דיווח פלסטיני: לפחות שלושה מחבלים נהרגו בתקרית בגבול הרצועה

בכלי התקשורת הפלסטינים דווח כי גופות המחבלים, ופצוע נוסף, הובאו לבית החולים האינדונזי שברצועה • במערכת הביטחון בוחנים אם ירי הרקטות אמש היווה הסחה לניסיון החדירה

זמן צפייה: 02:47

בכלי התקשורת הפלסטינים דווח הבוקר (ראשון) כי לפחות שלושה מחבלים נהרגו בניסיון החדירה לשטח ישראל הלילה. על פי הדיווחים, גופותיהם של מחמוד סמיר א-תראסמי בן 26, מחמוד עאדל אל-ולאידה בן 24 ומחמוד אבו נאמוס בן 27 ופצוע נוסף, שמידת פציעתו לא ידועה, הובאו לבית החולים האינדונזי שברצועה.

בעיתון אל-קודס, היוצא לאור במזרח ירושלים, דווח כי מצבו של המחבל הפצוע הוא קשה. כמו כן, נטען כי ישנם עוד שני מחבלים שלקחו חלק בתקרית וחזרו אל משפחותיהם.

בחיפוש ברשתות החברתיות אחר הפרופילים של המחבלים שנהרגו בתקרית ברצועה עולה כי אחד מהם היה משתתף פעיל בהפגנות השבועיות בסמוך לגדר הרצועה. מחבל נוסף העלה לפני יומיים פוסט התומך בפעילים שמנסים לחדור לישראל ונהרגו בתקריות האחרונות. ואילו המחבל השלישי כתב בדף הפייסבוק שלו ביום חמישי כי "אחרי העצב באה שמחה".

עוד בחדשות 13:

תקרית בגבול עזה: צה"ל סיכל חדירת חוליית מחבלים מצפון הרצועה

גורמים בעזה: הירי לדרום – איתות לישראל ליישם את ההסדרה

בתגובה לירי הרקטה לעוטף: צה"ל תקף מטרות ברצועת עזה

המחבלים שנהרגו בתקרית בגבול רצועת עזה
המחבלים שנהרגו בתקרית בגבול רצועת עזה

בתוך כך, במערכת הביטחון בוחנים אם ירי הרקטות אמש לעבר עוטף עזה היה ניסיון לפעולת הסחה לפעולתם של המחבלים בגבול הרצועה. עוד בוחנים אם חמאס עומד מאחורי האירוע או שמדובר במחבלים שפרשו מארגון הטרור וניסו לבצע פיגועים עצמאיים. נכון לשעה זו, צה"ל לא הגיב על האירוע, ונראה כי ישראל מנסה לדבוק בהסדרה בכל מחיר.

איציק טוויטו, שבחצר ביתו בשדרות נפלו רסיסים מהירי סיפר: "בצאת השבת ישבתי לשתות קפה והייתה אזעקה. רצנו לממ"ד, הוצאנו את הילדה מהמקלחת, ושמענו את הנפילות. אחרי המתנה של כמה דקות יצאנו החוצה", אמר בריאיון ל-"העולם הבוקר". חשבתי שהנפילה הייתה אצל השכן, אבל ראיתי שזה אצלנו. הרסיסים פגעו במעשנת הבשר בחצר, אם זה היה פוגע בבטון היו מתפזרים הרבה יותר רסיסים".

פינוי המחבלים שנפגו בתקרית בסמוך לגדר הרצועה
פינוי המחבלים שנפגו בתקרית בסמוך לגדר הרצועה

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, התייחס לירי הרקטות לעבר עירו. "עבר עלינו סוף שבוע לא נעים. זה התחיל עם צבע אדום בזמן הקידוש בערב שבת, ויממה לאחר מכן בירי רקטות בזמן שעשינו הבדלה עם צאת שבת". אמר בריאיון ל-"העולם הבוקר". לדבריו, "תושבי שדרות מנסים מצד אחד לשמור על שגרת החיים ואנו מארחים במהלך השבוע גם פסטיבל כדורים פורחים. עם זאת, במצב הנוכחי אין מנוס מיציאה למבצע קרקעי ברצועת עזה".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190818-0740' autoplay='0' credit='' desc='ראש עיריית שדרות אלון דוידו' kid='1_hhhecdrn' duration='213'']

כאמור, אמש סיכל צה"ל ניסיון חדירה של חוליית מחבלים חמושה מצפון רצועת עזה לשטח ישראל. החוליה, שככל הנראה מנתה חמישה פלסטינים, הגיעה מאזור בית חאנון, ולאחר שזוהתה מתקרבת לגדר, מסוקי קרב וטנקים ירו לעברם, ומנעו מהם לחדור. על פי דיווחים פלסטיניים, שלושה מהמחבלים נהרגו, ואחד נוסף נפצע ופונה לבית חולים בעזה. מנגד, לא היו נפגעים בקרב כוחות צה"ל. לפי דיווחים פלסטיניים, צה"ל ביצע גם ירי ארטילרי, ופגע בעמדת תצפית של חמאס בגבול. כמו כן, דווח כי פצצות תאורה רבות נורות באזור צפון הרצועה.

מוקדם יותר אמש שוגרו שלוש רקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, שתיים יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל והשלישית פגעה בחצר בית בשדרות. נגרם נזק כתוצאה מהנפילה, ותושבת הבית כבת 30 ששהתה במרחב המוגן פונתה לבית החולים ברזילי לאחר שלקתה בחרדה. התרעות נשמעו בשדרות, בקיבוצים גבים, ניר עם, מכללת ספיר, ביישוב איבים ובחוות שקמים.

חצר הבית שנפגע מרקטה בשדרות | צילום: מד''א

בסך הכול, אנשי מגן דוד אדום העניקו טיפול רפואי לשישה בני אדם, מהם שניים שנחבלו קלות בגפיים במהלך ריצה למרחב מוגן (גבר כבן 40 שנפל מהאופניים החשמליים ואישה שנפלה בביתה) וארבעה נפגעי חרדה, אישה כבת 76 שמפונת לבי"ח ברזילי. שתי נשים כבנות 30 וגבר לא נזקקו לפינוי לבית חולים.

ביום שבת לפנות בוקר, בתגובה לירי הרקטה ששוגרה מרצועת עזה, תקפו מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל שתי תשתיות טרור תת-קרקעיות של חמאס, בצפון ובמרכז הרצועה. על פי דיווחים בכלי תקשורת פלסטיניים, שוגרו שני טילים לעבר מוצב של הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, מזרחית לשכונת תופאח. עוד דווח, כי בוצעה תקיפה בשטח חקלאי במזרח הרצועה ומזרחית לעיר דיר אל-בלח.
מוקדם יותר נשמעה אזעקת צבע אדום במוקדים רבים ביישובי עוטף עזה - בעיר שדרות ובקיבוצים אור הנר, ניר עם, ארז, גבים וביישוב איבים. צה"ל אישר כי זוהה שיגור אחד משטח הרצועה לעבר שטח ישראל והוא יורט על ידי כיפת ברזל. שני בני אדם נפצעו קל בזמן שהיו בדרכם לממ"ד בשדרות, ופונו על ידי צוות מד"א לבית החולים ברזילי.