גורמים בעזה: הירי לדרום - איתות לישראל ליישם את ההסדרה

לפי הגורמים, בחמאס יאפשרו "איתותים" בימים הקרובים, בשל חוסר שביעות רצונם מיישום ההבנות • גורמי ביטחון פלסטיניים: התארגנויות המזוהות עם חמאס פועלות להוציא פיגוע בגדה בימים קרובים

זמן צפייה: 01:30

גורמים ברצועת עזה אמרו לחדשות 13 כי חמאס מאפשר את את הירי לעבר הדרום, כאיתות לכך שאינו מרוצה מיישום הבנות ההסדרה בין חמאס לישראל בתיווך מצרי. לפי הגורמים, ייתכנו עוד אירועי ירי לעבר הדרום, שארגון הטרור לא ייקח עליהם אחריות.

במקביל, גורמי ביטחון פלסטינים אמרו כי בחמאס עושים מאמץ גדול לדחוף לעוד פיגועים בשטחים כפי שראינו בימים האחרונים. הגורמים מעריכים שישנן שתי התארגנויות של מזוהי חמאס, אחת באזור רמאללה רבתי ואחת באזור חברון, שמנסות להתארגן ולהוציא פיגוע בימים הקרובים בגדה המערבית.

0ddedb4a 28df 4f69 B2e5 7b0da3
חלקי הרקטה בחצר הבית בשדרות

הירי לדרום וההסלמה בשטחים

שלוש רקטות שוגרו הערב מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, שתיים יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל והשלישית פגעה בחצר בית בשדרות. נגרם נזק כתוצאה מהנפילה, ותושבת הבית כבת 30 ששהתה במרחב המוגן פונתה לבית החולים ברזילי לאחר שלקתה בחרדה. התרעות נשמעו בשדרות, בקיבוצים גבים, ניר עם, מכללת ספיר, ביישוב איבים ובחוות שקמים.

הלילה, בתגובה לירי הרקטה ששוגרה אתמול מרצועת עזה, מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו שתי תשתיות טרור תת-קרקעיות של חמאס, בצפון ובמרכז הרצועה. על פי דיווחים בכלי תקשורת פלסטיניים, שוגרו שני טילים לעבר מוצב של הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, מזרחית לשכונת תופאח. עוד דווח, כי בוצעה תקיפה בשטח חקלאי במזרח הרצועה ומזרחית לעיר דיר אל-בלח.

חלקי הרקטה בחצר הבית בשדרות | צילום: נגה בנודיז-סיהו

אמש נשמעה אזעקת צבע אדום במוקדים רבים ביישובי עוטף עזה - בעיר שדרות ובקיבוצים אור הנר, ניר עם, ארז, גבים וביישוב איבים. צה"ל אישר כי זוהה שיגור אחד משטח הרצועה לעבר שטח ישראל והוא יורט על ידי כיפת ברזל. שני בני אדם נפצעו קל בזמן שהיו בדרכם לממ"ד בשדרות, ופונו על ידי צוות מד"א לבית החולים ברזילי.

כמו כן, אתמול בוצע פיגוע דריסה בכביש 60 סמוך ליישוב אלעזר שבגוש עציון. שני אחים, נחום נביס בן ה-17 ונעם נביס בת ה-20, נפצעו קשה ובינוני. צוות מד"א שהגיע למקום העניק לפצועים טיפול רפואי במקום ופינה את הנער לבית החולים הדסה עין כרם כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפגיעה רב מערכתית, ואת הצעירה לשערי צדק, כשהיא סובלת מחבלות. נחום מנותח בבית החולים, והרופאים נאבקים על חייו.

ג', שוטר מרחב חברון של מחזור ש"י שבמקרה היה באזור, ראה את המתרחש, הגיב מיד וירה במחבל. בתיעוד ממצלמת הרכב שלו, ניתן לראות את רכבו של המחבל עלאא הרימי סוטה בחדות ימינה ופוגע באנשים הממתינים בטרמפיאדה. ג' סיפר כי "יצאתי מהבית למשמרת וכשהגעתי לצומת הבחנתי ברכב פונה ימינה לכיוון טרמפיסטים, פוגע בהם ואחד עף באוויר. ראיתי את נהג הרכב הפוך, ממלמל משהו ומנסה לצאת מהחלון. הוא החזיק פחץ לא ברור וישר נטרלתי אותו ומיד ניגשתי לטפל בפצועים".

Whatsapp Image 2019 08 16 At 1
עלאא הרימי, המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בגוש עציון

המחבל, כאמור, הוא עלאא הרימי בן ה-26 אשר מזוהה עם תנועת פתח וג'יהאד האסלאמי. הרכב בו נהג היה ככל הנראה גנוב. הרימי היה כלוא בישראל בין השנים 2014 ל-2015 בגין טרור עממי. כמו כן הוא מוכר כמשתמש בסמים ומעורב בסכסוכים משפחתיים.

ביום חמישי שני קטינים ממזרח ירושלים דקרו שוטר כבן 30 בסמוך לשער השלשלת בעיר העתיקה בירושלים. שני המחבלים נוטרלו - אחד מהם חוסל והשני במצב קשה. השוטר נפצע בינוני ופונה על ידי צוות מד"א לבית החולים שערי צדק, כשהוא סובל מפצעי דקירה בפלג גופו העליון.