אזעקות בשדרות ובעוטף עזה; רקטה אחת יורטה

התרעת צבע אדום נשמעה בעיר הדרומית ובקיבוצים אור הנר, ניר עם, ארז, גבים וביישוב איבים. צה"ל אישר כי זוהה שיגור אחד אשר יורט על ידי כיפת ברזל. שני בני אדם נפצעו בזמן שרצו לממ"ד

זמן צפייה: 01:13

אזעקת צבע אדום נשמעה הערב (שישי) במקודים רבים ביישובי עוטף עזה - בעיר שדרות ובקיבוצים אור הנר, ניר עם, ארז, גבים וביישוב איבים. צה"ל מסר כי הפרטים בבדיקה. רקטה אחת יורטה מעל שדרות. צה"ל אישר כי זוהה שיגור אחד משטח הרצועה לעבר שטח ישראל והוא יורט על ידי כיפת ברזל. שני בני אדם נפצעו קל בזמן שהיו בדרכם לממ"ד בשדרות, ופונו על ידי צוות מד"א לבית החולים ברזילי.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-20190816-2151' autoplay='0' credit='שוהם דדון' desc='' kid='1_bqscq23m' duration='9'']

ההתרעות הגיעו כשעה לאחר שהסתיימו הפגנות יום השישי בגבול הרצועה בהן השתתפו כ-5,000 פלסטינים. משרד הבריאות בעזה מסר כי ישנם 63 פצועים כתוצאה מירי של כוחות צה"ל. כמו כן, שלוש שריפות קוצים קטנות פרצו בעוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה - שתיים מהן באזור מועצה אזורית שדות נגב ואחד במוצעה אזורית אשכול. כוחות כיבוי שהגיעו למקום כיבו את השריפות תוך דקות ספורות ובכך מנעו את התפשטותן.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

גורמים בחמאס: "אם המצב הקשה בעזה יימשך נאבד שליטה על הגבול"

דיווח: חמאס הגביר את הסיורים שלו על הגדר – ועצר חשוד חמוש

היתקלות בצפון הרצועה: מחבל התקרב לגדר – וחוסל על ידי צה"ל

[brightcove_iframe video_id='news-politics-20190816-1843' autoplay='0' credit='צילום ביטחון שדה' desc='שריפה בשער הנגב ' kid='1_474bxje0' duration='10'']

מפגינים פלסטינים בסמוך לגבול רצועת עזה
מפגינים פלסטינים בסמוך לגבול רצועת עזה | צילום: חדשות 13

ההפגנה שנערכה מגיעה לאחר שתי תקריות חריגות בגבול הרצועה שהתרחשו לאחרונה. מוקדם יותר השבוע נרשמה היתקלות בשעות הבוקר בצפון הרצועה, כאשר מחבל חמוש חתך את גדרהרצועה סמוך לבית חאנון, נכנס לישראל - וחוסל על ידי כוח צה"ל. לא היו נפגעים בקרב חיילי צה"ל. על פי גורמים בעזה, מרואן נאצר בן ה-25 הוא המחבל שנהרג על גדר הגבול.

האירוע התחיל כאשר תצפיות של צה"ל זיהו את המחבל כאשר הוא מנסה לחתוך את הגדר. למקום הוזנקו כוח של גולני וטנקים של חטיבה שבע, שזיהו את הפלסטיני בשטח ישראל. המחבל פתח בירי לעבר הכוח, שהגיב בירי והרג אותו. בתגובה, טנקים של צה"ל ביצעו ירי לעבר מטרות באזור. גופת המחבל נאספה על ידי החמאס מתוך הרצועה.

Whatsapp Image 2019 08 11 At 0
מרואן נאצר בן ה-25, לטענת גורמים בעזה המחבל שחוסל בגבול הרצועה | צילום: ידיעות מהשטח

יממה בלבד לפני כן, דובר צה"ל אישר שבשעות הבוקר המוקדמות זיהו תצפיות של צה"ל ברצועהחוליית מחבלים שהתקרבה לגדר המערכת באזור חאן יונס. לפי הודעת צה"ל, החוליה, שמנתה ארבעה מחבלים, הייתה חמושה בכמויות גדולות של רובי קלצ'ניקוב, רימוני יד ומטול RPG. כוח של חיילי גולני פתח באש לאחר שאחד מחברי החוליה חצה את הגדר והרג אותם. גופותיהם נלקחו לישראל. במהלך האירוע הושלך רימון לעבר כוחותינו, אין נפגעים ישראלים ולא נגרם נזק.

מוקדם יותר, דיווחו כלי התקשורת הפלסטיניים כי צה"ל תקף מהקרקע ומהאוויר ברצועה כתגובה לניסיון החדירה, וכן פגע בעמדות חמאס במרכז רצועת עזה. אין הנחיות מיוחדות לתושבי העוטף.