנהרה של חמאס. "מטוסי קרב של צה"ל תקפו בניין בן שבע קומות של חמאס המסווה תוואי מנהרת לחימה, בשכונת אל-פרקאן שבעיר עזה", מסר צה"ל. "חמאס השתלט על המבנה בשנת 2010 בזמן תהליכי הבנייה וניצל את בנייתו בחפירת רשת מנהרות מסועפת ומשמעותית תחתיו. המבנה ממוקם בצמוד לבית ספר ובלב שכונה אזרחית".

גם בשעה זו נמשך ירי בלתי פוסק לעבר יישובי הדרום, ואזעקות נשמעו בין היתר בגדרה, נתיבות, אשדוד, מזכרת בתיה, גן יבנה ומרכז הנגב. 30 רקטות נורו במטח האחרון לעבר אשדוד. רקטה נוספת פגעה בבניין בשדרות, ללא נפגעים, ונוספות אותרו בנתיבות וביישוב במועצה האזורית אשכול. שמונה שיגורים יורטו מעל קרית מלאכי ויירוטים נוספים נצפו מעל רחובות.

בתוך כך, בשעה זאת מתקיימת ישיבה של ראשי רשויות בשפלה עם גורמים בפיקוד העורף. ראשי הרשויות הודיעו לנציגי הצבא כי אם המצב המתוח יימשך גם מחר, הם שוקלים לבטל את אירועי יום העצמאות.