אלמנת צה"ל שבן זוגה נהרג מטיל נ"ט: "הגורל מכה פעמיים"

איריס עדן, ששכלה את בעלה באסון המסוקים ב-1997, סיפרה על שותפה לחיים, משה פדר, שנהרג בסבב ההסלמה האחרון מול הרצועה. "הם עלו בלהבות השמיימה, אחד במסוק - השני ברכב. מרכבות אש"

זמן צפייה: 02:49

איריס עדן, שבן זוגה משה פדר נהרג אתמול מפגיעת טיל נ"ט במכוניתו, סיפרה הבוקר (שני) לאילה חסון ב-103FM על האיש שהיה. עדן היא אלמנת צה״ל שאיבדה את בעלה, רב סרן ישיש עדן, באסון המסוקים ב-1997. "הגורל מכה פעם שנייה, ומכה חזק בפתאומיות ובאכזריות", אמרה. "משה היה אהבת חיי השנייה. אחרי ישיש ומהמורות אחרות שהחיים הציבו בפניי, הוא היה כזה בן אדם עם כתף אמיתית וכזו אהבה גדולה לתת, הייתה בו נדיבות, טוב לב ואהבה. הוא עלה בלהבות השמימה כמו שבעלי עלה. זה עלה עם המסוק, זה עלה עם הרכב".

היא הוסיפה והתייחסה לגורלה - לאבד את בן זוגה פעמיים. "שואלים אותי הרבה אם אני לא שואלת את עצמי למה דווקא לי זה קרה פעמיים", הודתה איריס. "זה נכון זה קרה לי פעמיים. אבל בשתי הפעמים זה היה אחרי עשרות שנים של אהבה גדולה. שאיבדתי אמנם אבל הייתה שלי".

לעוד כתבות בנושא:

הוסרו כלל המגבלות בדרום - הלימודים יתקיימו בחלק מהיישובים

סער נגד נתניהו: "הפסקת האש נעדרת הישגים לישראל"

"המקלט במרחק 8 דקות הליכה": השכונה באשקלון שהמדינה מזניחה

היא סיפרה על נסיבות האסון, ואמרה כי בבוקר ניסתה להניא את פדר מלנסוע לעבודתו בקיבוץ ארז. "ראיתי תמונות של הרכב שלו עולה בלהבות, כמו המסוק של בעלי. במרכבות אש", אמרה. "אומרים שאלוהים נותן את הניסיונות לחזקים, אפילו שאני לא אישה מאמינה. אנחנו נדאג שהמשפחות יישארו מחוברות כל החיים. אנחנו  נשמור את הכל כמו שהוא אהב - נלך לים עם הצידנית שלו, עם הכסא שלו, עם השולחן שלו והשמשייה שלו. נבוא עם הילדים הביתה ונשחק בצעצועים שהוא קנה להם. נשמור אותו בשביל הילדים והנכדים".

המכונית שנפגעה פגיעה ישירה בשער הנגב
המכונית שנפגעה פגיעה ישירה בשער הנגב | צילום: אגף התנועה

כזכור,  משה פדר, אגרונום בן 67 מכפר סבא, הוא ההרוג מפגיעת טיל הנ"ט בכביש 34 - כך הותר לפרסום אמש לפרסום. הבוקר, כזכור, דובר צה״ל הודיע כי החל מהשעה 7:00 הוסרו כלל מגבלות ההתגוננות בעורף. לפי הודעת פיקוד העורף, ניתן לקיים את הלימודים בבית הספר כסדרם. בבאר שבע, אשדוד, קריית מלאכי, קריית גת, נתיבות, רהט, יבנה, בני שמעון, נחל שורק, עומר, יורב ומרחבים (חינוך מיוחד ייפתח ב-9:00, גני הילדים ובתי הספר ב-10:00), יתקיימו הלימודים כסדרם, וכן באוניברסיטת בן גוריון (החל מ-12:00), ובמכללת חמדת הדרום.

אולם, חרף הנחיות פיקוד העורף, במועצות האזוריות שער הנגב, שדות נגב, חוף אשקלון ואשכול וכן באשקלון ובמכללת ספיר - לא יתקיימו לימודים גם היום. בתוך כך, משרד התחבורה הודיע כי כל קווי התחבורה הציבורית בדרום ישובו לפעילות מלאה. קו הרכבת אשקלון-באר שבע יחזור לפעילות בסביבות השעה 11:00. גם מבחני הנהיגה, שבוטלו אתמול בשל המצב הביטחוני, ישובו בהדרגה הבוקר.

תיעוד תקיפת מבנה חמאס
תיעוד תקיפת מבנה חמאס | צילום: החדשות 13

במקביל, שר האנרגיה יובל שטייניץ הנחה את חברת "נובל אנרג'י" להיערך לחידוש הזרמת הגז הטבעי מאסדת תמר. זאת, לאחר שלפנות בוקר גורמים פלסטיניים בכירים אמרו כי הושג הסכם להפסקת אש בין ישראל וחמאס - שנכנס לתוקפו בשעה 4:30. אתמול, כזכור, הוכרז מצב ביטחוני מיוחד בשל מטחי הרקטות לדרום הארץ ויישובי עוטף עזה.

כאמור, לפנות בוקר אמרו גורמים פלסטינים בכירים כי הושג הסכם להפסקת אש בין ישראל וחמאס - שנכנס לתוקפו בשעה 4:30. הדברים הובאו בדיווחים בתקשורת ברצועת עזה. מוקדם יותר הלילה אמרו גורמים פלסטינים לרשת אל-ג'זירה, כי חמאס דחה הצעה ישראלית לשקט תמורת שקט בלבד, מבלי מתן הקלות נוספות.

פגיעה ישירה ברכב באשדוד
פגיעה ישירה ברכב באשדוד

גורם בחזית הדמוקרטית הפלסטינית עדכן לגבי הסכם הפסקת אש, שלטענת גורמים ברצועה נחתם הלילה עם ישראל. לדבריו, ההסכם כולל הפסקה של "התקיפות הישראליות, לצד התחייבות לבצע צעדים להקלת המצור על עזה, ובכלל זה פתיחת מעברים". מהפלגים הפלסטינים נמסר כי "אנחנו מחויבים לרגיעה כל עוד תהיה גם ישראל מחויבת לה. ההתנגדות לא עשתה בסבב זה שימוש בכל האמצעים שברשותה. ישראל הסכימה לבצע את הבנות הרגיעה באופן מלא תוך שבוע וזאת בהתאם לערבויות של האו"ם ושל מצרים".

חרף הדיווחים על הפסקת אש, לא יתקיימו היום לימודים ביישובים במרחק 40 ק"מ מהרצועה. הרשויות בעוטף עזה קיבלו הודעה כי ניתן לחזור באופן חלקי לשגרה, וכי חלק מהמגבלות הוסרו. במקביל, לפני זמן קצר הוסרה החסימה בכביש 34 בין צומת יד מרדכי לצומת שדרות, והחסימה בכביש 232 מצומת שער הנגב ועד צומת סעד.

אזעקות נשמעו במהלך הלילה באשקלון ובמועצות האזוריות אשכול, חוף אשקלון, שדות נגב ובני שמעון. ברצועה דיווחו על הפצצות של חיל האוויר ברצועה. במהלך הלילה פורסם בסוכנות הידיעות "שיהאב" כי חיל האוויר הישראלי ממשיך לתקוף ברצועה, וכי "אזעקות נשמעות ביישובי עוטף עזה בעוד ההתנגדות הפלסטינית ממשיכה לירות".