ילדי ההרוג מירי נ"ט: "פשוט מחדל - הפקירו את אבא שלנו"

בני משפחתו של משה פדר, שנהרג מטיל קורנט שפגע ברכבו בסבב ההסלמה האחרון, הגיעו לראשונה למקום התקרית והעבירו ביקורת חריפה על מערכת הביטחון. "התשובות לא מספקות - הפקירו אותו"

זמן צפייה: 09:01

לפני כשלושה שבועות, כשהדרום הופגז ברקטות בסבב ההסלמה הקשה ביותר מאז צוק איתן, טיל קורנט שנורה מעזה פגע ברכבו של משה פדר והרג אותו. מאז, בני משפחתו אוספים כל בדל מידע כדי להבין מה קרה ברגע ההוא, והיום (שלישי) הגיעו בפעם הראשונה לקיבוץ ארז, הנקודה שבה נורה, והעבירו ביקורת חריפה על מערכת הביטחון.

24 שעות לאחר התקרית, הוקם קיר מגן סמוך לכביש שהיה יכול להציל את חייו של משה אם היה נבנה קודם לכם. אך ההחלטה להשאיר את הציר פתוח מלווה את בני המשפחה, שמבחינתם לא מדובר בטעות, אלא במחדל קשה שאסור לעבור עליו לסדר היום. "חוץ מלירות בעצמם את הטיל, הם עשו את הכול כדי לאפשר שאבא שלי יהפוך לסרטון תעמולה של חמאס", אמר נמרוד פדר, בנו של משה.

משה פדר, שנהרג מפגיעת נ''ט בעוטף עזה, ובת זוגו איריס עדן
משה פדר, שנהרג מפגיעת נ''ט בעוטף עזה, ובת זוגו איריס עדן

לכתבות נוספות בנושא >> 

אלמנת צה"ל שבן זוגה נהרג מטיל נ"ט: "הגורל מכה פעמיים"

סוללות, קירות וחומות: התוכנית להגנה על יישובי העוטף מירי נ"ט

חמאס פרסם תיעוד: ירי טיל הנ"ט לעבר הרכב הישראלי

עמית פדר, בתו של משה, אמרה: "אם סוגרים רכבת בציר כזה, מן הראוי שאם ידוע האיום – לדווח. אם הוא היה יודע, הוא לא היה נוסע שם. אחרי שאני רואה את המקום ואת החומה, ואת הבתים של בית חאנון, אני רואה כמה זה היה מחדל והפקרות. פשוט הפקירו את אבא שלי". נמרוד הוסיף: "להשאיר את ההחלטה בידי האזרחים, להם אין מידע מה הסיכונים. צריך לוודא שהכבישים שם סגורים, שלא מגיעים אנשים, שלא עוברות סחורות".

ילדיו של משה פדר ז''ל שנהרג מפגיעת קורנט, מגיעים לראשונה לזירת הפיגוע
ילדיו של משה פדר ז''ל שנהרג מפגיעת קורנט, מגיעים לראשונה לזירת הפיגוע | צילום: החדשות 13

בני המשפחה עוד לא קיבלו את תחקיר צה"ל על האירוע, אבל למדו היטב על מה שקרה בעוטף עזה בחודשים האחרונים – פגיעת הנ"ט באוטובוס בחודש נובמבר, ההחלטה להכריז על מצב חירום מיוחד בעורף מבלי לעדכן את התושבים על הסכמה, והשארת הכבישים פתוחים לתנועה – למרות המידע על איום הטילים.

עמית סיפרה כי כאשר מפקד האוגדה הגיע לביתם, "הוא אמר, 'הנחתי של יהיה ירי נ"ט על אזרחים בציר. טעיתי'. התשובות האלה לא מספקות. זה כמו להגיד הפקרתי את אבא שלך. אמרתי לו שהוא נכשל ושהוא אכזב אותי. הוא צריך איכשהו לשלם בהרגשה על זה שאני הולכת לשבת כל יום שישי וכל חג ולראות את הכיסא הריק של אבא שלי".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "אזורים חשופים לאיום נסגרים בהתאם להערכת המצב – וכך נעשה גם בסבב לחימה זה. כחלק מהפקת לקחים, מתקיים מאמץ עצום להתאמת המרחב בעוטף עזה לאיומים, ביניהם גם איום הנ"ט והירי הישיר. צה"ל לומד את האירוע ויפיק את לקחיו".