התצפיתנית שזיהתה מחבלים חמושים ליד הגדר בעזה: "גאווה וסיפוק"

החיילת, המשרתת בחטיבה הצפונית באוגדת עזה, הקפיצה במהירות את כוחות צה"ל ברגע שזיהתה את החשודים. היא סיפרה כי "בהכוונתי הכוחות חתרו למגע והאירוע הסתיים בצורה חיובית"

זמן צפייה: 00:28

רב טוראי ב', תצפיתנית בחטיבה הצפונית באוגדת עזה, הייתה זו שזיהתה אתמול (ראשון) בלילה את המחבלים החמושים בסמוך לגדר המערכת. היא פעלה בזריזות, זיהתה את החשודים, הקפיצה את כוחות צה"ל וסייעה להם באיתור חוליית המחבלים.

רב"ט ב' סיפרה כי "קיבלתי התרעה על תנועה חשודה בשטח. התמקדתי בנקודה וזיהיתי חמש דמויות מתקרבות אל עבר הגדר. הבנתי שמדובר בחמושים וישר הקפצתי כוחות שיריון ואוויר לנקודה. בהכוונתי הכוחות חתרו למגע והאירוע הסתיים בצורה חיובית. בדיעבד, אני מרגישה גאווה וסיפוק מתוך הבנה שביצעתי את התפקיד בצורה הטובה ביותר".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190819-0317' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='רב"ט ב′' kid='1_knqrhuzw' duration='21'']

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

חמאס רוצה להזכיר: הסדרה עם ישראל תגיע דרך עימות • פרשנות

גורמים בעזה: הירי לדרום – איתות לישראל ליישם את ההסדרה

חמאס: "התקיפה הישראלית בעזה – מסר של הסלמה ותוקפנות"

Whatsapp Image 2019 08 18 At 2
רב טוראי ב', תצפיתנית באוגדת עזה | צילום: דובר צה''ל

צה"ל פרסם תיעוד מהתקרית, שבה לפי דיווחים פלסטיניים חוסלו שלושה מחבלים שניסו לחדור לשטח ישראל. החוליה, שככל הנראה מנתה חמישה פלסטינים, הגיעה מאזור בית חאנון ולאחר שזוהתה מתקרבת לגדר, מסוקי קרב וטנקים ירו לעברה – ומנעו מחבריה לחדור.

סגן ע', מפקד מחלקת הטנקים מגדוד 82 שירתה לעבר המחבלים, אמר אתמול: "קיבלתי דיווח על מספר חשודים שמתקרבים לגדר. ישר הקפצתי את הצוות ונסענו עם הטנק לעמדות ירי. הבנו שמדובר במחבלים חמושים, זיהינו אותם וביצענו ירי פגזים לעברם. בזכות חתירה למגע, הצלחנו לסיים את האירוע הזה בצורה טובה ולשמור על ביטחון המדינה".

תיעוד מזיהוי חוליית המחבלים אמש סמוך לגדר המערכת בצפון רצועת עזה
תיעוד מזיהוי חוליית המחבלים אמש סמוך לגדר המערכת בצפון רצועת עזה | צילום: דובר צה''ל

בכלי התקשורת הפלסטינים דווח אתמול בבוקר כי לפחות שלושה מחבלים נהרגו בניסיון החדירה. על פי הדיווחים, גופותיהם של מחמוד סמיר א-תראסמי בן 26, מחמוד עאדל אל-ולאידה בן 24 ומחמוד אבו נאמוס בן 27 ופצוע נוסף, שמידת פציעתו לא ידועה, הובאו לבית החולים האינדונזי שברצועה. בעיתון אל-קודס, היוצא לאור במזרח ירושלים, דווח כי מצבו של המחבל הפצוע הוא קשה. כמו כן, נטען כי ישנם עוד שני מחבלים שלקחו חלק בתקרית וחזרו אל משפחותיהם.

במערכת הביטחון בוחנים אם ירי הרקטות אמש לעבר עוטף עזה היה ניסיון לפעולת הסחה לפעולתם של המחבלים בגבול הרצועה. עוד בוחנים אם חמאס עומד מאחורי האירוע או שמדובר במחבלים שפרשו מארגון הטרור וניסו לבצע פיגועים עצמאיים. נכון לשעה זו, צה"ל לא הגיב על האירוע, ונראה כי ישראל מנסה לדבוק בהסדרה בכל מחיר.

0ddedb4a 28df 4f69 B2e5 7b0da3
חלקי הרקטה בחצר הבית בשדרות

אתמול אמר ראש הממשלה נתניהו כי: "אני מבקש לשבח את צה"ל על הפעולה שחיסלה אתמול חמישה מחבלים בשטח עזה. המשימה שלי היא לשמור על הביטחון ועל השקט, ואנחנו עושים את כל הפעולות הנדרשות לשם כך. הצד השני מרגיש היטב את נחת זרוענו". הדברים נאמרו לאחר שאמש, מלבד ניסיון החדירה, נורו ישראל, שתיים יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל והשלישית פגעה בחצר בית בשדרות.