חמאס: "יש לנו עוד הרבה 'הפתעות' לישראל – לא רק בתחום הרקטי"

מפקד בזרוע הצבאית של הארגון סיכם את הירי בסבב הלחימה האחרון והזהיר את ישראל שלא להפר את הבנות הרגיעה. "אל תעמידו במבחן את סבלנותנו" • ארבע שריפות פרצו בעוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה

זמן צפייה: 00:53

המתיחות בדרום: מפקד בזרוע הצבאית של חמאס, סיכם היום (שלישי) את סבב ההסלמה האחרון והזהיר את ישראל שלא להפר את הבנות הרגיעה. "אנחנו מזהירים את האויב הציוני לבל יעמיד את סבלנותנו במבחן", אמר. "יש לנו עוד הרבה 'הפתעות', והן גדולות ממה שמעריך האויב".

"יחידת הארטילריה של גדודי עז א דין אל-קסאם הנחיתה מהלומות מרוכזות על הגדולות שבערי דרום בייחוד לאחר שישראל המשיכה לתקוף בניינים אזרחיים", הוסיף. "אשקלון הותקפה ב-85 רקטות, אשדוד ב-80 רקטות ובאר שבע הותקפה ב-60 רקטות".

בתוך כך, פרצו היום ארבע שריפות במועצה האזורית אשכול. חוקר שריפות של שירותי הכיבוי בחן את הזירות וקבע כי הדליקות נגרמו כתוצאה מבלוני תבערה.

עוד בחדשות 13:

"חמאס חידש את מלאי הרקטות - לכמות שהייתה ברשותו לפני ההסלמה"

בעקבות סנקציות ארה"ב על איראן: "חמאס נאלץ לאמץ מדיניות צנע"

"פומפאו: יש לנו תוכנית מגירה למקרה שישראל תספח חלקים בגדה"

יחידת הבלונים ''אבנאא' א-זוארי'' מעזה מהפרחת בלונים (ארכיון)
יחידת הבלונים ''אבנאא' א-זוארי'' מעזה מהפרחת בלונים (ארכיון) | צילום: החדשות 13

אתמול דווח ב-"וול סטריט ג'ורנל" כי חמאס חידש את מלאי הרקטות שלו לכמות שהייתה ברשותו לפני ההסלמה האחרונה – כך לפי גורמים במערכת הביטחון הישראלית. לדבריהם, באמצעות הברחות וייצור עצמי, לארגון ולג'יהאד האסלאמי יש כעת כ-10,000 רקטות.

השליח האמריקני למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, הגיב לדיווח ואמר: "איומי הטרור של חמאס נמשכים, כשטענו ש'האזור לא ייהנה מרגיעה כל עוד האויב (ישראל) נמצא על אדמות פלסטיניות וכל עוד עזה נצורה'. חמאס והג'יהאד האסלאמי ממשיכים להביא סבל ואומללות לפלסטינים ברצועה". את הדברים כתב בחשבון הטוויטר שלו.

בתוך כך, הבוקר הוחלט להגדיל את מרחב הדייג ברצועת עזה לטווח של עד 15 מיילים ימיים - זאת לאחר שביום רביעי שעבר המרחב צומצם לעשרה מיילים ימיים כתגובה לשיגור בלוני תבערה לעבר שטח ישראל.

סירות דיג מול חופי עזה (ארכיון)
סירות דיג מול חופי עזה (ארכיון) | צילום: רויטרס

ביום ראשון דווח כי במסגרת יישום הבנות הרגיעה, הרשויות בישראל התחילו להכניס בפועל חלק מהחומרים שהיה אסור להכניס לרצועת עזה מזה 12 שנה בגלל שנעשה בהם "שימוש כפול" - כך מפי גורמים פלסטינים לעיתון "אל-קודס" היוצא לאור במזרח ירושלים. הקלות נוספות יבוצעו לאחר עיד אל-פיטר, החג המסמל את סיום תקופת צום הרמדאן.

כמו כן, המקורות הבהירו כי ישראל הכניסה בסוף השבוע לרצועה חוטי פלדה, אשר בהם עושים שימוש הדייגים בעבודתם בים, ובימים הקרובים יוכנסו חומרים נוספים שהיה אסור להכניסם. נזאר עיאש, נציג הדייגים הפלסטינים בעזה, מסר לעיתון כי הוכנסו 20 גלילים של חוטי פלדה – כשכל גליל מגיע לאורך של 500 מ', חצי מהכמות שהוסכמה.

עוד טענו הגורמים כי בתקופה שלאחר עיד אל-פיטר, יבוצעו הקלות רבות ויוכנסו חומרים נוספים. על פי הדיווח, המתווכים הודיעו לחמאס כי חלק מהבנות הרגיעה, בהן סוגיית קו החשמל בהספק 161 ואט ופרוייקטים אחרים בתמיכה בינלאומית ובחסות ומעקב של האו"ם, ייושמו לאחר החג.