רה"מ: "אם נידרש נצא למערכה רחבה"; תיעוד ניסיון חדירת המחבלים

בסרטון שפרסם צה"ל נראים המחבלים מתקרבים לגבול הרצועה כשהם נושאים נשק • נתניהו: "אומרים שאני נמנע מפעולה צבאית בשל הבחירות - אך אין לכך קשר". הנייה: "מברך את הנערים שהגנו על מדינתם"

זמן צפייה: 00:30

המתיחות בדרום: צה"ל פרסם היום (ראשון) תיעוד מהתקרית בגבול הרצועה, שבה לפי דיווחים פלסטיניים חוסלו שלושה מחבלים חמושים שניסו לחדור לשטח ישראל. החוליה, שככל הנראה מנתה חמישה פלסטינים, הגיעה מאזור בית חאנון ולאחר שזוהתה מתקרבת לגדר, מסוקי קרב וטנקים ירו לעברה - ומנעו מחבריה לחדור. לא היו נפגעים בקרב כוחות צה"ל. 

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום להסלמה האחרונה בדרום, ואמר כי "שמעתי אמירות לפיהן נמנע מפעולה רחבה בעזה בגלל שיקולי בחירות, זה לא נכון. כל מי שמכיר אותי יודע שהשיקולים שלי ענייניים, ואם נידרש אנחנו נצא למערכה רחבה בלי קשר לבחירות - עם בחירות או בלי בחירות".

לכתבות נוספות בנושא: 

גנץ בעוטף עזה: "ההרתעה שלנו לא רק נשחקה – אלא נמחקה"

תקרית בגבול עזה: צה"ל סיכל חדירת חוליית מחבלים מצפון הרצועה

גורמים בעזה: הירי לדרום – איתות לישראל ליישם את ההסדרה

[brightcove_iframe video_id='news-politics-state-policy-20190818-1728' autoplay='0' credit='' desc='ראש הממשלה מתייחס לפעולה אפשרת בעזה' kid='1_ezul7qmq' duration='192'']

עוד אמר נתניהו: "אני מבקש לשבח את צה"ל על הפעולה שחיסלה אתמול חמישה מחבלים בשטח עזה. המשימה שלי היא לשמור על הביטחון ועל השקט, ואנחנו עושים את כל הפעולות הנדרשות לשם כך. הצד השני מרגיש היטב את נחת זרוענו". הדברים נאמרו לאחר שאמש, מלבד ניסיון החדירה, נורו שלוש רקטות מהרצועה לעבר ישראל, שתיים יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל והשלישית פגעה בחצר בית בשדרות.  

בנוסף, סגן ע', מפקד מחלקת הטנקים מגדוד 82 שירתה לעבר המחבלים, אמר: "קיבלתי דיווח על מספר חשודים שמתקרבים לגדר. ישר הקפצתי את הצוות ונסענו עם הטנק לעמדות ירי. הבנו שמדובר במחבלים חמושים, זיהינו אותם וביצענו ירי פגזים לעברם. בזכות חתירה למגע, הצלחנו לסיים את האירוע הזה בצורה טובה ולשמור על ביטחון המדינה".

יו"ר הלשכה המדינית של חמאס איסמאעיל הנייה התייחס אף הוא לאירועים האחרונים, ואמר כי "אני מברך את הנערים שנשאו סכינים בשביל להגן על המדינה שלהם ולנערים שפועלים ומבצעים פיגועי דריסה בשטחים הפלסטיניים. אנחנו נגד נורמליזציה עם ישראל בכל צורה שהיא. אנחנו לא מקבלים את העובדה שהיישות הכובשת תהיה לגיטימית באזור. אין עתיד לישראל על אדמת פלסטין".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190818-1746' autoplay='0' credit='' desc='סגן ע′, מפקד מחלקת הטנקים שירתה לעבר המחבלים' kid='1_d0qox8r2' duration='17'']

כאמור, בכלי התקשורת הפלסטינים דווח הבוקר כי לפחות שלושה מחבלים נהרגו בניסיון החדירה לשטח ישראל הלילה. על פי הדיווחים, גופותיהם של מחמוד סמיר א-תראסמי בן 26, מחמוד עאדל אל-ולאידה בן 24 ומחמוד אבו נאמוס בן 27 ופצוע נוסף, שמידת פציעתו לא ידועה, הובאו לבית החולים האינדונזי שברצועה. בעיתון אל-קודס, היוצא לאור במזרח ירושלים, דווח כי מצבו של המחבל הפצוע הוא קשה. כמו כן, נטען כי ישנם עוד שני מחבלים שלקחו חלק בתקרית וחזרו אל משפחותיהם.

בחיפוש ברשתות החברתיות אחר הפרופילים של המחבלים שנהרגו בתקרית ברצועה עולה כי אחד מהם היה משתתף פעיל בהפגנות השבועיות בסמוך לגדר הרצועה. מחבל נוסף העלה לפני יומיים פוסט התומך בפעילים שמנסים לחדור לישראל ונהרגו בתקריות האחרונות. ואילו המחבל השלישי כתב בדף הפייסבוק שלו ביום חמישי כי "אחרי העצב באה שמחה". 

 

פינוי המחבלים שנפגו בתקרית בסמוך לגדר הרצועה
פינוי המחבלים שנפגו בתקרית בסמוך לגדר הרצועה

במערכת הביטחון בוחנים אם ירי הרקטות אמש לעבר עוטף עזה היה ניסיון לפעולת הסחה לפעולתם של המחבלים בגבול הרצועה. עוד בוחנים אם חמאס עומד מאחורי האירוע או שמדובר במחבלים שפרשו מארגון הטרור וניסו לבצע פיגועים עצמאיים. נכון לשעה זו, צה"ל לא הגיב על האירוע, ונראה כי ישראל מנסה לדבוק בהסדרה בכל מחיר.