גנץ בעוטף עזה: "ההרתעה שלנו לא רק נשחקה - אלא נמחקה"

יו"ר כחול לבן ביקר בדרום ותקף את רה"מ נוכח המתיחות הביטחונית בשתי החזיתות: "נתניהו איבד את הביטחון" • בנט ושקד בגוש עציון: "הגיע הזמן לשנות אסטרטגיה מהכלה להתקפה"

זמן צפייה: 00:37

המתיחות בדרום: יו"ר כחול לבן בני גנץ תקף היום (ראשון) את ראש הממשלה בנימין נתניהו בעת ביקורו בעוטף עזה: "נתניהו איבד את הביטחון. ההרתעה לא נשחקה היא נמחקה". גנץ, שביקר את התנהלות הממשלה נוכח האירועים האחרונים בשתי החזיתות, אמר: "נביא ביטחון לתושבים באמצעות קבינט אחראי לעומת הקבינט הקיצוני של נתניהו".

גם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, תקף את מדיניות הממשלה: "שוב אנחנו ניצבים מול התנהלות מופקרת של ראש הממשלה - מה שקרה בשבוע האחרון הוא חסר תקדים. זו פעם ראשונה, למיטב זכרוני, שאחרי ירי של שלוש רקטות לעבר שדרות וניסיון חדירה, צה"ל לא הגיב אפילו למראית עין בהוראה ישירה של רה"מ ושר הביטחון".

כתבות נוספות בחדשות 13:

חמאס על התקרית בגבול: "פשע מתועב – כעס עמנו יתפוצץ על ישראל"

דיווח פלסטיני: לפחות שלושה מחבלים נהרגו בתקרית בגבול הרצועה

3 רקטות שוגרו לעבר ישראל – אחת נפלה בחצר בית בשדרות

בני גנץ בעוטף עזה
בני גנץ בעוטף עזה | צילום: חדשות 13

ברקע פיגוע הדריסה שהתרחש ביום שישי באלעזר, הגיעו יו"ר מפלגת ימינה איילת שקד ובכיר המפלגה נפתלי בנט, לסיור בגוש עציון. "צריך לעקור את אותה מוטיבציה שיש למחבלים היום לרצוח יהודים, ולצערנו היום עדיין לא עושים את מה שצריך", אמרה שקד. "מדינת ישראל שיודעת לחדור לארכיון הגרעין באיראן, יודעת לעצור את העברת הכספים למחבלים ומשפחותיהם. זה עניין של החלטה, נחישות וסדרי עדיפויות".

השר לשעבר, נפתלי בנט, אמר: ״ההרתעה של מדינת ישראל נשחקת ומתרופפת. המחבלים תופסים יותר ויותר תעוזה מיום ליום. הגיע הזמן לעבור מאסטרטגיה של הכלה לאסטרטגיה של התקפה בלתי פוסקת על ראשי הטרור. אם לא נעשה את שינוי הכיוון הזה, נתעורר לפיגוע אסטרטגי או לחטיפת חייל".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-state-policy-20190818-1413' autoplay='0' credit='' desc='בנט ושקד בסיור בגוש עציון' kid='1_njij0rkj' duration='189'']

כאמור, ביום שישי נפגעו בפיגוע דריסה בכביש 60, סמוך ליישוב אלעזר שבגוש עציון שני אחים - נחום נביס בן ה-17 נפצע קשה ונעם נביס בת ה-20 בינוני. המחבל, כאמור, הוא עלאא הרימי בן ה-26 אשר מזוהה עם תנועת פתח וג'יהאד האסלאמי. כמו כן, אמש שוגרו מרצועת עזה לשטח ישראל שלוש רקטות וביום שישי בערב רקטה אחת. צה"ל בתגובה תקף אתמול שתי תשתיות טרור תת-קרקעיות של חמאס, בצפון ובמרכז הרצועה.

בתוך כך, צה"ל סיכל הלילה חדירה של חוליית מחבלים חמושה מצפון הרצועה לשטח ישראל. החוליה, שככל הנראה מנתה חמישה פלסטינים, הגיעה מאזור בית חאנון, ולאחר שזוהתה מתקרבת לגדר, מסוקי קרב וטנקים ירו לעבר חבריה, ומנעו מהם לחדור. על פי דיווחים פלסטיניים, שלושה מהמחבלים נהרגו, ואחד נוסף נפצע ופונה לבית חולים בעזה.